ככה עבדו על השר כץ: השתתף בסרט של מטה מאבק הפועל נגדו - בלי ידיעתו
"מטוס סילון פגע במבנה מגורים ליד שדה דב בת"א" - לא, לא צריך להבהל, מדובר בידיעה מפוברקת שפתחה את "מהדורת החדשות" המפוברקת גם היא בסרטון שמופץ בימים אלה ברחבי הרשת.
על המהלך הזה אחראי מטה המאבק נגד מטוסי הסילון בשדה דב שהוקם על ידי תושבי צפון תל אביב המודאגים מהמצב. את הקמפיין מלווה משרד יחסי הציבור 'EDK תקשורת' בניהולו של משה קלוגהפט.
"שר התחבורה לא נענה לזעקתנו ומתעלם ממצוקתנו- אולי כעת, כשיצפה בסרטון וישמע את קולו שלו, יבין סוף סוף למה התכוונו כשדיברנו איתו על אסון שדה דב", נמסר ממטה המאבק.
הסרטון מתוך הקמפיין
בסרטון, בו משתתפים תושבי האזור ואישי ציבור, משתתף גם שר התחבורה ישראל כץ שקיבל שיחת טלפון מתושבת שהציגה את העצמה כעיתונאית וניסתה לברר מה הוא יודע על "אסון שדה דב".
מטרת הסרטון, על פי יוזמיו, היא להתריע על הסכנות הכרוכות בהפעלת מטוסי סילון גדולים בסמיכות לבתי מגורים.
הקמפיין החל לפני כ-3 חודשים, לאחר שחברות התעופה החלו להפעיל מטוסי סילון מסחריים בשדה, באישורו של יו"ר רת"א גיורא רום. מאז מתן האישור פועלים התושבים נמרצות למען הפסקת פעילות הסילון, שהביאה לטענתם להגברה בכלל פעילות שדה התעופה- הכוללת יותר רעש וזיהום אוויר וכן עליה בסכנה לתאונה אווירית.
במהלך "מהדורת החדשות", קוראים אישי הציבור המשתתפים בו למקבלי ההחלטות להתחיל ולדאוג לתושבים הגרים בסביבת השדה ולא רק לבעלי חברות התעופה המרוויחים ממנו.
עו"ד לדיאנסקי קורא לראש העיר לקחת אחריות על תושביו וחה"כ מולה קורא ליו"ר רת"א ולשר התחבורה לפעול להפסקת פעילות מטוסי הסילון. ממטה המאבק נמסר כי גיוסם של השניים להשתתף בתרחיש היה פשוט, "כיוון שכל אדם בר דעת מבין שמדובר בחלמאות שאסור לתת לה להמשך".
בסוף הסרט מסבירים התושבים את מדוע הפיקו את התשדיר, וקוראים לשר התחבורה לעזור להם.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "אישה שלקחה חלק בצוות ההפקה של הסרטון, התחזתה לעיתונאית והתקשרה לשר כץ, במטרה לקבל במרמה תגובה מפוברקת ולשלבה בסרטון. מדובר ב'בישול' תגובתו של השר והצגת דברים מעוותת ושקרית, שאינה משקפת כלל את אשר התרחש".
"שאלת השר לעיתונאית המתחזה "מה קרה?" שוכפלה מספר פעמים באמצעות תוכנת עריכה והוצגה כביכול כתגובה מבוהלת של השר. זאת למרות שבפועל השר ניסה בסך הכל להבין על מה מדובר".
"ישנן דרכים לגיטימיות להתלונן או למחות על החלטות מקצועיות של משרד התחבורה או רשות התעופה האזרחית, אולם כאן מדובר בחציית כל הקווים האדומים. השימוש הציני בדברי השר, שהוצאו לחלוטין מהקשרם ונשתלו ללא ידיעתו בסרטון הקמפיין, אינו לגיטימי ואינו חוקי".
- 14.אלחנן 30/08/2011 19:35הגב לתגובה זולכבוד שר התחבורה ובטיחות בדרכים מר ישראל כץ שלום רב הנדון : צמצום תאונות דרכים צמצום תאונות דרכים באמצעות מערכת לחינוך והחדרת תרבות נהיגה . המערכת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך" . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה . "אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה. פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים . לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש. כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 . בברכה אלחנן שוחט
- 13.ישראל כץ הסטרי. קמפיין ענק (ל"ת)21/08/2011 16:49הגב לתגובה זו
- 12.מטוסי סילון הם הבטוחים ביותר (ל"ת)מומחה מתוחים תחבורה 20/08/2011 18:52הגב לתגובה זו
- 11.שאפו. אחלה קמפיין (ל"ת)אליקו 18/08/2011 05:49הגב לתגובה זו
- 10.מניפולציה זולה ומטומטמת שלא מוסיפה להתושבים (ל"ת)החתול ג'ימי 17/08/2011 15:43הגב לתגובה זו
- 9.רוזנבלום 17/08/2011 12:53הגב לתגובה זוכל חרגול שקנה קובית הבטון בכסף כבד בצמוד לשדה התעופה היה צריך לעשות חושבים ליפני הקניה. אף אחד במדינה לא חייב לתושבים הפלצנים שום דבר השדה משרת את כל התושבים במדינה וכולנו נהנים ממנו
- 8.מדהים איך הכניסו נושא כ"כ משעמם לחדשות.מברוק (ל"ת)גדי 17/08/2011 10:08הגב לתגובה זו
- 7.מאיר בר 17/08/2011 09:33הגב לתגובה זו1) אין לשר כץ כל סיבה להיפגע מהסרטון הילדותי, איש לא ישתכנע נגדו בכהוא זה. 2) לגופו של עניין, האם מישהו מגורמי המאבק חשב שסרטון כזה ישפיע על השר או על מאן דהו לשינוי ההחלטה? או שכבר הוכרע וסתם חיפשו לפגוע בו? 3) הסרטון ערוך באופן מינימליסטי מכל בחינה מקצועית, לחובבנים זו רמה סבירה אבל משרד מקצועי? 4) כדאי למשרד היח"צ לחפש לעצמו משרד יח"צ שייחצ"ן אותו... כי הרושם מההתנהלות כפי שעולה מהכתבה הוא לא משהו...
