סערה ברשת: H&M נתפסה משתמשת בדוגמניות משוכפלות - צפו בתמונות

החנות המקוונת של הרשת מציגה צילומים שמשלבים 8 ראשי דוגמניות שונים שהודבקו כולם לגוף אחד (מושלם), שמציג אותה פוזת עמידה (מושלמת) בדיוק
דפנה פלס | (6)

רשת H&M חוטפת על הראש; אם לא הספיקו לכם 'תצוגות השלדים' הרבות בערוצי האופנה או לחילופין, דמותה מעוררת החמלה של הדוגמנית המורעבת קארין באומן - קבלו את שטיק הרזון הבא של עולם האופנה, הפעם מבית היוצר של H&M. באחרונה מציג אתר הבית של חברת ההלבשה צילומי קמפיין שבהם נראים 8 ראשי דוגמניות שונים שהודבקו - כולם - לגוף אחד, ממוחשב לחלוטין וכמובן, מושלם. במפתיע או שלא, כל הצילומים מציגים בדיוק אותה פוזה, שנראית כאילו קפאה בקור הסקנדינבי.

הקמפיין מציג דגמים חדשים של בגדי ים ספורטיביים ושל הלבשה תחתונה. ייאמר כי מאחר שישנן מספר דוגמניות שמופיעות, גוון עורו של ה'גוף' המדובר משתנה מתמונה לתמונה כדי שיתאים לצבע פניה של כל דוגמנית ודוגמנית. עם זאת, התנוחה, כאמור, נשארת כפי שהיא.

איש יחסי הציבור של הרשת, ש'משום מה' מצא צורך להתגונן, טוען שהשימוש בתמונות הקומבינציה - דוגמניות אמתיות בשילוב תמונות טבע דומם ותמונותיהם של מאניקנים וירטואליים - נעשה לצורך החנות המקוונת של הרשת בלבד. ביתר הקמפיינים, הוא מוסיף, ימשיכו להופיע דוגמניות אמתיות - ושלמות. עם זאת, הרשת מכחישה כי השימוש בשיטת ה'הדבקה' נובע מקושי במציאת דוגמניות שגופן יתאים לדרישותיו החמורות של הקמפיין.

"לא מדובר באידיאלים או ברצון להשוויץ בגוף מושלם", ממשיך ואומר דובר הרשת, "אנחנו עושים זאת (את הקמפיין - ד"פ) כדי להדגים פריט הלבשה. הדבר נעשה בכל סוג הלבשה, לא רק בהלבשה תחתונה".

גורמים בעולם האופנה יצאו בביקורות קשות כנגד הטכניקה וטענו כי היא מציגה נשים צעירות, ואפילו דוגמניות, בדמויי גוף לא מציאותיים. אחת מהמבקרים היא קרול וויט, מייסדת סוכנות הדוגמנות פרימייר וסוכנתה לשעבר של נעמי קמפבל. וויט טענה כי זו הפעם הראשונה שהיא נתקלת בשיטה וכי לדעתה, האחרונה אינה מייצגת את גוף האישה כלל וכלל.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    סתם דבילי (ל"ת)
    sdwe 11/12/2011 06:04
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הרואה כל 09/12/2011 23:02
    הגב לתגובה זו
    איך אפשר לחיות ככה? אתה זורק מבט על דוגמנית ותיכף חושב, האם זה הראש הטבעי שלה? רחמים עלינו.
  • 3.
    לאה שנירר 08/12/2011 17:07
    הגב לתגובה זו
    לא מדובר בקמפיין ולא בקטלוג (שם יש דוגמנים אמיתיים), אלא במעין משחק שמאפשר "להלביש" גוף וירטואלי בפריטים ולעשות לו סטיילינג. מה ציפיתם, שהם יצלמו כל דוגמן בכל שילוב פריטים אפשרי, מה שייקח בערך נצח? אז הם שכפלו גוף כדי שיהיה אפשר לצלם את כל הפריטים פעם אחת ולשלב אותם בשביל הכיף. ביג דיל. אפשר גם לבדוק עובדות לפני שרצים לפרסם אייטם וליצור מהומה על לא דבר.
  • מה את מבינה בכלל???!!! (ל"ת)
    אנורקטית בע"מ 08/12/2011 17:54
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איריס 08/12/2011 16:41
    הגב לתגובה זו
    הרי גם אם ניקח בחשבון תיקוני פוטושופ, בסופו של דבר הצרכן יוצא מנקודת הנחה שהדוגמנית באמת לבשה את הבגדים האלה ושככה פחות או יותר אמורים להיראות. כך אין קשר בין התמונה לבין המוצר כי הכל משחק של גרפיקאים.
  • 1.
    אריק 08/12/2011 16:17
    הגב לתגובה זו
    שלא שילמו לדוגמניות אמיתיות? וכשאתם קונים לחם בסופר, אתם גם מתלוננים שלא אפו אותו ידנית?
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.