TV

לילה, כולם ישנים - רק שמעוני פינקלשטיין ברקי מעלים קמפיין בספוט האחרון

מי אמר שחייבים להיות בפריים-טיים. המשרד רכש את הפרסומת האחרונה בכל לילה בטלוויזיה וברדיו, לקמפיין עבור תכשיר 'רייד' להגנה מפני יתושים
משה בנימין | (21)

משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ברקי DRAFTFCB מצא דרך מעניינת להגיע לקהל היעד באמצעות תזמון לא שגרתי. המשרד רכש את ספוט הפרסום האחרון לשידור בכל לילה, כך שבכל יום שידורים, הפרסומת האחרונה, קצת אחרי חצות היא של תרסיס 'רייד' נגד יתושים המאחל 'לילה טוב' לצופים.

הקמפיין למכשיר 'שומר הלילה' מבית SC Jonson עולה בימים אילו בערוץ 2 וברדיו האזורי למשך שבועיים. "הרעיון היה להגיע לאותם אנשים הסובלים מהיתושים באמצעות שימוש ייחודי במדיה" מסבירים במשרד. "התשדיר מזכיר להם באופן הומוריסטי שזו היא הפרסומת האחרונה ללילה והגיע הזמן ללכת לישון וכל זאת בחסות רייד 'שומר הלילה' המבטיח 8 שעות הגנה מפני יתושים".

לחיות הלילה: הפרסומת של שמעוני פינקלשטיין ברקי

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 19.
    יהודית 16/04/2012 17:13
    הגב לתגובה זו
    נתקלתי במקרה וזה פשוט רעיון מפתיע וחינני ברכות ליוצרים
  • 18.
    אבל למה לקחת קופי של הוט?? (ל"ת)
    רותי 29/08/2011 12:05
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    חומסקי 28/08/2011 13:22
    הגב לתגובה זו
    לכתבה הזו הגיבו יותר אנשים מאלו שצפו פיזית בסרט. עשו לי טובה, את הסיבוב שלכם עשיתם על הלקוח, לא עלי.
  • 16.
    קלאסי 28/08/2011 12:46
    הגב לתגובה זו
    כמו שצריך. לקחת ספוט שאף אחד לא שם עליו ולצקת לו תוכן ומשמעות. ברכות למי שעשה.
  • 15.
    גרין 28/08/2011 11:32
    הגב לתגובה זו
    תודה
  • 14.
    כמה תסכול וקנאה (ל"ת)
    מילקי הורס 28/08/2011 10:46
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    דנדי 25/08/2011 23:28
    הגב לתגובה זו
    רעיון שחוק של מישרד שחזק ביח"צ ופחות בתוצאות, כולל אלו שהוא סימן - תחרויות.
  • 12.
    קאן יוסי 25/08/2011 22:28
    הגב לתגובה זו
    הרי תכלס זה מה שמעניין אותו. כאילו שמישהו מהצופים מבין כאלה פרסומות. אם לא ההסבר בכתבת ביח״צ מישהו היה מבין? נו באמת.
  • 11.
    גבי 25/08/2011 20:16
    הגב לתגובה זו
    פשוט וחכם. לא צריך יותר מזה
  • 10.
    מבין 25/08/2011 17:39
    הגב לתגובה זו
    רעיון טוב. ביצוע חלש. מאוד.
  • 9.
    ניסו 25/08/2011 17:31
    הגב לתגובה זו
    רעיון מקסים ובולט על רקע הרדידות הפריזנטורית שלה שותפים רוב משרדי הפרסום.לא יזיק לכם קצת לפרגן רבותיי.
  • 8.
    עידן 25/08/2011 17:25
    הגב לתגובה זו
    רלוונטי, חכם ושנון. כל הכבוד!!!
  • 7.
    גאוני! (ל"ת)
    25/08/2011 17:08
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ברקי עוד יתפתח 25/08/2011 16:41
    הגב לתגובה זו
    אבל הכיוון הוא נכון. עוד כמה ניסיונות יהיה לש.פ.ב. גם קריאייטיב טוב. זה יגיע, ברקי עוד יתפתח וילמד לעשות קריאייטיב קולע. הכל עניין של זמן ואני מאמין בפוטנציאל של המשרד הזה
  • 5.
    שני 25/08/2011 16:16
    הגב לתגובה זו
    מי יראה את הפרסומת הזאת? איזה אפקטיביות תהיה לה? האם יתושים נמצאים רק ב-12 בלילה או גם ב-8 בערב? מעבר לכך, ברמה קריאייטיבית, לאורך רוב הפרסומת חושבים שמדובר במשהו שקשור לבילויים.. אין פיצוח קריאייטיבי שמתקשר באופן נכון למוצר, לאיכויות שלו...ליתרונות... וכו' טוב, אתם כבר יודעים על מה אני מדברת..
  • לבת שלי קוראים שני 28/08/2011 11:39
    הגב לתגובה זו
    לקחת בעלות על ה"לילה טוב" זה לא רע בכלל... ואם יש כסף לטווח ארוך.. אז הם שיחקו אותה.
  • 4.
    חרא גדול (ל"ת)
    דוידוביץ 25/08/2011 16:08
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    איש פרסום ותיק בשוק 25/08/2011 15:59
    הגב לתגובה זו
    חשיבה יצירתית ורעיון מדייה חדיש ביותר נותן השראה למשרד שלי... יישר כוח חברה
  • 2.
    חלש ביותר ואפילו מעליב ממשרד בסדר גודל כזה (ל"ת)
    חי בשטח 25/08/2011 15:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחלה רעיון מדיה - פיצוח קריאטיבי גרוע (ל"ת)
    אחלה 25/08/2011 15:01
    הגב לתגובה זו
  • רעיון מגניב (ל"ת)
    חיית לילה 25/08/2011 15:19
    הגב לתגובה זו
דולר יורד
צילום: Photo by Ryan Quintal on Unsplash

