סמנכ"ל הקריאייטיב של דרורי שלומי רנן כרמל עוזב את המשרד לאחר 4 שנים
משרד הפרסום דרורי שלומי בדרך לשנות את פניו לקראת שנת 2012. לאחר סיום תפקידו של מנכ"ל המשרד רונן גלפרין לפני מספר חודשים נודע לאייס כי סמנכ"ל הקריאייטיב של המשרד ב-4 השנים האחרונות - רנן כרמל החליט לעזוב את המשרד.
לאייס נודע כי כרמל הודיע ליורם דרורי וטובית שלומי, בעלי המשרד על רצונו לעזוב את המשרד כבר לפני מספר חודשים, במקביל לסיום דרכו של גלפרין, המנכ"ל הקודם. במשרד ניסו למצוא חלופות מסוימות שיעזרו להשאירו בתפקיד אך אלו לא עלו יפה.
עזיבתו של כרמל מגיעה בתקופה רבת תהפוכות עבור המשרד. כפי שפורסם באייס קיימו בעלי המשרד בשבועות האחרונים שיחות עם מספר בכירים במטרה לגייס מנכ"ל חדש. בין השמות שהוזכרו היו נסים מויאל, המשנה למנכ"ל לשעבר ביהושע TBWA, יועץ השיווק יובל לב, לשעבר במקאן אריקסון ומועמדים נוספים, אך השם הבולט ברשימה וזה שככל הנראה מתקרב בצעדי ענק לסיכום על כנסיתו למשרד הוא ספי שקד, השותף הפורש ממשרד הפרסום ענבר מרחב.
העובודות על הנייר מציבות את המשרד בסיטואציה כלל לא נעימה. בימים אלו הוא מתנהל ללא סמנכ"ל קריאייטיב וללא מנכ"ל. כל זה עתיד להשתנות במידה ושקד אכן יצטרף למשרד. גורם בכיר המקורב לדרורי שלומי מוסר לאייס כי הקשר בין בעלים לשקד התהדק בימים האחרונים והצדדים מנהלים שיחות על בסיס יומיומי. לדבריו תאריך כניסתו של ספי במידה והמו"מ ביניהם יבשיל יהיה קרוב מהצפוי, ייתכן אפילו לפני תחילת 2012.
כניסה אפשרית של שקד תביא ככל הנראה לשינויים פרסונליים נוספים, לפחות במחלקת הקריאייטיב ובייחוד כאשר מדובר באיש קריאייטיב דומיננטי כגון שקד.
במידה ושקד אכן יצטרף לדרורי שלומי הוא עתיד להפוך לשותף במשרד. מבנה הבעלות במשרד עומד כעת על 70% בידיהם של דרורי שלומי ו-30% בידי סוכנות הפרסום הבינלאומית BBDO (המחזיקה במניות גם בגיתם). מטבע הדברים הצטרפותו תזרים דם חדש למשרד המשווע לניעור תדמיתי ותשמש גם כזריקת עידוד קריאיטיבית שעשויה להוביל לזכייה בתקציבים חדשים.
בשלב זה טרם ידוע כיצד יורכב מבנה הבעלות החדש. גורמים המקורים למשרד מעלים אפשרות לפיה החלופות נעות בין 10% אחוזי בעלות שיועברו לידי ספי או אחוזי בעלות שווים לדרורי, שלומי ושקד מייד עם כניסתו של זה למשרד.
וחזרה לרנן כרמל הפורש מדרורי שלומי. הטיימינג לא יכול להיות יותר טוב עבור משרד הפרסום שנפרד מסמנכ"ל הקריאיטיב שלו בשלהי 2011. בזמן ששוק הפרסום מלקק את פצעיו ועל הפרק לא ניצבים פרוייקטים מהותיים עבור הלקוחות זו דרך שקטה להצניע פרישה של בעל תפקיד בכיר בארגון.
