הזכייניות מחליפות ימים: 'רשת' תעלה את The Voice - בהשקעה של כ-5 מיליון ד'

בשבת הקרובה יעלה הפורמט ההולנדי, על רקע שוק הפרסום המקרטע. עלות פרק - 250 אלף ד' לפחות. אילן דה פריז: "החלטנו לא להתפרע תקציבית"
אלכסנדר כץ |

זכיינית ערוץ 2 'רשת' תעלה בשבת הקרובה, את התכנית The Voice, עם המנטורים אביב גפן, שרית חדד, רמי קלינשטיין ושלומי שבת, והמגיש מיכאל אלוני. העונה תעמוד על 20 פרקים, ועל פי הערכות בשוק הטלוויזיה, עלות כל פרק תעמוד על כ-250-300 אלף. בסך הכל משקיעה 'רשת' בתכנית כ-5-6 מיליון דולר, אותה מפיקה 'קונסטנטין ישראל'.

היום החליפו 'רשת' ו'קשת' החליפו ביניהן את ימי השידור, ו'רשת' תשדר בימים רביעי עד שבת. במקביל ל'המרוץ למיליון' ול'אחד נגד 100', יצטרף מותג חדש שעל פניו אמור גם לסחוף את הקהל, כפי שעשתה 'כוכב נולד' ל'קשת' במשך עשור, ובחודשיים האחרונים - 'בית ספר למוזיקה' של 'קשת'. בשלב הראשון תעלה The Voice פעם בשבוע, ביום שבת, ועם תחילת השידורים החיים, היא תעבור לפורמט של פעמיים בשבוע.

The Voice הוא פורמט הולנדי שפותח על ידי 'טלפה' שבראשה עומד ג'ון דה מול, מי שהמציא את 'האח הגדול'. 'רשת' הייתה השלישית לרכוש את הפורמט, וכיום היא נרכשה כבר על ידי כ-36 מדינות וישודר ביותר מ-60 טריטוריות. The Voice of Holland הפכה לתכנית הטלוויזיה המצליחה ביותר בהיסטוריה של התחנה RTL4 והשיגה מעל 50% רייטינג. המנצח של התוכנית חתם חוזה הקלטות עם יוניברסל העולמי וזכה בהזדמנות לחשיפה עולמית. התכנית שודרה גם ב-NBC האמריקאית והגיעה לשיא צפייה של 15 מיליון צופים, הכפילה את הרייטינג הממוצע של התחנה ובימים אלה יוצאת לעונה שנייה.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (יום א') אמר סמנכ"ל התוכן של 'רשת' אילן דה פריס, כי "רשת נתפסה בשנים האחרונות לחלשה מבין הזכייניות. אבל עכשיו אנחנו עולים עם לוח חזק והרבה יותר משמעותי עם המעבר ל-4 ימי שידור".

הפורמט נרכש לשידור לפני כמעט 8 חודשים, כאשר שוק התקשורת טרם הקרין מצוקה משמעותית כפי שהוא נמצא בו כיום. לאייס סיפר דה פריס: "נכון שהשוק היה שונה, אבל גם אז החלטנו לא להתפרע תקציבית ולא להשתתף במשחק הזה של תחרות על טאנלטים", בהתייחסו לתחרות בין 'כוכב נולד' של 'קשת' ל- The Voice'רשת' על טאלנטים שישמשו שופטים/מנטורים.

העונה כוללת 3 שלבים עם 3 עיצובי אולפן שונים: שלב הבליינד אודישן איליו מגיעים 160 מתמודדים, מהם עולים 56 אל שלב הדו-קרב, שמתחלקים לקבוצות בנות 14 מתמודדים לכל מנטור, שמחלק את הקבוצה שלו לזוגות שיתחרו 'ראש בראש' אחד בשני. משלב זה עולים 28 לשלב השלישי של התוכנית - 'לייב שואו', שיתחרו ביניהם על במת הופעות. בשלב זה מצטרפים גם קולות הצופים בבית עד לשלב הגמר, אליו יגיעו 4 מתמודדים, שיזכו להפקת סינגל מקורי על ידי חברת הליקון יוניברסל, והכנת קליפ. המנצח בתחרות יזכה לחוזה הקלטות ב'הליקון יוניברסל' בשווי מאות אלפי שקלים.

'The Voice ישראל' תעלה גם בפלטפורמות הדיגיטליות - אתר ייעודי, פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, סלולר ואפליקציית רשת - אותן תוביל סיוון קליין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה