התפוז מתכווץ: פרטנר חותכת בבשר - תפטר מאות עובדים ותסגור מוקדי שירות

חיים רומנו המנכ"ל הנכנס של חברת אורנג' מוביל מהלך צימצומים נרחב בחברה כשעיקר הפיטורים ממערכת שירות הלקוחות
ערן צחי | (9)

חיים רומנו המנכ"ל הנכנס לחברת פרטנר נאלץ להתמודד עם ההידרדרות בתוצאות הכספיות, התחרות הגואה בשוק התקשורת והתהדקות הרגולציה באמצעים מכאיבים: החל משבוע הבא מאות עובדי החברה צפויים להתבשר על פיטוריהם.

נכון להיום פרטנר מעסיקה כ-8,100 עובדים, זאת לאחר שהמנכ"ל הקודם יעקב גלברד הגדיל את מצבת העובדים ב-1,500 עובדים. על פי מקורות בשוק נודע כי פרטנר עושה התאמות בהוצאותה על רקע תנאי השוק הקשים בה היא פועלת. ככל הנראה הפיטורים יהיו חוצי חברה, לאחר שההנהלה תבחן כל פעילות בנפרד, אולם המסה הקריטית תהיה במערך שירות הלקוחות.

למעשה צעד זה לא מתישב עם הגישה איתה נכנס רומנו לחברה שגרסה כי יש להתמקד בשירות לקוחות מתוך שמירה על נתח שוק ומניעת נטישה של מנויים לחברות מתחרות.

פרטנר לא לבד, אתמול הודיעה חברת בזק על רקע פרסום הדוחות כי תפטר 60 עובדים. אולם לא ברור אם מדובר רק בגל פיטורים אחד בלבד.

חברת פרטנר תפרסם ב-23 בנובמבר את דוחותיה לרבעון השלישי השנה. את הרבעון השני של השנה סיימה החברה בירידה של 30% ברוו הנקי שהסכם ב-205 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    shay 10/11/2011 22:42
    הגב לתגובה זו
    השירות של אורנג' הוא מגרועים. צריך להיות אומן כדי לנווט במענה הקולי. צריך סבלנות ברזל לחכות במרכזי השירות ובעיקר צריך להיות בלש ולשים לב שלא דוחפים לך חיובים בחשבון. בהזדמנות הקרובה - אני נוטש. שלושה קווים.
  • 6.
    זיפו 10/11/2011 20:13
    הגב לתגובה זו
    כל מנויי פרטנר לבקש לעבור לחברה אחרת עד שיודיעו שלא יפטרו איש. המחאה הציבורית העיפה מעלינו את זהבית כהן החזירה , ועכשיו תורו של חיים רומנו. עוד חזיר ש-200 מיליון שח רווח לא מספקים את תאבונו.
  • 5.
    יש דרך למחאה אמיתית לזרוק את פרטנר לזבל (ל"ת)
    פרייר של בן זאב 10/11/2011 13:34
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כשהקופה נשדדה ע" י הבעלים של פרטנר לא נעשה דבר (ל"ת)
    מהמנוצל 10/11/2011 13:32
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מזועזע עד עמקי נשמתי 10/11/2011 13:06
    הגב לתגובה זו
    אני מציע שכל הלקוחות של פרטנר עם צלם אנוש יתנתקו מפרטנר ויעברו לחברה אחרת.
  • צודק, אבל זה כמו לדבר לקירות (ל"ת)
    איציק 10/11/2011 14:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    תירוש 10/11/2011 12:57
    הגב לתגובה זו
    איך הם לא מתביישים,הרויחו ברבעון השני מעל 200 מיליון,וכעת רוצים לפטר 500 עובדים,בטח בן דוב צריך לחסוך בהוצאות,ואנו נרגיש זאת בשירות שנקבל. מי שיש לו שכל שיברח מחברה זו,ועדיף שעה אחת קודם.
  • 1.
    מפוטר שבדרך 10/11/2011 12:50
    הגב לתגובה זו
    למי אכפת מהעובד הקטן
  • כדי לפטר אותך 10/11/2011 13:24
    הגב לתגובה זו
    לבעלי המניות, יש עניין בחברה ריווחית שמשלמת דיוודנדים ואכן עובד שעסוק בגלישה באינטרנט בזמן העבודה לא מעניין אף אחד
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.