תושבי אבן גבירול זועמים: "מאז שפועל הנת"צ מחיר מנוי חניה הרקיע לאלף שקל בחודש"

כך נאמר אתמול בדיון בועדת הכלכלה של הכנסת בנושא הפגיעה בבעלי העסקים ודיירי הרחוב בעקבות הקמת נתיב התחבורה הציבורית
לירן סהר | (12)

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה אתמול (א') דיון שעסק בפגיעה בבעלי העסקים ברחוב אבן גבירול בתל אביב, כתוצאה מכך שהנתיב הימני ברחוב יועד לתחבורה ציבורית. הדיון התקיים לנוכח טענת בעלי העסקים ברחוב, כי מאז שנפתחו לתנועה נתיבי התחבורה הציבורית החדשים בעיר הכנסותיהם צנחו בעשרות אחוזים.

כרמל שאמה-הכהן, יו"ר הוועדה, אמר כי במהלך ביקורו ברחוב ראה שהאוטובוסים כלל לא משתמשים בנתיב התחבורה הציבורית, ומעדיפים לנסוע בנתיב השמאלי. "לא מצאתי שימוש של אמצעי התחבורה הציבורית בנתיב, ולכן צריך לבחון את הרחבת שעות הנגישות של כלל הציבור לנתיב וצמצום שעות השימוש של התחבורה הציבורית בו."

המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, אלכס לנגר, אמר כי מבחינה מקצועית יש הצדקה להעדיף תחבורה ציבורית בנתיב, שכן בשעות השיא עוברים בו יותר מ-60 אוטובוסים בכל כיוון. לדבריו, "המשרד עושה מאמץ גדול לעודד שימוש בתחבורה ציבורית וכן לתת לה עדיפות". עם זאת הוא הוסיף כי העירייה היא שמנהלת את התנועה בעיר ולמשרד התחבורה אין התנגדות שרחוב יאורגן אחרת מצב שהיה דורש השקעה ותכנון מחדש.

בדיון השתתף גם סגן ראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי, שהבהיר כי הוא אינו מייצג את עמדת העירייה אלא את עמדתו כנבחר ציבור שרוצה לחזק את העסקים בעיר. לדבריו, "הכביש ברחוב אבן גבירול לא בנוי לנתיב תחבורה ציבורית והשימוש בו ככזה הוא בלתי אפשרי". גלעדי ביקש לצמצם את שעות פעילות הנתיב כנתיב תחבורה ציבורית ולבצע עבודה מסודרת להכנת נת"צ ברחוב.

נשיא לשכת ארגוני העצמאים, יהודה טלמון, אמר כי "אף אחד לא נגד הנת"צ אבל מדובר במקרה קלאסי של לשפוך את התינוק עם המים. 95% מהאוטובוסים נוסעים בנתיב האמצעי כי זה לא נוח. צריך להביא את כל הגורמים לשבת סביב השולחן ולהגיע לפתרון שיאפשר לחיי המסחר להשתקם, כי ירידה של 40% במחזורים, עליה מדווחים בעלי העסקים, משמעותה חיסול העסק".

