פרסום ראשון

עדיין מוכנים לשלם: אוליגרך רכש שתי דירות ב-21 מיליון שקל

למרות המשבר הכלכלי העולמי עשירי העולם עדיין רוכשים דירות במחירי עתק. ל-Bizportal נודע על עסקה שנחתמה השבוע במגדל Sea One בתל אביב המשקפת מחיר של 94 אלף שקל למ"ר
לירן סהר | (10)

למרות הקיפאון בשוק הנדל"ן והמשבר הכלכלי העולמי ישנם עדיין אנשים המסוגלים לרכוש דירות יוקרה במחירי עתק. פרויקט Sea One המוקם לאורך טיילת הרברט סמואל בתל אביב מרכז עניין רב בשנה האחרונה לאחר שנמכרו בו שתי הדירות היקרות בישראל בכ-110 מיליון שקל כל אחת. ל-Bizportal נודע כי בשבוע האחרון נחתמה עסקת מכירה במגדל עם אוליגרך אוקראיני תמורת כ-21.3 מיליון שקל. מדובר בשתי דירות בקומה ה-17, האחת בשטח של 200 מ"ר, והשנייה, שנרכשה כדי להשתלט על כל הקומה, בשטח של 25 מ"ר. המחיר מבטא יחס של 94 אלף שקל למ"ר. מגורם המעורב בעסקה נמסר: "מדובר במיקום נדיר והמחיר לא מעניין את אנשי העסקים כאשר הם רואים את הנוף המדהים, למעשה ככל שהמחיר גבוה יותר כך החשק לרכוש מצדם עולה." כאמור, בפרויקט, שנבנה על ידי אלקטרה נדל"ן ואורנים, נמכרה אחת מדירות הפנטהאוז היקרות בישראל לאוליגרך הרוסי אלכסנדר משקביץ'. מדובר ב-6 דירות שאוחדו לדירה אחת בהיקף של למעלה מ-1,000 מ"ר, המחיר משקף עלות של למעלה מ-100 אלף שקל למ"ר. עורך הדין נתן רסקין, מומחה בנדל"ן, ייצג את החברות אלקטרה נדל"ן ואורנים בעסקה

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    ויקטור מנתניה 06/12/2011 17:57
    הגב לתגובה זו
    שיעשה בכסף שלו מה שהוא רוצה שיזרימו לכאן מיליארדים מיצידי שיקנו את כוווול תל אביב שיהיה כמו הוליוווד של המזרח התיכון כול המרבה הרי זה משובח
  • יוסי 06/12/2011 22:45
    הגב לתגובה זו
    להוריד טיל כהגדרתם או לברוח לחו" ל רק בעת מלחמה טוב שיש צדיק ב... שאומר תמיד מזל טוב
  • רובי הוד 06/12/2011 22:22
    הגב לתגובה זו
    אם תהיה מלחמה אני מרשה לך להוריד טיל על כל דירות הפלופ האלה
  • 7.
    הלבנת הון בטוח (ל"ת)
    מתווך 06/12/2011 17:07
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שיר יפה שרה הציפור הלבנה עד שהגיע הנשר השחור (ל"ת)
    אופרטה 06/12/2011 16:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אחד העם 06/12/2011 14:19
    הגב לתגובה זו
    שטיניץ?בטוח שלא אני,אני נשבעתי לרדת מהארץ בזמן מלחמה!!! אין אדמה,אין דירה,אין בשביל מה,תמשיכו לעשות צבא ומילואים בשביל מיליונרים שרוכשים נדל" ן " בארץ הקודש" ,השאלה " ארץ הקודש" למי??ארץ המזומנים,שיקנו צבא בשעת מלחמה הרי יש כסף מנדל" ן!!!
  • 4.
    חחחחחחחחחחחחח 06/12/2011 13:58
    הגב לתגובה זו
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
  • 3.
    נא לבדוק אם אין הלבנת הון (ל"ת)
    א.ב. 06/12/2011 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    25 מ" ר? מה זה מלונה לכלב?! (ל"ת)
    פקצו 06/12/2011 13:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שטח 25 מ" ר? זו טעות (ל"ת)
    גולש 06/12/2011 13:54
    הגב לתגובה זו
חיסכון
צילום: רוי שיינמן

פיקדונות - איפה תקבלו את הריבית הטובה ביותר? בדיקה

מאפס ריבית בעו"ש ועד ריבית קבועה של 4.5% בשנה - מי הבנקים ההוגנים ומי הבנקים הלא הוגנים? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בנקים פקדונות

הריבית שאתם מקבלים על יתרה בחשבון הבנק שלכם היא מגוחכת. כדי לקבל סכום קצת פחות מגוחך, כדאי לכם להפקיד בפיקדון. אם אתם לא יודעים לכמה זמן להפקיד, כי כמעט אף אחד לא יודע מה התזרים שלו לחודש-חודשיים הקרובים, אז אתם תפקידו בפיקודנות יומיים, שבועיים או לחודש או שתוותרו על זה כי הם מספקים ריבית מאוד צנועה ברוב הבנקים. ואז מתקבלת תמונה מעיקה - למרות שכמכלול יש לנו - הציבור על פני זמן כ-230 מיליארד שקל בחשבון העו"ש, אנחנו מקבלים רק על 9% מהסכום הזה ריבית והיא נמוכה מאוד, שואפת לאפס. בעולם תקין היינו אמורים לקבל על הסכום הזה 3%-4%, כי הבנקים יודעים לייצר מזה הרבה כסף - כ-10%, אבל אין תחרות אמיתית על הכסף שלנו כי אין תחרות בין הבנקים.

