פרסום ראשון

מתנתקת מחבל הטבור של לפ"מ: מע"צ מוציאה לראשונה תקציב פרסום למכרז

זאת בעקבות דו"ח מבקר המדינה שקבע כי חברות ממשלתיות לא יחויבו לקבל שירותי פרסום מלפ"מ. בין תנאי הסף במכרז, מחזור של 6 מיליון שקל
משה בנימין | (5)

החברה הלאומית לדרכים - מע"צ, מוציאה לראשונה את תקציב הפרסום שלה למכרז בשוק הפרסום הפרטי לאחר שטופלה על ידי לשכת הפרסום הממשלתית. היום (יום ה') פרסמה מע"צ בעיתונות הארצית קול קורא למשרדי פרסום המעוניינים להשתתף במכרז. המהלך התקדימי של החברה הלאומית לדרכים מגיע לאחר שדו"ח מבקר המדינה קבע כי חברות ממשלתיות כדוגמתה ותאגידים לא יחויבו לקבל שירותי פרסום מלשכת הפרסום הממשלתית וזו האחרונה תחזיק בבלעדיות על תקציבי הפרסום של משרדי הממשלה. הבחירה של מע"צ לפנות לשוק הפרטי זוכה למשנה תוקף כאשר נזכרים בדברים שנכתבו בעבר בדו"ח מבקר המדינה, כגון: "מהבחינה הכלכלית היא (לפ"מ, מ"ב) אינה עושה די כדי להבטיח חיסכון בהוצאות הפרסום של לקוחותיה, וייתכן שחלק מפעולותיה אף גרמו לגידול בהוצאות לקוחותיה שלא לצורך". המכרז הנוכחי שמתפרסם היום בעיתונות ויעלה לאתר מע"צ ביום ראשון הקרוב אינו כשאר המכרזים שמפרסמות חברות מסחריות פרטיות ושונה אף מאילו של המשרדים הממשלתיים בהם מטפלת לפ"מ. השוני נובע מכך שאחד הדגשים החשובים בפעילותה הפרסומית של מעצ הינו למעשה רכישת שטחי מדיה ופחות פעילות תדמיתית שמחייבת מצוינות קריאיטיבית. המשמעות היא שלמרות תנאי הסף המאפשרים גם למשרדים שאינם נמנים על העשירייה הראשונה להשתתף במכרז, יהיה למשרדי הפרסום הגדולים המלווים בחברות רכש מדיה יתרון בולט. על אלו נמנים מקאן אריקסון, אדלר חומסקי, באומן בר ריבנאי, שלמור אבנון עמיחי, גיתם, יהושע TBWA, ראובני פרידן ipg ועוד. תקופת ההתקשרות של מעצ עם המשרד הזוכה תעמוד על 12 חודשים עם אופצייה ששמורה רק לה להאריך את ההתקשרות ב-2 תקופות נוספות בנות 12 חודשים. תנאי הסף מחייבים היקף רכישת פרסום בעיתונות בין של לפחות 3 מיליון שקלים בין השנים 2008 ל-2010. מחזור ההכנסות השנתי הממוצע של המציע יהיה לכל הפחות 6 מיליון שקלים, לא כולל מע"מ. מפגש המציעים יתקיים במשרדי מע"צ ב-29 לנובמבר. בראש החברה הלאומית לדרכים עומד האדריכל שי ברס שנכנס לתפקידו כמנכ"ל מע"צ בנובמבר 2010. דובר החברה הלאומית לדרכים שילווה את המנכ"ל בניהול מכרז הפרסום הוא גיא מי-טל, לשעבר כתב השטחים בידיעות אחרונות ולאחר מכן כתב התשתיות בכלכליסט.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    נחום 27/11/2011 09:52
    הגב לתגובה זו
    האמת היא שלפ"מ הודיעה למע"צ על סיום ההתקשרות . מע"צ אם זה היה תלוי בה היתה רוצה להמשיך לעבוד עם משרד פרסום מהשורה הראשונה כמו לפ"מ שאינו גובה עמלות חוזרות מהמדיה על חשבונה ועובד במחירי נטו הטובים ביותר.
  • מצחיקים 27/11/2011 16:11
    הגב לתגובה זו
    מה זה 9% דמי טיפול שאתם גובים בחשבון? ושאתם מציינים שייתכן ויעלו ב2012 ודבר נוסף-אתם לכאורה לא מקבלים עמלה אבל קונים במחיר יקר ומזעזע. למשרדי הפרסום יש לפחות אפשרות להחזיר עמלה-לכם אפילו את זה לא. וממילא אין לכם מושג מה מחיר השוק.
  • 3.
    סטלמך 27/11/2011 08:15
    הגב לתגובה זו
    האמת הפוכה :לפ"מ הודיעה למע"צ על הפסקת ההתקשרות בסוף השנה בנוסף להפסקת ההתקשרות עם חברות ממשלתיות עסקיות אחרות. אם זה היה תלוי במע"צ היא היתה ממשיכה בהתקשרות עם לפ"מ כיוון שלכל הדעות בחברה היא קיבלה מלפ"מ שרות מעולה בלי כל הרמאות של השוק הפרטי כולל עמלות חוזרות שמנות מהמדיה וכיו"ב.
  • 2.
    אורן 25/11/2011 17:44
    הגב לתגובה זו
    לתת עוד למשרדי המדיה השמנים לגנוב את הלקוחות, אחלה לקוח לגנוב אותו ולגנוב כמובן את ספקי המדיה ולהתעשר.
  • 1.
    יעל 24/11/2011 11:40
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן , מזמן, לסגור את הגוף המיותר, והשמן הזה. מקבלים טונות של כסף, בלי טיפת זיעה, ובלי לעבוד- הכל פרילנסרים. ואפילו מדיה הם לא יודעים לקנות. והכל בכספי ציבור!!! כספים שלנו!!! בושה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! יאלללללה, שכל המשרדים הממשלתיים ילכו בדרכו של מע"צ!!!