- אם כך מדוע נראה כי השר כן נעלב לפי תגובה? (ל"ת)? 17/08/2011 10:55הגב לתגובה זו
- 6.בנצי הברווז 16/08/2011 18:46הגב לתגובה זומי משתמש היום במונח הזה, מטוס סילון? ואם מטוס טורבו-פרופ מתרסק על בית? קיצור, תחום התקשורת וההפקה מאד מפותחים כאן.
- 5.ואחר כך הוא יאשים את השרים הקודמים...כל הכבוד (ל"ת)דנה 16/08/2011 18:09הגב לתגובה זו
- 4.טוב מאוד! שרים אטומים צריכים זעזוע! (ל"ת)יועץ שר לשעבר 16/08/2011 18:04הגב לתגובה זו
- 3.אבי 16/08/2011 17:20הגב לתגובה זולהם , הנושא עולה בתקשורת אם היה מדובר במקום אחר היו משתינים על אותם אנשים בקשת. למשל הזרים בדרום ת"א ויש עוש מלא דוגמאות . תסבלו בשקט!!!
- 2.מטומטם!!!!! (ל"ת)קופמן 16/08/2011 17:14הגב לתגובה זו
- 1.גדוללל!!!!! (ל"ת)דורמן 16/08/2011 16:08הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)"אני ברווחיות של כמעט 30%, בגלל שאני מרוויח ויעיל, אני צריך לשלם יותר מס?"
הגירעון ב-2025 יהיה נמוך ממה שמעריכים, גביית מסים גדולה בדצמבר בעיקר בזכות חוק הרווחים הכלואים - חברות יחלקו דיבידנדים ענקיים; מנהל רשות המסים מעריך גבייה שנתית של 100 מיליארד שקל מעל היעד בתחילת השנה - האם גביית המסים הזו מעידה על שיפור במשק, ועל המלחמה בהון השחור
מסים הם החלק הכי מרכזי בהכנסות המדינה. זה רוב רובו של המקור התקציבי. מסים אמורים לבטא את מצב הכלכלה. כשהכלכלה חזקה, הרווחים של הפירמות בעלייה, השכר עולה והמסים עולים, וההיפך. בשנה האחרונה יש עלייה חריגה מאוד במסים. אבל אל תטעו, למרות שהיא חשובה, והיא עוזרת לנתונים להיראות טובים מאוד, היא לא בהכרח מבטאת את מצב הכלכלה, היא מזכירה "הכנסות חד פעמיות" בדוחות של חברות - האם להתייחס להכנסות האלו או לא?
שי אהרונוביץ, מנהל רשות המסים מדבר על גבייה שעולה על 100 מיליארד שקל מהיעד המקורי. ב-11 חודשים נקבו 466 מיליארד שקל, וכנראה שבדצמבר תהיה גביית שיא שתביא את הגבייה הכוללת למעל 530 מיליארד שקל מיליארד שקל. הגבייה הזו, וכן הגבייה בסוף שנת 2024 מיוחסת לשני מהלכים של רשות המסים.
הראשון הוא מיסוי רווחים כלואים. זה עובד כך. רואה החשבון מתקשר לבעלים של חברה קטנה ואומר לו - "תראה, יש חוק חדש, לא כל כך ברור היישום שלו, אבל המשמעות שלו שצריך לשלם מס על רווחים היסטוריים".
אתה רציני?
"כן צריך לשלם מס-קנס של 2% או לחלק אותם. אפשר לחלק בהדרגה 5% בשנה ומשנה הבאה 6% מהיקף הרווחים. המדינה לא רוצה שיחזיקו רווחים אלא שיחלקו כדי לקבל את המס על הדיבידנד".
- רשות המיסים: ״נסיים את 2025 עם יותר מ-100 מיליארד שקל מעל היעד״
- מס על שכר דירה - "הגבייה שלנו עלתה ב-10%"; והאם מס רכוש יחזור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מס?
"זה 30%, ויש גם מס יסף של 3% ועל רווחים מסוימים עוד 2%".
המון. אין משהו לעשות?
"חילקנו בסוף 2024 כדי להימנע מעליית מס יסף, זוכר. פעלנו נכון, אבל עדיין יש רווחים לצרכי מס לפי המבחן של החוק שמחויבים במס. אני לא חושב שכדאי לשלם קנס של 2%, צריך לחלק דיבידנד של 5% מהרווחים".
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
