אקזיט קטן למדטכניקה: תמכור את פעילות הציוד האנליטי ב-6 מיליון דולר

כיום משווקת מדטכניקה את מוצרי חברת Waters בישראל והם מהווים כ-12% מסך המכירות. יצרן המוצרים ירכוש ממדטכניקה את מערך ההפצה. מדטכניקה תכיר ברווח הון של 22.7 מיליון שקל ב-Q1 של 2012
תומר קורנפלד | (4)

חברת מדטכניקה החליטה למכור את פעילותה בתחום הציוד האנליטי והאינפורמטיקה, כך מדווחת החברה הבוקר (ה'). יבואנית המכשור הרפואי חתמה על מסמך עקרונות למכירת פעילות הפצה מוצרי Waters תמורת סכום של 6 מיליון דולר. בעקבות העסקה צפויה מדטכניקה להכיר ברווח הון של 22 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2012.

חברת מדטכניקה עוסקת בייבוא מכשור רפואי. מכירות מוצרי Waters הסתכמו בשלושת הרבעונים הראשונים של 2011 ב-22.7 מיליון שקל - כ-12% מסך המכירות. בשנת 2010 היקף המכירות נאמד ב-29.3 מיליון שקל שהם כ-9.6% מסך המכירות.

במסגרת העסקה תמכור מדטכניקה את מכלול פעילותה, זכויותיה ונכסיה ליצרן המוצרים - חברת Waters Technologies Corporation. כמו כן, היצרן ירכוש גם את מלאי המוצרים וחלקי החילוף שמחזיקה מדטכניקה בהיקף כספי של כ-2 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בן שועל 08/12/2011 10:43
    הגב לתגובה זו
    היתה חברה למופת, חברה לתפארת. מהרגע שנכנסת, העסק חרב. ספקים עוזבים. המכירה כעת היתה בכלל כפויה. הספק ביקש לעזוב. איזה נזק אתם עושים לבעלי המניות!
  • 1.
    מדטכניקה- הנהלה זבלה 08/12/2011 10:36
    הגב לתגובה זו
    אין דיבידנד רק עושק ציבורי. כרגיל כולם רמאים וגנבים. והם גם. המניה היתה בשיא יותר מ 3000 ועכשיו גם לא עולה וגם הגנבים לא נותנים דיבדנד
  • נתנו החודש דיב' (ל"ת)
    אני 08/12/2011 11:36
    הגב לתגובה זו
  • שמואל 08/12/2011 14:59
    מדטכניקה חילק דיוידנד ארבע פעמים בשנה קבוע על פני שנים עם תשואת דיוידנד של יותר מ- 15% לשנה. השער אכן היה מעל ל- 2500 עד 3000 . עסק יציב עם הכנסות טובות בחום המכשור הרפואי. כמעט לא חלה הרעה בעסקים. אך השער נכתח ביותר מ- 50 אחוז תוך פחות משנה. מאז כניסת הבעלים החדש הדיוידנד נשכח. הם רק גוזרים שכר ענק על חשבון בעלי המניות.ומדוע בכלל לוותר על ספק ווטר המהווה 10% מכירות. האם מצאו חליפי או תחום שיווק חדש ??
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.