לדיגיטליים שם בחוץ: פסטיבל קאן יוסיף את הסלולר כקטגורייה חדשה ב-2012
תחרות הפרסום הגדולה בעולם הנערכת בקאן מידי שנה תוסיף קטגוריה חדשה ב-2012, קריאיטיביות בתחום הסלולר.
טום אסלינגר (Tom Eslinger), מנהל הקריאייטיב דיגיטל בסוכנות הפרסום סאצ'י אנד סאצ'י (Saatchi & Saatchi) יעמוד בראש צוות השיפוט בקטגוריה. הפרסים בקטגוריה יוענקו עבור שימוש קריאיטיבי בטכנולוגיה, אתרים סלולריים, אפליקציות לסלולר ולאייפד, משחקים ומהלכי אינטגרייטד המובלים על ידי סלולר.
הנהלת הפסטיבל מסבירה כי השקת הקטגוריה משקפת את החשיבות הגוברת של מהלכי פרסום בסלולר. בשנת 2011 קטגוריית ה'מובייל' כללה 239 הגשות שנרשמו תחת תחום ה'סייבר'. 18 עבודות מתוך סך כל ההגשות הוכתרו כפיינליסטיות ובנוסף הוענקו 3 אריות זהב, אריה כסף אחד ואריה ברונזה אחד.
מחקר שנערך על ידי MobiThinking בקרב העבודות הזוכות בפסטיבל קאן 2011 העלה כי מהלכי פרסום בהם הייתה מעורבת פעילות סלולרית גרפו 20 פרסים נוספים, בקטגוריות שונות, כולל גראנד פרי בקטגוריית המדיה עבור מהלך 'טסקו' Homeplus. עוד יוזכר כי בתחרות ב-2011 לא הצליחו משרדי הפרסום מישראל לגרוף זכיות בקטגוריית הסייבר. פובליסיס-אידיאולוג'יק הצליח להכניס פיינליסט לרשימה. פיליפ תומאס, מנכ"ל פסטיבל קאן לפרסום מסביר: "תחום המובייל בקריאייטיב הוא לא רעיון חדש אך תעשיית הסלולר מאיצה בקצב מהיר. בפסטיבל קאן ראינו שהסלולר הופך בהדרגה לרכיב שמחבר קמפיינים שיווקיים באמצעות תיאום בין עולם האונליין לאופליין".
צוות השיפוט יבחן את מהלכי הסלולר על פי מספר פרמטרים: רעיון קריאיטיבי, הביצוע - כולל בתוכו את השימושיות, חווית המשתמש ועיצוב, רלוונטיות לפלטפורמת הסלולר ותוצאות המהלך, בהיקף השימוש, ההכנסות, ההורדות ועוד.