פרסום בסלולר, מה קורה עם זה? "יש בשלות, זה כבר לא 10% מהדיגיטל"
תחום הפרסום בסלולר מנסה להרים את ראשו ולהיכנס לתמהיל המדיה מזה מספר שנים אך בניגוד לנעשה בעולם, בישראל עוד מדובר בפעילות שולית השמורה למותגי ענק, ומספר נמוך מאוד של משרדי פרסום וסכנויות המתמחות בתחום. עוד ב-2008 נערכו בישראל כנסים שעסקו בפרסום בסלולר וניסו לקדם את הבשורה שהתקדמה מאז בצעדים קטנים ואיטיים.
"הפרסום בסלולר הפך להיות משהו שנע מתחת לרדאר" אומרת רונה בן דוד, מנכ"ל חברת OnTheMob סוכנות המתמחה במובייל אינטראקטיב וניהול קמפיינים במדיה הסלולרית. לדברי בן דוד, "אם קסטרו או אפילו תנובה לא עולים בקמפיין הם יכולים לבחור בפעילות בסלולר, על אש קטנה".
"יש בשלות, אבל אנחנו עדיין מדיה מובלת"
בן דוד מסבירה, כי כיום "מנהלי השיווק הרבה יותר בשלים, הם מבינים שסלולר זה לא רק לחתוך 10% מתקציב הדיגיטל ולהפנות אותו לסלולר". עם זאת היא מודעת היטב למקומה הנוכחי במערך: "יש מותגים שמוצאים בסלולר סוג של תחליף אבל זו עדיין מדיה מובלת. משרדי הפרסום אמונים על האסטרטגיה ואנחנו המרכיב המשלים".
דוגמא נוספת למעמדו השולי עדיין של גזרת הקמפיין הסלולרי ניתן למצוא בדבריה של בן דוד שאומרת: "יש מי שאומר לנו שאסטרטגייה כוללת בסלולר זה מעניין אבל בלי משרד הפרסום שלי אני לא זז. אנחנו גם תופסים את עצמנו לא כסוכנות פרסום אלא כמי שיכול לייצר את האינגייג'מנט למהלך שהגה משרד הפרסום".
- 12.ג׳וקר לותר 02/12/2011 18:25הגב לתגובה זוגיימיפיקיישן אפליקיישן זה הדבר הבא בשיווק ווקד״מ מובייל
- 11.ChainX 01/12/2011 15:39הגב לתגובה זוכל משרדי הפרסום הגדולים שקיימים כיום מנוהלים על ידי דינוזאורים שלא מבינים ולא עוקבים אחרי ההתפתחות הטכנולוגית שרצה ב 5 שנים האחרונות. מנהלי קריאיטיב באותם משרדים ממשיכים לקדם את הבינוניות שהמשרדים שלהם מוציאים וחסרי כל יכולת להציע דברים שמתאימים לטכנולוגיה של היום וביצועים שאפליקציות ורעיונות פרסומיים בחו"ל מציעים הם לא מעלים כאלה רעיונות לא רק כי הם מפחדים, אלא גם כי כמו הנכ"לים הם ארכאיים ולא מאורעים למה שקורה בעולם היום. התקופה שבאה תביא שינוי של מי החברות הבאות שישלטו בעולם הפרסום ותפיל את כל המיותרות שנמצאות פה כרגע.
- 10.אידיאונודניק 01/12/2011 12:25הגב לתגובה זומה עופר איתן משעמם לך אין לך איזה קמפיין לקחת ליהושע או שהארבעה קמפיינים שבדיתי עכשיו מראשך הקודח מספיקים לך לעשות כסף ולטחון את העובדים שלך כדי שתישב בכיף שלך ותפרגן לעצמך במגסינים כלכליים החיים שלך פנקוטה עופר
- 9.מובי מובילין לין לין 01/12/2011 04:29הגב לתגובה זובמשרד. שחרר יא בונקר אם לא אני שולחת קורות חיים לרונה
- 8.מכיר 30/11/2011 08:27הגב לתגובה זושכחה הגברת רונה לציין שמשרדה לא לוקח שקל על המדיה כי ביד השני יש להם רשת (גרועה) של מדיה וככה הם קונים מעצמם מדיה, על חשבון הלקוחות והמשרדים שלא יודעים דבר...
- כואב בכיס עופר הטחון (ל"ת)גרמון זולדמן 01/12/2011 04:35הגב לתגובה זו
- גיל 30/11/2011 10:31הגב לתגובה זוהיא אמרה שמשרד הפרסום לא יגזור קופון על חשבון המדיה שנרכשה בסלולר.
