בנק אגוד מזהה אפסייד של 66% במניית ויקטורי על רקע דוח מוצלח
התחרות בענף הקמעונאות והמחאה החברתית מהקיץ האחרון פגעו קשות בתוצאות של חברות הקמעונאות הגדולות. רק אתמול הציגה שופרסל בדוחות לרבעון השלישי שחיקה של 60% ברווח הנקי לעומת אשתקד. אולם לא הכל שחור בענף המזון: היום רשת הסופרמרקטים הקטנה ויקטורי הפתיעה כשהציגה גידול של 24% ברווח הנקי לרמה של 7 מיליון שקל.
על רקע הדוחות מפרסמת היום מחלקת המחקר של בנק אגוד תחילת סיקור למניית ויקטורי בהמלצת קנייה ומחיר יעד של 30 שקל - מחיר הגבוה בכ-66% ממחיר המניה בבורסה. האנליסט בני דקל ציין בסקירה (שיצאה טרם פרסום הדוחות הבוקר): "לויקטורי קיים יתרון מובהק משמעותי בהשוואה בין רשתות המזון בענף: מזומן, ובתחרות גואה המזומן הוא המלך. אנו מוצאים את חברת ויקטורי כאטרקטיבית להשקעה".
דבריו של דקל נתמכים בתוצאות שהציגה היום החברה מהם עולה כי את הרבעון השלישי חתמה עם עלייה של 24% ברווח הנקי לרמה של 7 מיליון שקל. ההכנסות עלו ב-10% לרמה של 157 מיליון שקל. לאור כך החליה החברה לשתף את משקיעיה ברווחים כשהכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של 10 מיליון שקל.
הסיבות שהביאו את דקל להאמין שבמצב הנוכחי עדיף להשקיע דווקא במנייה של חברת קמעונאות קטנה וזריזה: ויקטורי כחברה קמעונאית קטנה מושפעת לחיוב מתוצאות המחאה החברתית בעיקר בשל עליית מודעות הצרכנים לרכישה בזול. עובדה זו צפויה לתרום לגידול במספר לקוחות הרשת הנתפסת כרשת דיסקאונט. כמו כן, חרם הצרכנים על הרשתות הגדולות הוביל צרכנים לרכוש ברשתות מזון אחרות ובניהן ויקטורי".
בנוסף מציין דקל כי כדי להשיג צמיחה יש לפתוח עוד סניפים. "מי יכול להשיג צמיחה בקלות? כמובן הרשתות הקטנות שלהן מספר החנויות קטן, כשכל תוספת של חנות מגדילה משמעותית את סך הכנסות הרשת".
- 2.גם אני קונה, בהחלט השקעה ראויה (ל"ת)המשקיע 29/11/2011 12:55הגב לתגובה זו
- 1.יניבוש 29/11/2011 12:29הגב לתגובה זונרכשו 30K. בהצלחה !
- ברכה 06/12/2011 08:07הגב לתגובה זואין אין, אין על ויקטורי!!! רשת המזון הטובה ביותר אחלה מחירים שפע של מבצעים תמשיכו כך
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)הצעה: עסקים עד מחזור של 300 אלף שקל לא ידווחו למס הכנסה; מה הסיכויים שזה יקרה?
כיום עסקים במחזור של 120 אלף שקל לא מדווחים לרשות המס; המטרה להגדיל את התקרה; למה זה טוב לכולם: לנישומים וגם לרשות המס?
עסקים במחזור של עד 120 אלף שקל לא מדווחים לרשויות המס. הפטור הזה ניתן לפני כשנה והוא מסתמן כהצלחה גדולה. מדובר במעל 150 אלף נישומים שחוץ מלהכביד על התשתיות של רשות המסים, לא באמת הצדיקו את הטיפול בהם. הגבייה באזור אפס, והטפסים והבירוקרטיה לקחו המון זמן ומשאבים גם לנישומים וגם לפקידי מס הכנסה.
ההחלטה הקודמת (הרחבה: רפורמת ה-"עוסק זעיר" כבר עובדת עבור עשרות אלפי ישראלים) היתה פשוטה כי גביית המס כאמור היתה אפסית. כעת מציע שי אהרונוביץ' להרחיב את התוכנית לעסקים עד מחזור של 300 אלף שקל. במספרים האלו כבר יש מס, אם כי, ברוב המקרים נמוך.
עסקים מדווחים לרשויות המס על חברות מס לפי הכנסות בניכוי הוצאות. בעסקים שעד מחזור של 120 אלף שקל (שעם הצמדה זה כבר קרוב ל-130 אלף שקל) רשות המס מגדירה הוצאות לפי שיעור המחזור, בלי הוכחת תשלום ובלי לשבור את הראש עם איסוף חשבוניות. יש כאלו שזה מתאים ונוח להם. אלו שיש להם יותר הוצאות יכולים להגיש אותם, אבל גם ככה הם לא עומדים ברף המס.
עסקים עם מחזור של 300 אלף, אמורים לקבל שיעור הוצאות מסוים כמוכר מבלי להוכיח זאת, אבל נראה שבמקרה הזה יהיו הרבה שיש להם יותר הוצאות. הם ידווחו במסלול הרגיל. כלומר, רשות המס תבטיח את עצמה על ידי כך שתאשר הוצאות אבל לא בסכום משמעותי מדי. וככה תהיה חבות מס לעסקים האלו.
- גם בצפון: בכל עסק שלישי נתפסו ליקויי ספרים - האם זה קל מידי?
- משבר מתמשך: העסקים הקטנים בסין עדיין מתקשים להתאושש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ולכן, יפנו אליה, רק כאלו שבאמת אין להם הוצאות משמעותיות. כל תוכנית כזו מקלה על המערכת, מקלה על הנישומים, וצריך לזכור שגם אין כאן פתח למילוט, הונאות, שקרים, ושמרווח הביטחון של רשות המס הוא גדול, תשלום המס במספרים האלו בהינתן הוצאות הוא נמוך מאוד, במקרה המקסימלי כמה אלפים בודדים בחודש.
מצד שני מדובר על כמות גדולה של נישומים. על פי ההערכות יש כמה מאות אלפים שנופלים בקטגוריה הזו.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.
