גיא וינברגר מקבל מניות בזרמון גולדמן: ימונה למנכ"ל ויהפוך לשותף במשרד
משרד הפרסום זרמון גולדמן מודיע היום (ג') על שינוי במבנה ההנהלה והשותפות במשרד עם צירופו של המשנה למנכ"ל גיא וינברגר (40) כשותף במשרד ומינויו למנכ"ל המשרד. מייסדי המשרד, הדר גולדמן ואילון זרמון, ישמשו כיו"רים משותפים של המשרד ויעסקו בפיתוח העסקי של החברה.
וינברגר החל את דרכו בזרמון גולדמן לפני כעשור, כפלאנר במשרד. ב-2005-2007 כיהן כפלאנר בכיר במקאן אריקסון, וב-2008 חזר לזרמון גולדמן כסמנכ"ל אסטרטגיה במשרד. לפני כשלוש שנים, מונה וינברגר כמשנה למנכ"ל בזרמון גולדמן DDB.
גיא וינברגר: "אוביל את המשרד ליצירת הערך המוסף הגדול ביותר שניתן עבור לקוחותיו: ליצירת קמפיינים חכמים, פרסום בולט, הפורץ לתוך החיים ומייצר שיחה. אנו עומדים בפתחה של דרך חדשה ומאתגרת. דרך שתחייב אותנו להתבגר, לגייס עצמנו ולשעוט בנחישות לעבר השגת מטרותינו".
הדר גולדמן, יו"ר משותף של המשרד: "מינויו של גיא משלים את תהליך הרה-ארגון במשרד, שבמסגרתו עברנו לעבוד בשיטת האשכולות הרוחביים, ומסמן עבורנו תקופה חדשה במשרד. זרמון גולדמן חוגג השנה 13 ולפניו עוד שנים רבות של פרסום שמדברים עליו. כיו"ר משותף של החברה אילון זרמון ואנוכי נוביל את המשרד לעבר עידן שבו יתאפיין משרד הפרסום כקובע טרנדים, יצרן תוכן, סוכנות טאלנטים, וכמי שמקיים דיאלוג שוטף עם קהלי היעד שלו, ויוצר עבורם חוויות מרגשות שהן חלק מהחיים, ולא חלק מברייק הפרסומות. זרמון גולדמן נכנס לתקופה מרגשת ומסעירה, ואני משוכנע כי גיא הוא האיש הנכון במקום הנכון".
בשנה זו מציין זרמון-גולדמן 13 שנה להיווסדו. בעלי המשרד שנמצא בהסכם ייצוג עם הרשת העולמית של DDB יהיו מעתה הדר גולדמן, אילון זרמון וגיא וינברגר. המשרד מעסיק 63 עובדים ועל לקוחותיו נמנים: חברת הביטוח AIG, רשת ההלבשה FOX, דומינוס פיצה, רשת האלקטרוניקה ביג בוקס, מותג האלקטרוניקה פיליפס, רשת הדיור המוגן בית בכפר, ועוד.
לוינברגר תואר ראשון במנהל עסקים, תואר שני במדעי התרבות מטעם אוניברסיטת ת"א וכן כתב עבודת דוקטורט בפילוסופיה מטעם אוניברסיטת בוסטון ארה"ב. וינברגר כיהן אשתקד גם בחבר השופטים של ה- EUROBEST - תחרות הפרסום הכלל אירופאית מבית Cannes Lions ומכהן בחמש השנים האחרונות בחבר השופטים של תחרות האפי.
מבט רחב יותר על השינויים בזרמון גולדמן
בשנים האחרונות משמש וינברג כמשנה למנכ"ל ומעליו זרמון וגולדמן כמנכ"לים משותפים. בניטרול הטייטלים הרשמיים יוצא שבמבנה הניהולי שהתקיים עד לאחרונה כיהן וינברגר ישירות מתחת לזרמון וגולדמן, גם אם כמשנה למנכ"ל, הוא למעשה היה הדמות המובילה במשרד מתחת למייסדים.
על כתפיו מוטלת כעת משימה לא פחות תדמיתית מאשר מקצועית - וינברגר יצטרך לנווט את תדמית המשרד ממותג פרסום מוטה ותלוי יתר על המידה על 2 הפרסונות שייסדו אותו, אילון זרמון והדר גולדמן למשרד פרסום שבחזיתו יכולתו המקצועית ופחות מידת הפופולריות או 'משיכת האש' של בעליו. כל זאת עוד לפני שנושא הדיגיטל בו זרמון גולדמן מפגרים מאחור טרם עלה לדיון.
אי אפשר להתעלם מהעובדה שבחודשים האחרונים לא ליקקו דבש במשרד הפרסום זרמון גולדמן. 2 תקציבים גדולים עזבו את המשרד: רשת הקוסמטיקה 'אפריל' ששבה לאדלר חומסקי בעקבות תביעה שריחפה מעליה ומותג הרכב סיטרואן שעבר למשרד הפרסום ראובני פרידן.
