אחרי 40 שנה: החברה למתנ"סים משיקה לראשונה מותג חדש עם קריצה לאינטרנט
החברה למתנ"סים מרכזים קהילתיים בישראל בע"מ (חל"צ), יוצאת במיתוג מחדש לראשונה ב- 40 שנות פעילותה. החברה, המפעילה 160 מתנ"סים ברחבי הארץ מרעננת את הלוגו ומתחדשת בסיסמה חדשה: 'החברה למתנסים - רשת חברתית אמיתית'.
בכך, מבקשים בחברה למתנ"סים להדגיש את תפקידה כגוף המסיר מחיצות בין אנשים, המאפשר חיבורים בין אנשים והגשמת חלומות אישיים. המיתוג, שנעשה על ידי משרד הפרסום 'גליקמן, נטלר, סמסונוב', יכנס לפועל בשבועות הקרובים ובמסגרתו תוחלף הנראות בכל המתנ"סים.
בניית המותג, נמשכה כחצי שנה ונערכה בהשתתפות חברי דירקטוריון, הנהלות המתנסים ועובדי החברה. כמו כן, החברה שיתפה את הציבור הרחב בתהליך באמצעות ראיונות, סקרים, שאלונים וקבוצות מיקוד, שבסיומו התקבלה החלטה על הסיסמה המשקפת את החברה ומביאה לידי ביטוי את הרישות החברתי ואת ההזדמנויות החדשות שנוצרות כשאנשים מתארגנים יחד למען עצמם.
במהלך החודשיים הקרובים, יתבצע בכל המתנסים ברחבי הארץ, תהליך הטמעה של המיתוג החדש שיכלול נראות של החברה, עדכון לוגואים, מדבקות חדשות לרכב ומעתה בכל פרסום של מתנס יהיה מצוין השיוך לרשת החברה למתנ"סים.
איתן מזרחי, מנכ"ל החברה למתנ"סים: "המיתוג החדש הינו חלק מתהליכי מיקוד, התחדשות והתרעננות שעוברת החברה למתנ"סים. אנחנו מפעילים מערכת חברתית ערכית, דינאמית ומתפתחת, הפועלת בתוך הקהילות ועם התושבים לאיכות חיים אישית וחברתית טובה יותר. אני מברך על הרוח החדשה שהביא המותג ומצפה להמשך הפעילות, להרחבתה ולהצלחות נוספות".
- 5.יואל 29/07/2011 15:19הגב לתגובה זואכן יצא להם סלוגן יפה. חבל שמה שהנהלת החברה למתנ"סים עסוקה בה בעיקר זה באופן שבו הם נראים ונתפסים- זה פחות או יותר מה שמעניין את המנכ"ל הנוכחי וחבר מרעיו. תנסו לפתוח שיחת עומק עם מי מהם ותבינו- לא מכאן תבוא הישועה לחברה הישראלית. אז יופי, הצלחתם ליישר קו עם השוק החופשי, אך כל תפישה חברתית מגובשת אין.
- 4.חארטא ברטא (ל"ת)מארץ החארטות 26/07/2011 09:29הגב לתגובה זו
- 3.מה זה הלוגו הזהההה??? ילד בגן היה עושה!!! (ל"ת)רועי 25/07/2011 22:26הגב לתגובה זו
- 2.עידו 25/07/2011 12:48הגב לתגובה זוהמהפכן האמיתי בחברה למתנ"סים..
- 1.חברת המתנ"סים מהארגונים החשובים בישראל (ל"ת)מדריך לשעבר 25/07/2011 11:32הגב לתגובה זו
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%
הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן?
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%.
הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%:
מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
- מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%.

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%
הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%
התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של
השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.
על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.
תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים
תמ"ג - נתונים מנוכי עונתיות שינוי כמותי לעומת רבעון קודם בחישוב שנתי
צריכה פרטית
בפילוח לפי רכיבי התוצר, עולה כי ההוצאות על צריכה פרטית זינקו ב־21.6% בחישוב שנתי (5% בחישוב רבעוני), לאחר ירידה של 5.1% ברבעון השני. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-19.9% בחישוב שנתי. העלייה בצריכה הפרטית נרשמה כמעט בכל סעיפי ההוצאה, ובפרט במוצרים ברי-קיימא (למשל ריהוט, מקררים ומכונות כביסה) וברי-קיימא למחצה (למשל בגדים, נעליים וחפצים לבית).
