לקראת דו"חות תנובה: לפי הערכות הרווח הנקי ב-2010 נע בין 400-600 מיליון שקל
לפני מספר חודשים לא היה אחד שחשב שהדו"חות הכספיים של תנובה יחשפו לציבור הרחב. אולם ביומיים הקרובים צפויה החברה לחשוף את דו"חותיה הכספיים בפעם הראשונה.
על פי הערכות בשוק הרווח הנקי ב-2010 נע בין 400 ל-600 מיליון שקל כשההכנסות בשנה החולפת הסתכמו בכ-7 מיליארד שקל.
אתמול אמר מנכ"ל תנובה, אריק שור בראיון לגלצ: "הרווחיות שלנו מידתית ועומדת בקריטריונים מקובלים של חברות צריכה. רק תנובה הפנימה את המסר והיא החברה הישראלית היחידה שהכניסה את היד לכיס"
התרגשות סביב פרסום דו"חות תנובה היא המשך ישיר לשבוע מסחרר שעובר על צמרת החברה ועל עסקיה: אתמול הודיעה זהבית כהן, יו"ר החברה ויו"ר אייפקס (בעל השליטה של החברה) על התפטרותה על רקע החקירה שאליה זומנה ברשות להגבלים עסקיים בשבוע שעבר.
כמו כן, עוד לפני שאפשר היה להספיק לעקל את הודעת ההתפטרות החליטה החברה, בצעד דרמטי, על
בהקשר זה אמר שור: "תנובה קשובה לקולו של הצרכן, החלטנו על הורדה משמעותית של מחירי עשרות מוצרים. אנו קוראים לרשתות השיווק לאמץ את ההמלצות ולתרום את חלקם להורדת המחירים. המחאה על יוקר המחייה בישראל הצליחה. זו הפעם הראשונה שדבר כזה קורה בישראל. אני מאמין שכחברה מובילה בשוק המזון הישראלי הצעד חסר התקדים שבו נקטנו היום יהווה דוגמה".
כתוצאה מפרסום הדו"חות צפויה מניית מבטח שמיר (השותפה של אייפקס בהחזקה בתנובה) לחזור להיסחר בבורסה. זאת לאחר שבמאי 2010 הושעו, על ידי רשות לניירות ערך עד לפרסום התוצאות.
- 5.חובת שקיפות !! 03/10/2011 19:11הגב לתגובה זוצריך לזכר ש- 8% זוהי הריווחיוט נטו אחרי תשלום למנהלים ולדירקטורים !!! מעניין לראות את רמת הריווחיות של תנובה לפני משכורות הדירקטורים/ תשלום דמי ניהול לבעלים, חוש הריח אומר לי ששם מסתתרות ההפתעות הגדולות. הגיע הזמן לחייב מונופולים בדיווח מלא לציבור כמו חברה ציבורית על מנת ליצור שקיפות שתאפשר פיקוח יעיל של הציבור. איבדנו כבר את כל הציפיות מהרגולטורים למיניהם!!
- 4.כלכלן 03/10/2011 10:13הגב לתגובה זונסחפתם. תגידו מה אתם רוצים? שחברה פרטית תהיה האבא והאמא שלכם? מה פתאום לשתף אותכם ברווחים? אתם משתתפים איתם בסיכונים? אם אני משקיע בחברות בענף המזון אני מצפה לרווח תפעולי סביר של 10% כי אחרת אין הצדקה לסיכון שלי.
- אל תהייה נאיבי !! 03/10/2011 19:13הגב לתגובה זובמדינה מערבית מתוקנת יש פיקוח הדוק על מונופולים והם חייבים בשקיפות מלאה. רק במדינתינו נלוונטינית הדבר לא נעשה וכך תנובה חגגה על גבינו !!
- 3.דודי 03/10/2011 09:18הגב לתגובה זוהרווחים שלכם ממי הם מגיעים? מהצרכן הישראלי ?בשנה שעברה הרווחים היו 1100 מליון שח השנה צפויים ל600 מליון שח כל זה מהקוטג שאנחנו קונים ??????? או מהחלב שאנחנו שותים? כמה אתם גוזלים? שתפו אותנו בבקשה אים אנחנו הגורם לרווחים.
- 2.אלונית 03/10/2011 09:14הגב לתגובה זואידיוט,אתה לא פחות אשם מהגנבה והרמאית זהבית, אתה גם שיתפתה פעולה בהסתרת הדוחות וגם צידקתה את כל המהלך של הגזמה במחירי החלב. כעת נותר לבדוק מה גובה השכר שלך??? הכסף שאתה מקבל נוצר מרמאויות וגזל מפיהם של תינוקות בני יומם. מקווה שאתה מודע לזה.
- שולה 03/10/2011 15:53הגב לתגובה זולא מלמדים את זה יותר, אלונית?
- 1.מה שכר בכירים? (ל"ת)בני 03/10/2011 09:00הגב לתגובה זו

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.