כרמל, סמנכ"ל הקריאייטיב הפורש החל את הקריירה בענף הפרסום לפני כ-14 שנה. בתפקידו הראשון הוא שימש כקופירייטר ביהושע, לאחר מכן במשרד הפרסום אריאלי (קמפיין הדמויות של ביסלי). התחנה הבאה הייתה ביורו כקופי ולאחר מכן כמנהל קריאייטיב.
תחנה מעניינת בקריירה של כרמל היא באומן בר ריבנאי, שם הקים וניהל את מחלקת הקריאייטיב של מיזם הפרסום הבינלאומי של באומן שכלל פעילות ברוסיה ומזרח אירופה, ובין היתר טיפול ב-MTS - חברת הסלולר הגדולה ברוסיה.
כאמור, לפני כ-4 שנים הגיע כרמל לדרורי שלומי. בתקופה זו הפגין המשרד ביצועים מרשימים שהביאו אותו עד שהגיע לפאתי העשיריה הראשונה בדירוג האחרון של יפעת בקרת פרסום. המשרד אף רשם הישגים קריאייטיביים דוגמת הקמפיינים לאלפא רומיאו ("זה שאתה נושם לא אומר שאתה חי"), בניית המותג והשפה של ישראל היום ועוד. בארץ זכה המשרד בפרסי קקטוס ואפי זהב עבור מהלך אלפא מיטו.
יורם דרורי התייחס לפרישתו של כרמל ואמר לאייס: "רנן עשה 4 שנים נלאות בדרורי שלומי והביא אותנו להישגים מרשימים. הוא חבר, צנוע ואחד מאנשי הקריאייטיב המובילים בישראל. לאחר תקופה אינטנסיבית וכמה חודשי התלבטות הוא ביקש לפרוש ולעשות דברים אחרים. אנחנו מאחלים לו הצלחה גדולה. רנן קיבל מאיתנו את ברכת הדרך וימשיך לשמור איתנו על קשר".
רנן כרמל סירב להגיב לידיעה. ספי שקד ויורם דרורי סירבו להתייחס לפרסומים בנוגע לשיחות המתקיימות ביניהם.
- 40.יאללא הפועל 30/11/2011 18:38הגב לתגובה זוהקמפיין נהגה ונעשה על ידי אורי גנות שהיה מנהל הקריאייטיב פרלאינס של המשרד במשך כמה חודשים. רנן קיבל את האסטרטגיה הזאת הקונספט הזה המשפט הזה וכל הקריאייטיב שלבסוף זכה בפרזנטציה אצל הלקוח - בירושה. הקרדיט לא לו. אז בואו כל "שושביני" הקמפיין המופלא הזה למיניהם - תרגיעו.לקמפיין הזה יש אבא אחד. ובטח שאינו רנן כרמל.
- 39.29/11/2011 23:35הגב לתגובה זולא הומצא על ידי רנן. הוא הגיע אחרי שהקמפיין היה גמור, קמפיין שנעשה בימי אורי גנות המנהל קריאייטיב פרילאנס של דרורי. נא לדייק. הקרדיט לקמפיין הזה הוא לא של רנן, נקודה.
- 38.נגה 29/11/2011 13:20הגב לתגובה זו"התחמנה הבאה הייתה ביורו כקופי ולאחר מכן כמנהל קריאייטיב." תעשו הגהה, אנשים
- 37.קפה איטליה 29/11/2011 12:10הגב לתגובה זוהיה ברור שיקנה חלק מדרורי שלומי
- 36.קופיפי 29/11/2011 11:59הגב לתגובה זולא יעזור כלום, זו האמת
- 35.צפניה 29/11/2011 11:59הגב לתגובה זווגם רנן אחלה גבר
- 34.שולמית 29/11/2011 11:58הגב לתגובה זויחד עם דני לוי. זו הסיבה שגם בכתבה על רנן מפמפמים שוב ושוב את השם של ספי, פשוט כדי להשאיר אותו 'חם'. בפועל הוא, ניסים ודני לוי (ההוא מהיח"צ, לא מהמשטרה או מהכדורגל) פותחים משרד פרסום משלהם, כשר הם מנכ"לים משותפים, ספי מנהל את הקריאייטיב, ניסים את האסטרטגיה ודנילוי... אמממ... יהיה דני לוי.