וככה הבנקים מייצרים מהעו"ש רווחים של 20-23 מיליארד שקל (נטו כ-14-15 מיליארד שקל), בעוד שהם משלמים על זה מאות מיליונים בודדים. הבנקים מרוויחים בקצב של 36 מיליארד שקל בשנה, חלק גדול מהם בזכות הכסף בעו"ש. אגב, אם אתם במינוס זה כבר סיפור אחר - אתם משלמים ריבית של 10.6% בממוצע על מינוס.

הכסף שלכם יכול לייצר תשואה קבועה או תשואה משתנה (ריבית קבועה או משתנה).  מכיוון שהריבית צפויה לרדת, הריבית המשתנה שתלויה בריבית במשק צפויה לרדת, ומכאן שכעת היא תהיה גבוהה יותר בידיעה שהיא תרד בהמשך. הקבועה מספקת ביטחון - מה שאתם מקבלים זה מה שיהיה לכל תקופת הפיקדון. ורק כדי להמחיש את ההבדל - אם אתם מקבלים הצעות לפיקדון שנתי בריבית קבועה של 4% או ריבית משתנה של 4.25%, אבל, לדעתכם, הריבית תרד בקרוב ל-1 השנה וכבר בקרוב, ברור שהריבית הקבועה מתאימה לכם יותר. אם אתם חושבים הפוך - שלא תהיה ירידת ריבית או שתהיה רק בעוד קרוב לשנה - אז הפיקדון בריבית משתנה כדאי לכם.  

על פי מידע מעודכן של בנק ישראל, הריבית הקבועה הממוצעת לשנה היא 4.13% והריבית המשתנה  היא 3.45%. קצת מוזר כי המשתנה אמורה להיות גבוהה יותר, אבל זה גם נובע מהצעות ואינטרסים של הבנקים. אם הם לא רוצים שתיקחו בריבית משתנה הם יספקו לכם הצעות בריבת נמוכה ומעט יקחו. בפועל, רוב הפיקדונות נלקחים במסלול של ריבית קבועה. הריבית הממוצעת  - 4.13%, נמוכה ממה שיכולתם לקבל במק"מ - כ-4.25%-4.3%. מאז הריבית במק"מ מעט ירדה. 


הנה תמונה מלאה על ריביות ממוצעת ל-6-12 חודשים:




טעינה
צילום: ChargePoint

מתחנות דלק לתחנות טעינה: עדכון היסטורי בתמ"א

הוועדה הארצית לתכנון אישרה הרחבת זכויות הבנייה בתחנות דלק לטובת עמדות טעינה מהירה ואזורי המתנה, כחלק מהיעד הלאומי למעבר מלא לתחבורה חשמלית עד 2050

מנדי הניג |

מינהל התכנון אישר תיקון משמעותי לתוכנית המתאר הארצית לתחנות תדלוק (תמ"א 18), שיתאים את המרחב הציבורי לעידן הרכב החשמלי. השינוי יאפשר הרחבה והתקנה של עמדות טעינה מתקדמות, עם שילוב תשתיות בסטנדרט טכנולוגי עדכני ותכנון משולב בסביבה העירונית.

המהלך הוא חלק ממדיניות לאומית להאצת המעבר המלא לתחבורה חשמלית עד שנת 2050. במסגרת השינוי יתווספו זכויות בנייה לטובת הקמת חדרי חשמל וטרנספורמציה בהיקף של עד 100 מ"ר, שיתמכו בטעינה מהירה של יותר מ־5 רכבים בו-זמנית. בנוסף, יינתנו זכויות נוספות של עד 20 מ"ר ליצירת אזורי המתנה ושירות לנוסעים בזמן ההטענה.

בדיון השתתפו נציגי מינהל התכנון, משרד התחבורה, משרד האנרגיה ומשרד הגנת הסביבה, לצד חברות דלק ויזמים בתחום הרכב החשמלי. במסגרת המפגש נערך שולחן עגול שעסק בהיבטים הכלכליים, התפעוליים והסביבתיים של המהלך, תוך בחינת צורכי השוק בפועל.

משרד האנרגיה הציג נתונים עדכניים הממחישים את קצב האימוץ המהיר: כיום נעים בכבישי ישראל כ-170,000 רכבים חשמליים מלאים מתוך כ-3.7 מיליון כלי רכב פרטיים. כדי לממש את היעד השאפתני - מעבר מלא לתחבורה חשמלית תוך 25 שנה - נדרשות תשתיות טעינה פרוסות, חכמות וזמינות בכל עיר ויישוב. 

לדברי מינהל התכנון, "אנו רואים חשיבות עליונה בהסרת חסמים והכשרת הקרקע למעבר לתחבורה חשמלית. המהלך הזה אינו רק טכני - הוא חלק מתפיסה כוללת של עיצוב רחובות עירוניים מותאמים לעידן האנרגיה החדשה".