הוט משדרגת את התשתית ב-550 מיליון שקל: תספק טלוויזיה ואינטרנט במהירויות גבוהות

השדרוג יאפשר להרחיב את היצע השירותים המתקדמים, כולל גלישה אולטרה מהירות באינטרנט, הגדלת מספר ערוצי ה-HD והתלת מימד, הרחבת קיבולת לטובת שירותי VOD ועוד
הדס גייפמן | (2)

פטריק דרהי מתחיל לספק קבלות. חברת התקשורת HOT שבשליטתו, המספקת שירותי טלוויזיה בכבלים, תשתיות אינטרנט וטלפוניה פנים ארצית הודיעה כי תחל בשדרוג התשתיות הקיימות שימשך עד סוף 2014 בעלות של כ-550 מיליון שקל.

בעקבות זאת,הודיעה החברה כי היא תהיה חברת התקשורת הראשונה בארץ שתספק שירותי טלוויזיה ואינטרנט על גבי תשתית מתקדמת של סיבים אופטיים.

מהודעת החברה לבורסה עולה, כי אתמול אישר דירקטוריון החברה התקשרות בהסכמים לביצוע השדרוג, על פיהם תרכוש הוט ציוד אופטי מתקדם, כמו גם עבודות ושירותים לצורך שדרוג התשתיות, לרבות שירותי תחזוקה. הרכישה תתבצע בהתאם לקצב התקדמות הפריסה ולוחות הזמנים שיוסכמו. עלות השדרוג כוללת את ביצוע העבודות בשטח ואת רכישת הציוד והשירותים.

לאחר שדרוג הרשת תוכל הוט להרחיב את היצע השירותים המתקדמים ללקוחותיה בכל תחומי הפעילות של הקבוצה, בהם אספקת חבילות גלישה אולטרה מהירות באינטרנט, הגדלת מספר ערוצי ה-HD והתלת מימד, הרחבת קיבולת התעבורה ברשת לטובת אספקת שירותי VOD משופרים ושירותים עתידיים נוספים.

עוד נמסר מהחברה, כי פרויקט השדרוגיספק מענה לגידול הצפוי בשימושים ובאפליקציות הדורשים רוחבי פס גבוהים. במסגרת הפרויקט, יבוצעו עבודות תשתית הכוללות הנחה תת-קרקעית של תשתיות סיבים אופטיים וציוד נלווה. עבודות אלו יבוצעו על ידי כמה חברות קבלניות שנבחרו על ידי הוט בחודשים האחרונים. נזכיר, כי לאחרונה סיימה הוט פיילוט בכמה רחובות ברעננה, בעקבותיו הופקו הלקחים ליישום הפרויקט בשטח.

"הוט רואה בשדרוג התשתיות לרשת סיבים אופטיים, קפיצת דור, שתתבטא בשירותי טלוויזיה ואינטרנט מתקדמים", אמר הרצל עוזר, מנכ"ל הוט.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ניקי 24/07/2011 14:07
    הגב לתגובה זו
    מחכה לראות את ערוצי הHD לאחר השידרוג נראה לי אחלה של דבר
  • 1.
    אשר 24/07/2011 14:05
    הגב לתגובה זו
    לדעתי זה צעד חיובי ומצויין, כך החברה תעמוד בראש מצעד נותני השירות הכי איכותי, תמשיכו כך הוט.
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.