- 33.English 29/11/2011 11:56הגב לתגובה זוהבמה והיציבות של דרורי ושלומי עם הקריאייטיב של שקד
- 32.אהוד ברח 29/11/2011 11:23הגב לתגובה זומתכון לפיצוץ בטוח. אין מצב שזה יחזיק אם בכלל ייחתם
- 31.אחד שעבד 29/11/2011 10:49הגב לתגובה זוכמי שעבד בדרורי והכיר את רנן מקרוב, הייתה לי הזכות לראות במו עיניי איך עושים פרסום ומהלכים שיווקיים חכמם, מובנים ומהודקים! כן כן - מפרגן מכל הלב לאיש! אין לי ספק שהיכן שרק תנחת כף רגלו ייהנו שם מגאון אסטרטגי, קריאיטיבי ושיווקי במוצר אחד!
- 30.איך יסתדרו יורם וספי ומי ישלוט במי ולכמה זמן? (ל"ת)אליהו הנביא 29/11/2011 09:58הגב לתגובה זו
- 29.כתר המזרח 29/11/2011 00:37הגב לתגובה זוכולם צרי עין תגובות שבא להקיא מהם. פרגנו גם לזה שהולך וגם לזה שנכנס
- 28.שקד חתך מענבר בזמן. צעד חכם. (ל"ת)אודי 29/11/2011 00:29הגב לתגובה זו
- אל תתבלבל עם העובדות 29/11/2011 09:16הגב לתגובה זולא יורד מהטלויזיה זוכה בפרסים הלקוחות מרוצים המחלקה עובדת והעובדים שמחים. מה זה פשוט לבדוק את הכל...ואם במדיה יודעת את זה אתה בטח גם
- חכה שנה (ל"ת)אודי 29/11/2011 10:51
- 27.מוחמד מרגלית 28/11/2011 23:00הגב לתגובה זוספי שקד זה האיש האחרון שמביני דבר מחזיקים ממנו!!!! קפריזי, נצלן,אינטרסנט, ומעל לכל הנאמנות ממנו והלאה!!! חבל לי על טובית ויורם הם בין האנשים ההגונים וטובי לב הבודדים בענף המזויף הזה הזה
- 26.אדוארד 28/11/2011 22:06הגב לתגובה זואני מכיר את רנן מהצד (ומעוד כיוון או שניים)כמה שנים. הבן אדם מקצוען שעשה את הטוב ביותר עבור דרורי שלומי ויש להם חלק מהלקוחות הקשים והשמרנים במשק. הוא איש נעים ובוס נהדר ממה ששמעתי עליו כי לי לא התמזל לעבוד איתו ישירות. הרבה בהצלחה רנן ובהצלחה גם לספי
- פוליטיקאי מעולה ותככן על. אדם טוב - לא. (ל"ת)30/11/2011 18:44הגב לתגובה זו
- 25.טיפ טוב לטובית 28/11/2011 21:34הגב לתגובה זווקפריזות על עובדים. ובעצם גם על לקוחות, ככה היא תצטרך לנקות פחות
- 24.חוסו עלינו 28/11/2011 21:28הגב לתגובה זופשוט תדווחו מתי שני ענקי הרוח דרורי ושקד חותמים וגם אם לא תדווחו בטח כבר נבין כשנראה עבודות פורצות דרך. עד אז קצת שקט
- 23.ניסימיקו 28/11/2011 20:44הגב לתגובה זו1. ספי לא יציב. מי שיקח אותו צריך לקחת את זה בחשבון. 2. ספי עושה קריאייטיב מוגבל - הפרסום שלו חד מימדי - לא לכל הלקוחות זה מתאים. 3. לספי אין עכשיו את רובי ניסן שתכלס עשה בשבילו הכל.
