הפרויקט של JCDecaux חוזר ונותן לכם הזדמנות להציג מודעה ברחבי תל אביב
חברת שילוט החוצות הבינ"ל JCDecaux, בעלת הזיכיון הבלעדי לפרסום על גבי תחנות אוטובוס ומכווני תנועה בתל אביב-יפו חוזרת עם קמפיין החוצות החברתי שלה לשנה שנייה. כזכור, בשנה שעברה בחרה החברה בנושא איכות הסביבה והזמינה את משרדי הפרסום לייצר מודעות בנושא ואלו הוצגו ברחבי ת"א במתקני החוצות של החברה.
השנה בחרה JCDecaux בנושא 'בטיחות בדרכים' ובנוסף למשרדי הפרסום המובילים בישראל מוזמן ציבור הגולשים באינטרנט, פרילנסרים, פרסומאים ומעצבים לעתיד וגם מי שאינו חלק מתעשיית הפרסום יוזמנו להציג בחודש הקרוב קמפיינים מקוריים למען בטיחות בדרכים. הגולשים באינטרנט יוזמנו להעלות ויז'ואלים למען מטרה זו בעמוד ייעודי שהוקם בפייסבוק לטובת הפרויקט.
הקמפיין יעלה בתחילת 2012 על גבי מתקני JCDecaux ברחבי תל אביב למשך 10 ימים. לצורך הקמפיין המיוחד, בשלב הראשון, גייסה החברה את משרדי הפרסום המובילים בישראל על מנת שיציגו את הרעיונות הקריאטיביים שלהם למען מטרה זו כגון זכות קדימה להולכי רגל, איסור על שתיית אלכוהול, מהירות ועוד.
בשלב השני, יוכלו כל גולשי האינטרנט בישראל, להציע את נקודת המבט שלהם למען בטיחות בדרכים באמצעות העלאת ויז'ואלים לעמוד הפייסבוק. המועד האחרון להעלאת מודעות לעמוד הפייסבוק הוא ה-29 לדצמבר 2011. שופטים מחברת JCDecaux ואתר אייס יבחרו את 3 העבודות הטובות ביותר מתוך הויז'ואלים שיציע הקהל הרחב על פי הפרמטרים הבאים: מקוריות, העברת המסר והתאמה לפרסום חוצות. מודעות אלו יוצגו במתקני החברה בתל אביב-יפו למשך עשרה ימים (בנוסף לאלו של משרדי הפרסום) עם קרדיט ליוצרים.
הרעיון לקמפיין הייחודי נוצר בזכות הצלחת הקמפיין החברתי האחרון שערכה JCDecaux עם משרדי הפרסום למען איכות הסביבה. בחברה בחנו את הדרך הנכונה ביותר לגיוס תושבי ישראל ומשרדי הפרסום למען בטיחות בדרכים. לצורך כך, פנה מנכ"ל החברה בישראל, פיליפ רו, באופן אישי למנהלי משרדי הפרסום המובילים בישראל והציע להם לקחת שוב חלק במהלך חברתי מיוחד. הפעם כאמור, בחרה הנהלת החברה לערב במהלך הפרסומי גם את הציבור הרחב, אשר איננו בהכרח בעל ניסיון בעולם הפרסום ולתת לכל אחד בישראל הזדמנות שווה לזכות בקמפיין פרסומי עם קרדיט מלא על שמו.
פיליפ רו, מנכ"ל JCDecaux בישראל: "לאחרונה היינו עדים לפרסומים שונים אודות תאונות דרכים בכבישי ישראל שנטלו את חייהם של אזרחים והרסו משפחות שלמות. על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, למעלה מ- 350 אזרחים בישראל נהרגו בשנת 2011. מדובר במספר בלתי נתפס של משפחות הרוסות אשר איבדו את יקיריהם ברגע אחד של חוסר תשומת לב. חשבתי כיצד אוכל לרתום את החברה למען המאבק בתאונות הדרכים ושמירה על בטיחות בדרכים ומצאתי כי הדרך הנכונה לכך היא להעלות את מודעות הציבור בישראל לבטיחות בדרכים באמצעות קמפיין פרסומי רחב ברחבי תל אביב יפו. אני גאה בחבריי לעולם הפרסום שנרתמים אף הם למען הקמפיין המיוחד ובטוח כי גם בקרב הגולשים תירשם התלהבות מנושא חשוב זה"
- 1.זה לא הוא כתב את זה 11/12/2011 17:28הגב לתגובה זוזה לא הוא כתב את הטקסט הזה !