2 תקציבים שנכנסו לאחרונה למשרד: בית הדיור המוגן 'בית בכפר' ורשת BIG BOX לא יכולים כמובן למלא את החלל של התקציבים שעזבו ובזרמון גולדמן בוצע לאחרונה מהלך מתבקש של צמצום כוח האדם עם פיטוריהם של כ-12 עובדים.
המשרד שמעסיק כיום 63 עובדים משווע לרוח חדשה שתנשוב בין מסדרונותיו ותמנע ממנו למצוא את עצמו נחלש גם בחציון הבא, וכך לאבד נתח מפעילותו הכספית וחשוב לא פחות להפגע מורלית.
המינוי של וינברגר למנכ"ל הוא מהלך טבעי ומתבקש שרבים ממשרדי הפרסום הגדולים כבר הניעו. עם זאת, ימים יגידו האם מינויו של וינברגר למנכ"ל החברה וצירופו כשותף במשרד הם יותר משינוי קוסמטי וכותרת שאין בה מעבר למס שפתיים.
- 21.הוא באמת חמוד! (ל"ת)סתם אחת 26/07/2011 20:16הגב לתגובה זו
- 20.התכוונו לכתוב 36 עובדים והתבלבלו להם הספרות? (ל"ת)אבל מי סופר? 26/07/2011 19:20הגב לתגובה זו
- 19.another one bites the dust! (ל"ת)געגועים לפיטובסקי 26/07/2011 17:34הגב לתגובה זו
- 18.יריב 26/07/2011 16:54הגב לתגובה זואילון אשף בהבאת לקוחות ולהדר יש כריזמה מכשפת אבל ברגע שהלקוח מגיע למשרד אסור להם להתערב - הם רק יוצרים היסטריה ולחץ.בקיצור, לכו לשחק סנוקר באיזה בר אפלולי ותנו לגיא ולמשרד לנסות לעבוד. הלקוחות מספיק קשים.
- 17.הוא חמודי (ל"ת)אני 26/07/2011 16:13הגב לתגובה זו
- 16.לקוח לשעבר 26/07/2011 15:52הגב לתגובה זומה כל העובדים האלה עושים? טוב בטח 40 מהם הם מנהלים עוד כמה סמנכלים ו-3 ע' תקציבאיות מתחילות עושות את העבודה
- 15.אריאל 26/07/2011 15:06הגב לתגובה זויש לגיא וינברגר עדת מעריצים קבועה אבל האמת היא שמה שאפשר את ההתקדמות שלו זה רק שילוב בין הנואשות של זרמון וגולדמן לאור המצב הקשה עם העבודה שמדובר באדם היחיד בענף שהוא פסיכי כמעט באותה מידה כמוהם. ואל תתנו לחזות האינטלקטואלית להטעות אתכם. הוא פשוט היחיד שיכול לסבול אותם ושיכול לפעמים אפילו להתעלות עליהם ברמת הטירוף.
- 14.שי 26/07/2011 14:35הגב לתגובה זועם כל הכבוד לויינברגר, בשנים שהוא במשרד הוא מתקדם מתפקיד לתפקיד והמשרד הולך ומתרסק, הולך ומתרסק. יכול להיות שהוא מבריק ויכול להיות שלא אבל התוצאות (או יותר נכון חוסר התוצאות) מדברות בעד עצמם.
- יש 26/07/2011 15:49הגב לתגובה זומידת השפעתו על זה היא אפסית.פשוט לקוחות בורחים מצמד השרלטנים הזה כמו מאש
- 13.קול המפרסם 26/07/2011 14:32הגב לתגובה זואני רוצה לראות את זה מחזיק מעמד ,נגיד שנה. שותף עאלק,בטח יקצו לו אופציה למשהו כמו שני אחוז שגם אותם הוא אף פעם לא יזכה לראות.אני לא הייתי קונה מהם מכונית משומשת
- 12.דוברת אמת 26/07/2011 14:22הגב לתגובה זונו באמת אם יש להם 12 עובדים הם צריכים לומר תודה...
- 11.יותר מידי מנהלים.מה אתם אדלר/מקאן? (ל"ת)טעות. 26/07/2011 14:00הגב לתגובה זו
- 10.וואו, דוקטורט בפילוסופיה, כבוד!! (ל"ת)תעשה לי ילד!! 26/07/2011 13:38הגב לתגובה זו
- 9.כל הכבוד לגיא גאים בך (ל"ת)יונתן 26/07/2011 13:27הגב לתגובה זו
- 8.Respect king! (ל"ת)i 26/07/2011 13:15הגב לתגובה זו
- 7.בוגר מדעי הרוח 26/07/2011 12:53הגב לתגובה זוכמה כיף לראות בעמדות מפתח יותר ויותר בוגרי מדעי החברה והרוח.
