רביב דרוקר על פרשת ביבי-טורס: "אני יודע שהופעלו לחצים כבדים על ערוץ 10"
אהוד ברק לא מחבב אותו (אחרי פרסום הספר 'חרקירי' עם עופר שלח), בנימין נתניהו עוד פחות (בגלל כמה תחקירים, האחרון שבהם הוא 'פרשת ביבי-טורס'), וב'ידיעות אחרונות' כבר הכריזו עליו בעבר מלחמה (עם התחקיר עליו בשם 'חפיף דרוקר'), אבל רביב דרוקר ממשיך עדיין פה.
הפרשן הפוליטי של 'חדשות 10', שמגיש יחד עם שלח את כתנית התחקירים 'המקור', התארח בתכנית 'המושכים בחוטים' שתשודר הערב (יום ד', 22:00) ב'חינוכית 23'. בשיחה עם ניב רסקין, תיאר דרוקר את חשיפת פרשת ביבי-טורס לפני חודשים אחדים: "שנים ארוכות, משהו כמו 10 שנים, כל מי שאתה מדבר איתו בסביבת ביבי, בעיקר אחרי שהוא עוזב, אתה שומע ממנו סיפורים מסמרי שיער על התנהלות כספית. אתה אומר להם כל הזמן 'תעזרו לי להוכיח את זה', איך אני אביא את זה לציבור בלי הוכחות ושנייה אחרי זה תגיע התביעה".
לדבריו, "עם הזמן נוצר איזה חלון מול מקורות מסוימים להוכיח את הנושא של הנסיעות, שם הגיעו מסמכים... ברגע שיש חשבונית, קבלה, אז אתה במקום אחר. יכולתי לעשות תחקיר שמבוסס כמעט כולו על מסמכים ולא על אנשים... זה היה רשת של מקורות. אתה צריך לקנות את האמון של כל אחד מהמקורות, שהוא לא ייחשף כמי שנתן לך את המסמכים, אף אחד לא רוצה להסתכסך עם ראש ממשלה... אתה צריך להראות לכל אחד מהם שיש לך מידע ממקומות אחרים. אם הוא אומר ש'רק המידע שלי בשידור, אז ביבי לא טמבל והוא יגיע אליי'. אם אתה מראה שיש לך מידע של 10 שנים, זה מספיק מבלבל את נתניהו ולשכתו".
לקטע מהראיון עם דרוקר - לחצו על התמונה מטה
דרוקר סיפר במהלך הראיון על התיעוד שלו, ועל מחויבותו למקורות: "כאבי הבטן שלי לפני תחקיר זה לראות שהם (המקורות, א"כ) בסדר. הטלפונים הראשונים שלי אחרי תחקיר זה לראות שהם בסדר, שלא קרה להם משהו, שהם לא ניזוקו... ברור שיש לי את אמצעי הגיבוי והאבטחה שלי, ברור שאני מפחד שיפרצו לי הביתה ויגנבו את זה".
כמו בתחקירים רבים מסוג זה, המערכת המבוקרת מפעילה לחצים כדי למנוע את השידור. "הם (בלשכת ראש הממשלה, א"כ) יודעים על התחקיר הרבה לפני כן", מסביר דרוקר, "הם לא מגיעים אליי אישית, אני יודע שהופעלו לחצים דיי כבדים על ערוץ 10, אבל התחקיר שודר כמו שהוא. היו טלפונים לבעלי המניות, ולמנהלים".
לפני 3 שנים פרסם 'ידיעות אחרונות' תחקיר על דרוקר, בו טען כי עבודתו אינה מקצועית. הסיבה לתחקיר, הייתה ביקורת שהטיח לא אחת דרוקר בבכירי העיתון, בהם העורך דאז שילה דה-בר והעיתונאי נחום ברנע. "זה היה מאד קשה", מודה דרוקר, "זה דבר שאתה מרגיש שבאמת מרגיש ששופכים את דמך, תחושה נוראית של חוסר צדק. קיבלתי גלי תמיכה מדהימים בעיקר מהברנז'ה.
-אבל את ביבי-טורס הם פמפמו מאד בענק.
"תשמע, זה כי יש את השטן הגדול והשטן הקטן. ביבי הוא השטן הגדול, אז אני פחות חשוב".
- 6.דרוקר הוא חתיכת אפס מושתן (ל"ת)ימח שמו וזכרו 06/08/2011 20:03הגב לתגובה זו
- 5.יגאל 03/08/2011 23:48הגב לתגובה זולא ברור לי איך ניב רסקין הפך לטייקון מדייה שכזה:בכל חור שומעים או רואים אותו.בסך הכל שדר כדורסל סביר מראיין די בינוני ואת המסך הוא עובר בקושי. מה הסוד?גם אני רוצה כשאהייה גדול.
- 4.עיתונאי סוג ז 03/08/2011 22:52הגב לתגובה זוהגיעה הזמן שהאידיוט הנפוח הזה יעוף לי מהפרצוף
- 3.שקלארי 03/08/2011 18:15הגב לתגובה זוהוא מגלומן!!
- 2.אייל 03/08/2011 18:01הגב לתגובה זומדובר בעיתונאי הכי מוכשר בארץ, אמין, עם גבולות, בודק סיפור על קוצו של יוד. גם הפסד במשפט כזה או אחר, לא אומר דבר. הלוואי שכולם יהיו רציניים כמוהו
- 1.03/08/2011 15:57הגב לתגובה זודווקא הוא מדבר על "שפיכת דם" מה שהוא אמר (יותר נכון קילל) את קצב ואת בני משפחתו היה לא יותר ממזעזע. בקיצור הדרוקר הזה דוחה

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה
אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)
לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI.
אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים.
מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד.
כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז
תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים
עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.
- ה-AI כבר מחליף עובדים וזה הולך ומתעצם - נתונים מדוח התעסוקה בארה"ב
- עובד ותיק פוטר כשנה לפני פרישתו, תבע - ויפוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?