התושבים ובעלי העסקים ברחוב שהשתתפו בדיון התלוננו על פגיעה קשה בחייהם. לטענתם, בעלי העסקים ברחוב לא יכולים לעבור למקום אחר כי לא ימצאו מי שישכור מהם את העסק והדיירים לא יכולים להחנות קרוב לבית ואפילו לא לקבל משלוח מהסופר או להזמין שירות תיקונים לבית. יו"ר ועד התושבים, יוסי טרבלוס, אמר עוד כי "גם אי אפשר לעבור דירה כי רכב ההובלה לא יכול לעצור ברחוב". הוא אף סיפר כי מאז שקם הנת"צ מחיר מנוי בחניונים ברחוב הגיע לאלף שקל בחודש. כמו כן, במהלך הדיון התברר כי התושבים הגישו עתירות לבית המשפט נגד הנת"צ, וכי בית המשפט הורה לצדדים לקיים הידברות.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    עמי מקסימוס 01/11/2011 09:18
    הגב לתגובה זו
    פי של כלבים דירות מעובשות ורועשות איחס
  • 9.
    נוסע רק בנתיב האמצעי, בנת" ץ נוסעים הפקחים... (ל"ת)
    אוטובוס אקרדיון גדול 31/10/2011 23:36
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    חזי 31/10/2011 22:38
    הגב לתגובה זו
    וגם שומר כיסו
  • 7.
    יעקב 31/10/2011 21:25
    הגב לתגובה זו
    מעניין איך נושא שכזה מגיע לדיון בכנסת ולא בעירייה. מיהם אותם בעלי עסקים עלומים שמסוגלים לגרום לכינוס ועדת הכלכלה של הכנסת שלרוב דנה בתקציבים לאומיים במיליארדים? איך זה שאף חבר כנסת לא התעניין בנזקים למסחר ואי נוחות לתושבים ביפו למשל, כאשר ביצעו עבודות הכנה לרכבת הקלה בשד' ירושלים? או בירושלים? ובנגע לשימוש האוטובוסים בנת" צ - ברגע שיפסיקו לנסוע בו הרכבים הפרטיים ולחנות על הנתיב הזה, זאת אומורת ברגע שתהיה אכיפה משטרתית ולא רק פקחים - הנתיב ייפתח ואוטובוסים יסעו בו. יש לעודד תחבורה ציבורית בחוכמה ובכל אמצעי ראוי לכך.
  • 6.
    יוסי 31/10/2011 17:03
    הגב לתגובה זו
    יש לי חנות ואין ספק שלא מקבל כל בוקר 250 ש קנס. בזיון אי אפשר להביא שום סחורה. הפקחים לא מרחמים המשאית רק מאטה וכבר קופצים עליה כמו נשר על גביה.
  • 5.
    הנת"צ השומם!!! 31/10/2011 16:03
    הגב לתגובה זו
    זה מקשה על כולם!שומעים רק את בעלי העסקים אבל מה עם הדיירים? והחניה? ברח' מסחרי?? והכי הזוי שהנתיב פעיל עד 16:00 בימי שישי וערבי חג והרבה לפני הוא ריק לגמרי מתחבורה ציבורית..זוכרים-הזוי??
  • 4.
    טמטומלנד 31/10/2011 15:34
    הגב לתגובה זו
    מה עם הפגיעה בעשרות אלפי נוסעי תחבורה ציבורית בביטול הנתיב? מטומטמים חברי הכנסת האלו משהו. מקשיבים לכמה בעלי עסקים שרוצים שהג' יפים יעצרו בדרך לצפון תל אביב לקנות סיגריות. נמאסה המדינת קונילמל הזאת, במקום לקדם תחבורה ציבורית צריך לדאוג לעשירי אבן גבירול לחנייה לג' יפ.
  • 3.
    עידן 31/10/2011 14:30
    הגב לתגובה זו
    איבן גבירול לא זז !!!!!! לחצות את הצומת מתחת לבניין העירייה לכיוון דרום זו משימה בלתי אפשרית ומסכנת חיים! ובהמשך החסימה של רחוב קינג ג' ורג' לרכבים פרטיים עד אלנבי מזעזעת. אנחנו נאלצים לעשות עיקופים מטורפים, הרחובות הסמוכים הפכו פקוקים שזה לא יאמן. המון רכבים מנסים לעלות מטשרנחובסקי לאלנבי, והרחוב פשוט חסום קבוע עכשיו, פקקים שלא נגמרים. לא מבין מי אחראי על המחדלים האלה??? חוסר תכנון, חוסר התחשבות בתושבים!
  • 2.
    ישראלי 31/10/2011 12:44
    הגב לתגובה זו
    קודם עושים אחר כך חושבים.
  • חזי 31/10/2011 22:41
    הגב לתגובה זו
    קודם נעשה בלי לחשוב ואחר כך נשמע
  • 1.
    עמית 31/10/2011 12:39
    הגב לתגובה זו
    מהיום שפתחו את הנתיב הימיני לתחבורה ציבורית בלבד כל הרחוב פקוק!!! אני נוסע כל יום בתשע בבוקר ויש פקק ארוך ונתיב פנוי בצד ימין שלא מורשים לנסוע בו לפני שסגרו את הנתיב הימני הרחוב זרם לכל כלי הרכב יש להחזיר את המסלול הימני לכל הנהגים
  • שם 31/10/2011 12:48
    הגב לתגובה זו
    אני נוסע באוטובוס וגם הוא לא זז המצב רק נהיה יותר גרוע
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

ארנון בר דוד ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

"נראה כי ההסתדרות נוהלה כמו עסק ששייך לאדם פרטי"

"אשר ברצותו ממנה אנשים לתפקידי מפתח, וברצותו מעבירם מתפקידם, וזאת כאשר לעיתים הם נעדרים כישורים מינימליים, והם עצמם לא מבינים מדוע הוצבו בתפקיד" - השופטת דורית סבן-נוי האריכה את מעצרם  של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי 

רן קידר |

מעצרם של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי הוארך בשלושה ימים, עד יום חמישי. ההחלטה התקבלה לאחר דיון בבית משפט השלום בראשון לציון, שבמסגרתו הציגה המשטרה הקלטות המצביעות, לפי החשד, על העברת כספים במזומן בין השניים.

נציגי המשטרה טענו בדיון כי מדובר בחקירה רחבת היקף, שנמשכת מזה כשנתיים. החקירה כוללת חשדות לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים במספר מוסדות ציבוריים, גופים עירוניים וממשלתיים. לפי המשטרה, יש חשד לקיומו של מנגנון שיטתי לקידום מינויים בתמורה להעברת כספים או טובות הנאה.

במרכז החקירה עומדת הטענה כי גבאי, הבעלים של סוכנות ביטוח, ניצל קשרים עם ראשי ועדים בהסתדרות למינוי דירקטורים בחברות ממשלתיות, ובתמורה אותם ועדים העבירו עובדים לביטוח דרך סוכנותו. בר-דוד חשוד כי קיבל כספים מגבאי והשתמש בקשריו כדי לסייע לו לקדם מינויים ועסקאות. גבאי מצידו טען כי מדובר בהלוואה, ולא בתשלום בלתי חוקי.

עורכי הדין של שני החשודים הכחישו את החשדות. עו"ד מיכה פטמן, המייצג את בר-דוד, אמר כי מדובר בהלוואה של 30 אלף שקל שהועברה בשלוש פעימות. לטענתו, לא מדובר בעבירה פלילית. פטמן הדגיש כי אין ראיות למעטפות כסף או למעשים פליליים אחרים, וכי לא התקיימו נסיעות משותפות לחו"ל בין בר-דוד לגבאי. נציגת המשטרה טענה כי חקירת ההתכתבויות בין השניים עדיין לא הושלמה, וכי ישנם פערים בין גרסאותיהם.

בנוגע להעסקת בני משפחה של בר-דוד, המשטרה אישרה כי בנו עובד אצל גבאי, וכן כי בתו וכלתו נחקרו. לפי החשד, גבאי העלה את שכר בנו של בר-דוד לאחר שהתבקש לעשות כן, אך עו"ד פטמן טען כי מדובר בתוספת זניחה של 400 שקל. עוד נטען כי אחת מאחייניותיו של בר-דוד קיבלה הצעת עבודה מיבואן בשם דניאל זינגייך, לאחר שהתלוננה בפניו שהיא מחפשת עבודה.