רפאל מציגה את "מגן אור" מערכת הלייזר החדשה
רפאל מציגה בתערוכת DSEI 2025 וחושפת את מערכת הלייזר החדשה "מגן אור", עם מכוון עוצמתי יותר, טווח מוגדל ותגובה מהירה; המטרה: יירוט מהיר, זול ומדויק, במהירות האור
חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות מציגה בתערוכת DSEI 2025 בלונדון את הדור החדש של מערכת "מגן אור" (IRON BEAM 450), מערכת לייזר מבצעית שמיועדת ליירוט מהיר של איומים אוויריים קצרי טווח. מדובר בתצורה משודרגת, עם מכוון חדש המאפשר לטפל באיומים בטווחים גדולים יותר, עם דיוק גבוה יותר ויכולת תגובה מהירה בהרבה לעומת הדגם הקודם.
המערכת החדשה מתוכננת לנטרל איומים במהירות האור, בעלות שולית נמוכה מאוד לכל יירוט, יתרון משמעותי ביחס למערכות טילים קיימות, שבהן כל יירוט עשוי לעלות עשרות אלפי דולרים. היא מיועדת להגן על שטחים נרחבים, פועלת ברצף ויכולה לתת מענה גם לתרחישים מורכבים שבהם נדרש יירוט רב־שכבתי ומתואם.
לדברי מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן, מדובר בפריצת דרך טכנולוגית שמסמנת שינוי תפיסתי בתחום ההגנה האווירית: "הצגת המכוון החדש IRON BEAM 450 בתערוכת DSEI ממחישה כיצד פריצות דרך בטכנולוגיית לייזר רב עוצמה משנה את כללי המשחק בתחום ההגנה האווירית ומאפשרות יירוטים יעילים מאוד ובעלות נמוכה. לצד מערכות ההגנה האווירית שלנו, מערכת "מעיל רוח, מערכת ההגנה האקטיבית המבצעית הראשונה והיחידה בעולם לרק״ם. המערכת מותקנת על טנקים ורכבים משוריינים במספר צבאות, מגנה על הצוותים והפלטפורמות מפני איומים נ״ט ומבססת את ההגנה האקטיבית כסטנדרט מרכזי בכוחות מתמרנים. בנוסף, עם פתרונות הנ״ט, מערכות נגד כטב״מים והמערכות הימיות, רפאל מספקת פתרונות משולבים העונים על צרכי ההווה ומתכוננים לאתגרים של המחר”.
בין המערכות המשלימות שמציגה רפאל בתערוכה: כיפת ברזל לטווחים קצרים, "קלע דוד" לטילים בטווחים ארוכים, ומערכות ספיידר לטווחים בינוניים. לצד מערכות שליטה ובקרה כמו MIC4AD ו-SKY SPOTTER, וכן DRONE DOME ו־LITE BEAM שנועדו להתמודדות עם רחפנים וחימושים משוטטים.
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- תעשייה אווירית, רפאל, אלביט מערכות - מי קיבלה יותר פרסים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במימד הימי מציגה החברה את הגרסאות המותאמות של מערכות היירוט: C-DOME, שהיא הגרסה הימית של כיפת ברזל, וכן Naval Iron Beam ו-TORBUSTER. כל אלו מבוססים על ארכיטקטורה פתוחה שמאפשרת שילוב בציים
קיימים, גם בשגרה וגם בלחימה. IRON BEAM צפויה להשלים את ההגנה הרב־שכבתית של ישראל, תוך צמצום משמעותי של עלויות והתאמה לאיומים משתנים, בין אם מדובר בירי רקטות, ברחפנים או במטחים מרובי ראשי קרב. המערכת טרם נכנסה לשימוש מבצעי, אך עם ההתקדמות הטכנולוגית הנוכחית,
נראה שהיא בדרך להפוך לחלק בלתי נפרד מהגנת העורף והחזית גם יחד.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.