״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״

מניתוח של בנק ישראל: הדולר ממשיך לרדת - מי נפגע ומי מרוויח?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה שער הדולר

השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף 0.19%   אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. נתוני המאקרו גם עוזרים למטבע, שוק העבודה חזק, האינפלציה מתכנסת לכיוון היעד וגביית המסים צפויה לשבור שיא של 520 מיליארד שקל השנה. גם הגירעון צפוי לעמוד סביב 5% מהתוצר שזה נמוך מהציפיות כשהתחזיות של בנק ישראל ל-2026-2028 מדברות על גירעון סביב כ-2.8%-2.9% בממוצע, שזה "גירעון בר קיימא" כל אלה ביחד ולחוד מחזקים את האמון של המשקיעים ומזרימים הון לשוק המקומי, מה שדוחף את השקל למעלה.

אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה. 

לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שמצורף אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים. 

הרפורמה המשפטית והמלחמה גרמו לסטייה הזאת, בעיקר בגלל שהם הגבירו את חוסר הוודאות ופגעו באמון של המשקיעים הזרים בכלכלה המקומית. אבל עכשיו כשהמתיחות הפוליטית והביטחונית נרגעה ברמה מסוימת, נראה שהשקל סוגר את הפער ומתחזק חזרה לרמות שהוא היה צריך לפגוש גם בלי ההתערבות של אותם גורמים.


הנפגעים

מאחורי הנתונים המעודדים האלה יש סביבה שנהיית פחות ופחות נוחה לצד אחד של המשק. השקל החזק מכביד מאוד על יצואנים כמו חברות הייטק וסטארטאפים שפועלים בישראל ומוכרים את מוצריהם בחו"ל. כשההכנסות נקובות בדולרים אבל חלק גדול מההוצאות (כמו שכר, הוצאות מנהלה וכד׳) מתבצעות בשקלים, כל ירידה בשער הדולר שוחקת את השורה התחתונה. ראינו לאורך עונת הדוחות הקודמת וגם זו הנוכחית שאנחנו בעיצומה חברות כמו צ’ק פוינט, ש״האשימו״ את הדולר בכ-2% מהרווחיות הגולמית אצל חלק זה נסבל, אצל אחרות כמו אייקון גרופ, האמא של איידיגטל בישראל שפועלת ברווחיות גולמית צרה מאוד (2% מגזר ההפצה, 4% מגזר קמעונאות) זה משמעותי מאוד - אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות

אינפלציה מדד המחירים פירות ירקות
צילום: תמר מצפי

בכמה יעלה מדד המחירים מחר?

מדד המחירים יפורסם מחר ב-14:00 בצהריים - איזה סעיפים ימשכו את המדד למטה ואיזה למעלה - ומה הנתון שהנגיד מחכה לו כדי להוריד ריבית?

תמיר חכמוף |

אחרי חודשים של ציפייה, מדד המחירים לצרכן של אוקטובר שיתפרסם מחר צפוי להכריע לקראת הורדת ריבית ראשונה. המדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, מה שהוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5% והחזיר אותה אל תוך טווח היעד של בנק ישראל. מאז, השוק התייצב: הפסקת האש החזיקה מעמד, אי-הוודאות הגיאופוליטית ירדה, והשקל המשיך להתחזק לרמות של 3.20 שקלים לדולר, הגבוהות ביותר מאז אוגוסט 2022.

בתנאים האלה, תחזיות האנליסטים מתכנסות סביב עלייה של 0.5% במדד אוקטובר, מדד חיובי גבוה אך דומה לעלייה בתקופה המקבילה, שיניח את האינפלציה השנתית סביב 2.5%.

מה עשוי לדחוף את המדד כלפי מעלה?

אחד הסעיפים שקשה כיום לחזות הוא מחירי הטיסות, שהפכו בחודשים האחרונים למפתח להפתעות במדד. לאחר שבתקופת החגים נרשמה עלייה במחירי הטיסות, הכלכלנים מציינים כי הפתעה נוספת, גם אם לא בעוצמה שהפוכה לזו של ספטמבר, עלולה לדחוף את מדד אוקטובר כלפי מעלה מעבר לצפי.

גם ההלבשה וההנעלה נכנסים לחודש עונתי חזק. תחילת דגימת קולקציות החורף מביאה בדרך כלל לעליות מחירים חדות יחסית בעונתיות, כאשר הכלכלנים מציינים כי זה עשוי להיות אחד הסעיפים הדומיננטיים הפעם. לצד זאת, בסעיפי המזון (ללא ירקות ופירות) נרשמו עליות שמוסיפות עוד כמה נקודות בסיס למדד.

ומה ימתן את המדד?

מנגד, הייסוף החד בשקל, שהעצים לאחר העלאת תחזית הדירוג לישראל שקרתה לאחרונה, צפוי למתן את המדד במגוון רחב של סעיפים המושפעים מייבוא. גם סעיף הפירות טריים עשוי להציג ירידות מחירים, שעשויות לעבוד נגד הלחצים העונתיים האחרים.