- 6.אז זה מה שניראה במסיבה שלהם מחר? (ל"ת)בליין 26/07/2011 12:52הגב לתגובה זו
- 5.בהצלחה גיא כל הכבוד (ל"ת)איה 26/07/2011 12:49הגב לתגובה זו
- 4.שוטה חובל 26/07/2011 12:43הגב לתגובה זושני הברברים הבינו שהלקוחות לא סובלים אותם. ההתהנגות הכוחנית והפרובוקציות יפנו את מקומם לניהול אינטילגנטי ושפוי. בינינו שני הליצנים כבר עשו ים כסף מהמשרד ועכשיו בא להם לשבת ליד הבריכה ולשתות מרטיני, לא ללכלך את הידיים עם לקוחות. וינברגר מבין עניין ויודע להתנהל עם לקוחות.
- לא ממורמרת 27/07/2011 01:48הגב לתגובה זוהם אכן שני ליצנים בכל מה שקשור לניהול לקוחות, אבל שני מנועי הטורבו האלה לעולם לא יסתפקו בלשבת על שפת הבריכה וטועה מי שלא מעריך אותם מספיק. כמו שכתוב, הם מתכננים להפוך לסוכנות טאלנטים, אבל גם לחברת הפקות ולצלם או להקליט חלק מהפרסומות שלהם בעצמם. הם מתכוונים להפוך למעין מפעל ענקי שמנהל אוטרקית כל מה שקשור בפרסומות - ויהיה הרבה מה לנהל. לגיא הם כנראה משאירים את ניהול סוכנות הפרסום נטו. בת'כלס - גאונים ומקדימים את זמנם. או לפחות את המתחרים
- 3.itai Talmi 26/07/2011 12:28הגב לתגובה זומזל טוב גיא! :) אכן תקופה חדשה ומבטיחה ביותר מתחילה עכשיו. כל הכבוד הדר ואילון!
- 2.נמרוד ניר 26/07/2011 12:28הגב לתגובה זוהייתה לי זכות גדולה לעבוד תחתיו - איש של אמת, חסר פשרות ואינטלקטואל אמיתי - מצרך נדיר במחוזותינו. בהצלחה!!!
- 1.אחת שיודעת 26/07/2011 12:19הגב לתגובה זורק בישראל ובתחום הפרסום יו"ר לחברה של 25 עובדים ואם היה אפשר במקרה של השניים הם היו מממנים את עצמם לקיסרים.ובקשר לשותף...האם המשרד יהפוך להיות זרמון גולדמן וינברגר...אממממ לא נראה לי.

״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״
מניתוח של בנק ישראל: הדולר ממשיך לרדת - מי נפגע ומי מרוויח?
השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף 0.02% אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. נתוני המאקרו גם עוזרים למטבע, שוק העבודה חזק, האינפלציה מתכנסת לכיוון היעד וגביית המסים צפויה לשבור שיא של 520 מיליארד שקל השנה. גם הגירעון צפוי לעמוד סביב 5% מהתוצר שזה נמוך מהציפיות כשהתחזיות של בנק ישראל ל-2026-2028 מדברות על גירעון סביב כ-2.8%-2.9% בממוצע, שזה "גירעון בר קיימא" כל אלה ביחד ולחוד מחזקים את האמון של המשקיעים ומזרימים הון לשוק המקומי, מה שדוחף את השקל למעלה.
אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה.
לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שמצורף אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים.
הרפורמה המשפטית והמלחמה גרמו לסטייה הזאת, בעיקר בגלל שהם הגבירו את חוסר הוודאות ופגעו באמון של המשקיעים הזרים בכלכלה המקומית. אבל עכשיו כשהמתיחות הפוליטית והביטחונית נרגעה ברמה מסוימת, נראה שהשקל סוגר את הפער ומתחזק חזרה לרמות שהוא היה צריך לפגוש גם בלי ההתערבות של אותם גורמים.
- גילת זינקה 8.4%, אנלייט ב-6.9%; חברה לישראל איבדה 5.4% - נעילה חיובית בבורסה
- הדולר בשפל של יותר מ-3 שנים, עד לאן הוא ירד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנפגעים
מאחורי הנתונים המעודדים האלה יש סביבה שנהיית פחות ופחות נוחה לצד אחד של המשק. השקל החזק מכביד מאוד על יצואנים כמו חברות הייטק וסטארטאפים שפועלים בישראל ומוכרים את מוצריהם בחו"ל. כשההכנסות נקובות בדולרים אבל חלק גדול מההוצאות (כמו שכר, הוצאות מנהלה וכד׳) מתבצעות בשקלים, כל ירידה בשער הדולר שוחקת את השורה התחתונה. ראינו לאורך עונת הדוחות הקודמת וגם זו הנוכחית שאנחנו בעיצומה חברות כמו צ’ק פוינט, ש״האשימו״ את הדולר בכ-2% מהרווחיות הגולמית אצל חלק זה נסבל, אצל אחרות כמו אייקון גרופ, האמא של איידיגטל בישראל שפועלת ברווחיות גולמית צרה מאוד (2% מגזר ההפצה, 4% מגזר קמעונאות) זה משמעותי מאוד - אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות
