טאואר תייצר עבור סמסונג מוצרים בכ-50 מיליון דולר בשנה; "קפיצת מדרגה"
חברת טאואר ממשיכה להרחיב את פעילות הייצור שלה והיום מדווחת על הסכם חשוב עם חברת סמסונג. טאואר חתמה על הסכם מחייב שבמסגרתו תפתח ותייצר עבורה מגוון משפחות מוצר המבוסס על מוצרי מתח גבוה.
על פי הערכות, ההסכם צפוי להניב הכנסות של כ-50 מיליון דולר בשנה החל משנת 2014. מוצרים ראשונים צפויים להגיע אל השוק כבר במחצית השנייה של שנת 2012.
על-פי ההסכם, טאואר תהיה היצרן המועדף של כל מוצרי חברת סמסונג המשתמשים בפלטפורמת ה-700V. המוצרים הראשונים צפויים להגיע אל השוק במחצית השנייה של 2012 כאשר שוק ה-Power Management מוערך בכ-14.6 מיליארד דולר כבר ב-2013.
"קוריאה מהווה אזור חשוב מאוד לחדשנות בתחומי הטכנולוגיה והייצור ואנו נרגשים לחבור למובילת שוק בתחום ייצור הרכיבים האלקטרוניים כמו סמסונג אשר בוטחת בנו לפיתוח משותף והבאת המוצרים המתקדמים שלה לשוק", אמר ד"ר אבי שטרום, סמנכ"ל ומנהל כללי, קווי מוצר ייחודיים בטאואר-ג'אז.
לדבריו, "אנו מרוצים מההתקדמות שעשינו באזור זה המהווה בית למספר רב של מהנדסים מיומנים בתחום המעגלים המשולבים ולחברות סמיקונדוקטור מובילות, ואנו מעריכים הזדמנות זו להפוך לשותף עסקי חזק עם סמסונג."
"בחרנו בטאואר-ג'אז לייצור הדור הבא של מוצרי המתח הגבוה שלנו בשל הטכנולוגיה המובילה שלהם שאין שני לה אצל יצרניות שבבים אחרות. חיפשנו שותף אמיתי שיהיה מחויב להצלחתינו ויספק תמיכה מצוינת כמו גם את כושר הייצור ההכרחי", אמר ד"ר ג'ה שין לי, סגן נשיא בסמסונג. "טאואר-ג'אז ידועה מאוד בקוריאה, בעיקר בשוק ה-Power Management, ואנו מצפים להמשך עבודה משותפת על מגוון רב של מוצרים בייצור המוני".
קפיצת מדרגה
ערן יעקובי, אנליסט תקשורת בדש, התייחס להסכם בשיחה עם Bizportal: "זוהי קפיצת מדרגה עבור טאואר כיוון שמדובר בסמסונג שהיא יצרנית מנותנות הטון בעולם וכי מדובר בקוריאה וזה יתן לה חדירה לשוק במזרח הרחוק. אציין כי סמסונג קוריאה יכלה לבחור בחברה מטייוואן, שם מרוכזות כמה מהיצרניות הגדולות בעולם, אך לא עשתה זאת ובחרה בטאואר. בהחלט תעודת כבוד".
"בנוסף, ההסכם בהחלט מקרב את טאואר ליעד שלה למכירות של מיליארד דולר ב-2014. אציין כי חברת טאואר מתפקדת מצויין אך המנייה סובלת מהמשבר הכלכלי העולמי ומחשש מדילול. נזכיר כי במשבר העולמי האחרון טאואר רכשה את ג'ז ויצאה מחוזקת".
- 14.לקנות ולשכוח 06/09/2011 11:28הגב לתגובה זורוצים להצטרף למירוץ ? בהצלחה לכולנו
- 13.נועםדבורה-טאואר 05/09/2011 14:14הגב לתגובה זוהיכולת שלי אני מאמין במוקדם או במאוחר היא תניב לי רווח יפה נראה לי קצת לא הגיוני מצב של פשיטת רגל כי הנה יש לנו עוד חוזה ועוד הסכם אני מציע להתעזר בסבלנות ולכל הטיפשים והמליעיזים תתרחקו ממנה היא לא בשבילכם שיהיה למחזיקים בהצלחה אל תתיאשו בימים אלה מי ששם לב היא מגלה עוצמה מקווה שלא תרד לסביב שער 200 בהצלחה
- 12.אחד שיודע 05/09/2011 11:59הגב לתגובה זונכון, זה סמסונג, אבל בסופו של יום מדובר על מתח גבוה, וזה לא בדיוק Mass Market כמו מוצרים של סמסונג שאנחנו מכירים בארץ...
- 11.בנטוב 05/09/2011 11:39הגב לתגובה זוענק פיתוחים מוכחים ומכירות לא מבין למה הן מדשדשות כשלא הייה להן ממש ניסחרו במחירים גבוהים ועכשיו שיש להן ממש ויש הצדקה למחיר גבוהה הן דורכות במקום עד מתי ניראה עיוותים כאלה
- 10.מנבר 05/09/2011 10:12הגב לתגובה זולראסל והוא עצמו יוכלו לשחרר סחורה על הבוקר כאשר ליקראת הצהרים המניה תחזור למגמת ירידה כמו שראסל רוצה.
- 9.העליה תנוצל לעוד דילול , חבל על הזמן !!!! (ל"ת)משקיע 05/09/2011 10:07הגב לתגובה זו
- 8.טאואר כסף על הרצפה 05/09/2011 10:04הגב לתגובה זוחברה בינלאומית בצמיחה תסחר בשערים גבוהים בהרבה. ההשקעה הכי טובה בתל אביב היום.
- 7.יוסי טאואר טיסם 05/09/2011 09:42הגב לתגובה זומפתיעים גם במשבר השקעה אדירה לדירה!!!!!!!
- באמת השקעתי בהם את הכסף לדירה והיום אני באוהל (ל"ת)הומלס 05/09/2011 10:07הגב לתגובה זו
- 6.חברה של רמאים לא להאמין לאף מילה (ל"ת)חניבעל 05/09/2011 09:37הגב לתגובה זו
- 5.גלובליקום 05/09/2011 09:31הגב לתגובה זואתמול עלתה ב3 אחוז מתחילה את המסע צפונה אחרי ירידות של 98 אחוז שואלים למה? קיקה מחר פותחת את שעריה בישראל וכל הפעילות יוצקו לשלד של גלובליקום שהוא כבר לא שלד שבוע שעבר עלתה בכמעט 100 אחוז והשבוע הסיפור יחזור וככה בכל שבוע
- 4.אייל 05/09/2011 09:28הגב לתגובה זוכרגיל המניה תמשיך לרדת בחדשות טובות
- 3.תמשיך לרדת (ל"ת)ואף על פי כן 05/09/2011 09:14הגב לתגובה זו
- 2.טאואר עולה היום ב-20% (ל"ת)ירון 05/09/2011 08:47הגב לתגובה זו
- בחלוםםםםםםםםםםםם (ל"ת)יעקב.ב 05/09/2011 09:36הגב לתגובה זו
- 1.נוסטרדמוס 21.12.2012 05/09/2011 08:46הגב לתגובה זואמרתי לכם אתמול שהיא אחת מ4 המסומנות למעקב בלונג.
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