- 7.עובד משרד פרסום מתוס 29/11/2011 20:34הגב לתגובה זומסכיםן עם כל מילה בכתבה.... כמי שעובד במשרד פרסום, בשנה האחרונה 4 לקוחות של המשרד עשו פעילות סלולרית עם moblin ( עופר איתן מרואיין כאן). החבר׳ה האלו מתמחים רק בסלולר ועושים את זה פשוט במקצוענות שלא קיימת במשרד פרסום סטנדרטי. אין לנו סיכוי להתמודד איתם. יש להם את הניסיון, הידע, כוח האדם וההון האנושי ולא פחות חשוב : יש להם את הטכנולוגיה שנדרשת. על החברה של רונה לא שמעתי... אבל אם הם בכיוון של moblin אז מובטחת להם הצלחה. ממה שאני יודע, גם דודו דהאן שמרואין כאן והחברה הקודמת בה עבד ( אידאולוגיק) הפסידו להם לא מעט קמפיינים ופרויקטים
- עופר 01/12/2011 04:25הגב לתגובה זוהכל מדהים הלקוחות שלי מדהימים המשכורות חרא
- 6.חוחית בנדה 29/11/2011 16:55הגב לתגובה זוכל הכבוד
- 5.עודד 29/11/2011 13:53הגב לתגובה זומסכים מאוד לגבי הנושא שהשנה הסלולר בארץ צמח > אבל עדיין לא פרץ מסכים שמשרדי הפרסום המסורתיים יתקשו להתמודד > אבל לא עם האמירה לגבי משרדי הדיגיטל והדבר הכי חשוב הוא שזה לאו דווקא המשרדים, זה בעיקר הלקוחות שלא מבינים עדיין את המדיום, לא מבינים שבסופו של יום, פעילות נכונה בסלולר, שמה אותך ואת המותג בידיים של הצרכנים, ומשם אפשר לפתח מערכת יחסים מדהימה!
- 4.אישית- טיפ 29/11/2011 13:22הגב לתגובה זוכל הודעת פרסום מקפיצה, מפריעה, נותנת תחושה של חדירה והפרעה לתחום הפרטי. מעדיפה שלא ומשתדלת לחסום.
- לא בזה מדובר 29/11/2011 15:14הגב לתגובה זוגם פופ-אפים באינטרנט מעצבנים ... זה לא זה זה אפליקציות ממתוגות קמפיינים חדשניים שמאפשרים אינטראקטיביות ושיתפויות של המשתמש באמצעים חדשניים מה שהסלולר מאפשר לא קשור לפרטיות או חוסר פרטיות
- 3.תפסיקו לאכול ראשים! הסלולר תקוע! (ל"ת)29/11/2011 13:18הגב לתגובה זו
- מה תקוע מה.... 29/11/2011 14:15הגב לתגובה זואלה משגשגים בזמן שאצלנו מפטרים. אני על הכוונת. למישהו יש עבודה להציע לי??? 15 שנה בתחום. עם הישגים ראויים לציון. מחפש לעבור למשרד מתמחה במובייל .......
- עובד משרד 29/11/2011 20:37אצלנו רק מפטרים וממה שאני שומע חברת Moblin מונה כבר 30 איש....קצב הגיוס אצלהם וכנראה שגם אצל אחרים בסלולר צומח בטירוף. אני איש קריאיטיב דיגיטל עם 5 שנות ניסיון. נמאס לי מהפייסבוק!!! רוצה סלולר!!!! עופר, יש אצלכם עבודה פנויה????
- 2.יוסי אלבז 29/11/2011 12:54הגב לתגובה זומנהלי השיווק בכל הגופים (גדולים וקטנים, צריכים לקרוא ולשמור כתבה זו. אתם מקבלים כאן "טיפ" גדול לעתיד מגב' רונה בן דוד, אל תגידו אחר כך איפה טעינו תודה לגב' בן דוד
- 1.מוני מושונוב 29/11/2011 12:35הגב לתגובה זואיטי לא חדשני בעליל זאת בעיה של משרדי פרסום גדולים שחרדים לתקציב שלהם במקום לאינטרס הלקוח רק חברות מתמחות יכולות להתמודד עם קמפיינים בסלולר זה הגבול בין היי-טק לפרסום ומשרד פרסום מסורתי פשוט לא מסוגל לעשות את זה היי-טק זה דבר דינמי טכנולוגיות שמתחלפות ומתחדשות כל 4 חדשים אין ליהודע או כל משרד פרסום מסורבל אחר שום יכולת להתמודד עם אדג' טכנולוגי מהיר דינמי זה מצחיק לשמוע אותו מדבר על פייסבוק זה כל כך שנת 2008 ...
- שלמה בראבא 29/11/2011 13:22הגב לתגובה זודוד צודק לחלוטין, מנהלי הפרסום והשיווק עוד לא נמצאים בסלולאר ולכן אין שם תקציבים. הדוגמה של פייסבוק היא נכונה מאוד , ב 2007/8 כשאנשים כמו דודו מכרו את פייסבוק הלקוחות הסתכלו עליו במבט של משוגע מה אתה מבין אחרי שנה וחצי כולם רוצים פייסבוק בלי להבין מה זה. מנהלי השיווק בארץ רוצים להיות מגניבים אבל הם לפחות בשנתיים / שלוש אחרי העולם בהטמעת טכנולוגיות
- דבלה גליקמן 29/11/2011 15:50זה פשוט אג'נדות של משרדי פרסום גדולים שמזיעים בפאניקה מול יכולות כמו של רונה בן דוד ומשרדה איף יו קאנט ביט דם, ג'וין דם אנד סונר דה בטטר. כמה השוק של הגדולים תקוע כמה אנשים פוטרו ביהושע לאחרונה אתה מודע לאפקטיביות שיש לסלולר בנקודה הסופית??? הם מביאים תוצאות תוצאות מדידות אפקטיביות מתחת לראדר או בנראות מלאה זה כבר עניין טאקטי אבל הגיע הזמן לשים את זה על שולחן הפרסום בסלולר עובד השיווק בסלולר עובד יותר תוצאות בפחות כסף.