סופרבול 2012: המחיר לספוט של 30 שניות עשוי להגיע ל-3.5 מיליון דולר
מוצדק או לא מוצדק, למרות מחירי המדיה חסרי התקדים, בסופו של דבר מדובר בסמל סטטוס שכל מותג מסחרי בארה"ב היה רוצה להיות חלק ממנו. הסופרבול, אירוע הספורט הגדול בעולם מתקרב ובארה"ב כבר מדווחים כי מחיר פרסומת בת 30 שניות יעמוד ב-2012 על כ-3.5 מיליון דולר. לפני כ-3 חודשים פורסם כבר בארה"ב כי רק 5 ספוטים נותרו לרכישה בסופרבול 2012. מסתבר שההאטה הכלכלית המורגשת בחצי השנה האחרונה גם בארה"ב, במקביל לאירופה, לא משפיעה על הסופרבול שהפך כבר לאירוע כמעט על טבעי, ברמה התרבותית, התקשורתית והכלכלית. ב-NBC שתשדר השנה את הסופרבול ציינו כי עד סוף 2012 יימכרו להערכתה 5 הספוטים הנותרים. יוזכר כי על פי נתוני מדד נילסן, עולה כי במשדר הגמר של 2011 צפו 111 מיליון צופים, עם רייטינג של 47.9% ונתח צפייה של לא פחות מ-71%, הנתח הגבוה ביותר מאז סופרבול 1982. מדובר על המשדר הנצפה ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה בארה"ב, כמעט 5 מיליון יותר מהסופרבול ב-2010 בו ניצחה אורלינס סיינטס את אינדיאנפוליס קולטס, במשדר שהועבר אז ב-CBS וזכה לרייטינג של 64.4% ונתח צפייה של 68%. עוד דווח כי ברשימת המפרסמים שכבר הבטיחו את השתתפותם בחגיגת הפרסום הנלווית לאירוע נמצאים GoDaddy.com, Teleflora, Sketchers, Kia, Pepsi ו-Sketchers. אליהם תצטרף ענקית הנדל"ן Century 21. לעומתם, מפרסם אחר שהשתתף בשנה שעברה והחליט שלא לשדר גם ב-2012 הוא מותג הרכב הגרמני מרצדס. בתעשיית הפרסום העולמית ובארה"ב במיוחד נתפס הסופרבול כאירוע השיא של השנה. מעבר לכמויות האדירות של כסף הנשפכות שם מידי שנה ועוברות מידי המפרסמים לקופות הרשת המשדרת מדובר בקליאמקס המזקק לתוכו לעיתים את הפרסומות היצירתיות ביותר, המצחיקות ופורצות הדרך. הפרסומות המשודרות במהלך המשחק זוכות לסיקור נרחב וחשיפה תקשורתית לפני ואחרי המשחק, סיקור שלעיתים הופך את ההשקעה האסטרונומית בפרסומת של 30 שניות בלבד להשקעה משתלמת.
- 2.יאיר 04/12/2011 20:12הגב לתגובה זוהיא היתה מפרסמת את בעלה במשך דקה שלמה..
- 1.לא רחוק מהמחירים של קשת (ל"ת)ד 04/12/2011 19:13הגב לתגובה זו