- 22.יוני 28/11/2011 20:41הגב לתגובה זורנן אחד האנשים הטובים שהכרתי בענף. נהניתי לעבוד איתך חבר
- חנפן (ל"ת)30/11/2011 18:47הגב לתגובה זו
- 21.מכירה ויודעת 28/11/2011 20:04הגב לתגובה זווגם אמר לכול מי שרצה לשמוע וכווולם יודעים . ואז נשאר שקד. אז אולי זה לא כזה רע כי זה מה יש לדרורי שלומי וזה מה יש לספי אז תפרגנו. ספי אוןלי היה כוכב רוק פעם אבל הוא הזדקן וגם כוכבי רוק מזדקנים צריכים עבודה וגם יורם לא יודע לעשות לבד סרט כשצריך ומאמינה שספי עוד כן
- 20.החברים של יאור 28/11/2011 19:54הגב לתגובה זובוורבייה יותר נכון. עם חבורה של אנשים שלא רואים אף אחד ממטר, בדיוק כמו שהוא לא רואה את הידיעה הזאת או את כל השטויות שמפרסמים עליו. אבל תמשיכו לכתוב, אולי בסוף הוא יישמע על הספקולציות שקשורות אליו
- 19.כנראה שנרדמתי במחשב 28/11/2011 19:51הגב לתגובה זוספי שקד הוא כוח צעיר ועולה בפרסום וטובית שלומי היא נערת ברים שעושה צעדים ראשונים במשרד פרסום עצמאי ומסקרן. הם נפגשים ופוף....תצבטו אותי אני חולמת שכר גרוע שעות איומות לפחות תביאו חדשות מרגשות או אפילו מסתפקת בחדשות...
- 18.קולה 28/11/2011 19:42הגב לתגובה זוזאת הגדולה האמיתית
- 17.יודע דבר 28/11/2011 19:39הגב לתגובה זוראיתי אותו יושב עם שילוח בסי קפה. והגברת לא מספקת את הסחורה תעשו חשבון לבד
- 16.28/11/2011 19:25הגב לתגובה זומכר את החלק שלו בענבר לפני המשבר. עשה אקזיט יפה. נותן למשבר לעבור. וחותם עם משרד יותר גדול שיקפיץ אותו מדרגה. גאון כבר אמרנו?
- 15.איכס איזה טוקבקים מגעילים. קנאים (ל"ת)גרגרנים 28/11/2011 19:24הגב לתגובה זו
- 14.מכביסט 28/11/2011 19:20הגב לתגובה זוגדול חזק שיכול לאכול את כולם
- 13.פרשנים.. 28/11/2011 19:19הגב לתגובה זובסוף ספי יסגור עם שלומי. המשרד הזה שעכשיו ממוקמם לא רע יכנס לחמישיה תוך שנה. ספי יצחק על כולם כרגיל. ואנחנו נמשיך לכתוב טוקבקים ולבכות כמה אנחנו בעצמנו שכירים ומסכנים
- 12.אוכל על המחשב 28/11/2011 19:15הגב לתגובה זוהקראייטיב מת במשרד הזה והם ממחזרים קמפיינים. אבל מה שמת אצל אחד נולד ופורח במקור אחר. אין ספק שדרורי שלומי מביאים חיזוק רציני
- בוקי 29/11/2011 15:06הגב לתגובה זוהפסידו דיווה...
- 11.פרשנות 28/11/2011 19:09הגב לתגובה זובדרורי שלומי באמת מאמינים שספי שקד הולך לסגור איתם ולהטיס אותם למעלה כמו שהוא עשה בענבר מרחב. מצד שני כל התעשיה כבר יודעת שספי התחיל לעבוד עצמאית ומתחזק כמה וכמה לקוחות. כל הידיעות האלה משרתות את שקד מצד אחד אבל גם מזיקות לו מצד שני, כי הלקוחות יכולים להתבלבל ולא לבוא. חבל רק על דרורי שבאמת חושבים שהוא יסגור אצלם, ואפילו כבר נפרדים ממנהל הקריאטיב, בזמן שכולם כבר יודעים שספי הולך סולו. חבל שדני לוי היחצ"ן הצמוד של ספי לא עושה לו סדר בדברים. נו, ככה זה שספי גידל מפלצת שכבר שכחה מי החברים שלה
- 10.עובדיה 28/11/2011 19:08הגב לתגובה זו1. דרורי שלומי הוא משרד מצומק ללא לקוחות של ממש וללא בשר. למעט סמל"ת - אלפא ופיאט וקצת סנו אין להם לקוחות אמיתיים שמכניסים מספיק מחזור מדיה. רנן יודע את זה ומעדיף לנטוש את הספינה במקום לטבוע איתה. הוא יצליח יותר בחוץ. 2. ספי שקד כבר מזמן לא נחשב לסחורה חמה בענף הפרסום. אחרי התפרקות העסקה בענבר מרחב אנשים מעדיפים להתרחק ממנו. גם אם יחתום בדרורי שלומי, ספק רב אם יצליח לשחזר את עליית ענבר מרחב וספק רב אם זו המשרה שחלם עליה. סה"כ זה משרד בינוני תרתי משמע. עדיף לקרוא בין השורות או לשאול מקורות יודעי דבר מדוע האייטם הזה ממשיך להימרח באייס
- 9.שנאת חינם 28/11/2011 19:05הגב לתגובה זונכנסים בספי כאילו אין מחר הבן אדם הגיע בגיל 37 לאן ש 99% מאנשי עולם הפרסום היו מתים להגיע ולא יגיעו לעולם. אז מה הבעיה לפרגן. עם הצלחות לא מתווכחים.
- 8.שאולי 28/11/2011 18:58הגב לתגובה זומצד שני הוא הרים את ענבר מרחב מכלום, אז יכול להיות מעניין
- 7.איש מדיה 28/11/2011 18:56הגב לתגובה זואתגר לא פשוט אבל בוא נזכור מה הוא עשה לענבר מרחב שלא דומים לכלום היום. הוא ללא ספק יכול לתת להם פוש רציני
- 6.28/11/2011 18:54הגב לתגובה זוקצת פאתטי שכל הזמן כותבים את זה. הוא בכלל כבר פתח משרד עצמאי ועובד. אייס אתם לא מעודכנים!!
- 5.אוהבת מגע 28/11/2011 18:53הגב לתגובה זואיפה האנשים האלה חיים? חודשים עושים מגעים וכותבים על כל מגע כאילו האדם מקבל את ניהול הקריאייטיב של סאצי העולמי או מינימום הוכתר על ידי גדעון עמיחי בתור יורש. תרגעו כולכם ותיראו מי המשרד ומי האיש חבל על רנן!
- 4.רמזקל 28/11/2011 18:52הגב לתגובה זוהוא בכלל מסתלבט פה על כולם
- בוקי 30/11/2011 11:27הגב לתגובה זואין שם כבר מלכה....
- בוקי 29/11/2011 15:07הגב לתגובה זויש שם כבר מלכה!
- 3.דנידינ 28/11/2011 18:48הגב לתגובה זובדרורי אין מנכל ואין מנהל קריאייטיב וגם בעצם אין קריאייטיב ויורם לוי לא עף על התפקיד. לספי כנראה אין הצעות חלום במקאן ואדלר חומסקי ובאומן והוא לחוץ ולוחץ לסגור עסק היכן שאפשר אז פעם מדליפים לגלובס ופעם לאייס ופעם יורם דרורי ופעם הוא. גמר חתימה טובה....רנן עשה עבודה טובה עד כמה שבמשרד כזה אפשר
- 2.ורד 28/11/2011 18:40הגב לתגובה זושמדובר בחתונה של צולעים ספי שקד לא קיבל הצעות רציניות מאז סיים עבודה קודמת וזה היה כבר דיי מזמן וגם דרורי שלומי קיבלו לא מעט סירובים אז מה הפלא שהם מתחתנים לזה אין כלה אחרת רצינית ולזה אין חתן אחר נעצור את הנשימה לראות איזה פרזנטורית הוא יביא לסנו
- 1.החייט העייף 28/11/2011 18:37הגב לתגובה זועלק, הוא הכתיב הרי את הידיעה.