מיוחד

לשפשף את העיניים: צפו בתמונות, רכבים במחיר של דירות באזורי הביקוש

יצירות פאר מוטוריות שעולות כמו דירה באזורי הביקוש, ככה נראית ההשוואה
לירן סהר | (21)

גלי המחאה שהתלקחו בכל רחבי הארץ לפני יותר מחודש הבליטו את הפערים שנפערו בחברה הישראלית בעשורים האחרונים בין המעמד העליון שהתעשר, לבין המעמדות הנמוך והבינוני שיכולתם ששכרה נשחק עקב עליית המיסים העקיפים ואי עדכון המשכורות בהתאם.

מנתוני ה-OECD עולה כי שיעור העוני באוכלוסיה בישראל עומד על כ-25%, זאת לעומת 11.1% ב-OECD, כאשר בקרב 49% מהמשפחות העניות שני בני הזוג עובדים. למעשה ישראל, אשר בעבר היוותה אור לגויים כמודל לחברה שוויונית, ממוקמת כיום במקום החמישי באי שוויון בהכנסות עם מדד ג'יני בשיעור של 0.37, כאשר במדינות ה-OECD הממוצע הוא 0.31.

בשנות ה-80 וה-90 ישראלים אשר היו טסים לאירופה ולארצות הברית היו מחסירים פעימה כאשר היו נתקלים במכוניות דוגמת פורשה, יגואר ודגמי הספורט של מרצדס וב.מ.וו. כיום, כאשר מסתובבים ברחובות תל אביב ואזור השרון ניתן לראות מכוניות פאר שלא היו מביישות את מונקו ואת נסיכויות המפרץ.

גם תחום הנדל"ן הושפע מאוד בעקבות הגידול בפער בין המעמדות. בעשור האחרון הוקמו עשרות מגדלי יוקרה ברחבי תל אביב והעיר מדורגת כיום במקום ה-17 במחירי הנדל"ן בעולם.

ואכן, הזינוק במחירי הדירות בשלוש השנים האחרונות הרחיק רבים מבני המעמד הביניים מהגשמת חלום רכישת הדירה. אם בעבר זוג צעיר יכל לרכוש דירת 4 חדרים בפתח תקווה או נתניה בפחות ממיליון שקל, כיום הוא יאלץ להיפרד מ-1.4 מיליון שקל ואף יותר מכך. אולם בישראל גם מאוד קשה לרכוש רכב ובהשוואה לעולם, מחירה של מכונית בסיסית עשוי להיות גבוה בלמעלה מ-60% בהשוואה לאירופה ואף יותר מכך בהשוואה לארצות הברית. אולם ישנה שכבה כלכלית צרה ומבוססת בארץ עבורה סכום של מיליון שקל הוא כסף קטן. Bizportal בחר 5 מכוניות יוקרה שעולות כמו דירות באזורים מבוקשים בארץ:

ב.מ.וו LI760 = דירת גן 5 חדרים במושב מצליח

המכונית היקרה ביותר של המותג הגרמני היא גם המהירה ביותר שלו- מנוע 6 הליטרים בעל 12 הצילינדרים, המספק 544 כוחות סוס מזניק את המכונית ל-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות. מחירה של המכונית הוא 1.455 מיליון שקל, דומה למחירה של דירת גן 5 חדרים 120 מ"ר + 120 מ"ר גינה בפרויקט מצליח על הפארק שנמכרה לאחרונה תמורת 1.45 מיליון שקל.

(באדיבות אתר BMW Group PressClub Global)

פרויקט מצליח על הפארק

פורשה 911 קאררה קופה = דופלקס 5 חדרים בזכרון יעקב

למרות שכיום ניתן לראות על כבישי מרכז הארץ כמות של מכוניות פורשה שלא היה מבייש את רחובות שטוטגרט, עדיין מדובר בחלום מוטורי שנמצא הרחק מהישג ידם של מרבית הישראלים. מכונית הספורט בעלת מנוע ה-3.8 ליטרים המספק 435 כוחות סוס מגיעה ל-100 קמ"ש תוך 4.1 שניות. המכונית עולה 1.77 מיליון שקל, מעט פחות מדופלקס 5 חדרים 142 מ"ר + 82 מ"ר מ"ר מרפסת בשכונת חלומות זכרון יעקב של חברת שיכון ובינוי נדל"ן שנמכרת ב-1.8 מיליון שקל. בנוסף, בפרויקט פיור חלומות השרון בנתניה, מוכרת שיכון ובינוי דירת 5 חדרים בשטח 137 מ"ר +30 מ"ר מרפסת ב-1,736,000 שקל.

(באדיבות אתר Porsche Cars North America)

יגואר XKR = דירת 4 חדרים בצור יצחק

היצרן הבריטי המסורתי, שעבר לפני כשנתיים לידיו של קונצרן טאטה ההודי, מספק לרשימה את מכונית הספורט הנמכרת תמורת 1.187 מיליון שקל. למכונית מנוע בנפח 5 ליטרים המספק 510 כוחות סוס אשר מזניק את אותה ל-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות. לשם ההשוואה, חברת י.זילברמינץ מוכרת בפרויקט פעמוני החורש דירות 4 חדרים בכ-1.15 מיליון שקל. כמו כן, החברה מוכרת דירות 4 חדרים במתחם ציפור במודיעין במחיר של כ-1.235 מיליון שקל.

(באדיבות אתר Jaguar Media Resource)

מרצדס SLS = דירת 6 חדרים בחיפה

המכונית היקרה ביותר בארץ הנמכרת במספרים בודדים מצויידת בתצורת דלתות כנפי שחף מיוחדת, בדומה למכונית בסדרת הסרטים 'חזרה לעתיד'. מכונית הספורט נחשבת כיום ליקרה בארץ ונמכרת תמורת החל מ-2.25 מיליון שקל, כאשר מחיר הגירסאות המאובזרות יכול לזנק גם לכיוון ה-3 מיליון שקל. למכונית העל מנוע V8 בנפח של 6,300 סמ"ק, המספק 571 כ"ס שמאיצים את המכונית ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות. המהירות הסופית עומדת על 317 קמ"ש. במחיר זהה, חברת אלמוגים מוכרת בפרויקט אוסקר שינדלר 3 בשכונת דניה היוקרתית בחיפה דירות 6 חדרים 150 מ"ר ב-2.25 מיליון שקל.

(באדיבות אתר Daimler Global Media Site)

אאודי R8 = דירת 4 חדרים ביבנה

מכונית האלומיניום וסיבי הפחמן הגרמנית נמכרת בארץ כבר כ-3 שנים, אולם ניתן לספור על שתי ידיים את מספר המכוניות הנעות על כבישי ישראל. המכונית, העולה 1.3 מיליון שקל, מצויידת במנוע 5 ליטרים בעל מגדש על המייצר 510 כוחות סוס ומזניק אותה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות. באותו המחיר, מכרו החברות גיא ודורון לוי ורמי שבירו בפרויקט גולד פרימיום בשכונת יבנה הירוקה דירת 4 חדרים 118 מ"ר עם מרפסת בשטח של 18 מ"ר.

(באדיבות אתר Audi Media Services)

פרויקט גולד פרימיום

כתבות נוספות בנושא:

פשוט יקר: בישראל צריך 14 משכורות לרכישת מאזדה 3, כמה צריך בארה"ב וצרפת?

בועת הנדל"ן, היום שאחרי: מה השיעור הצפוי של ירידת מחירי הדירות בישראל?

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    מה לא ברור 23/08/2011 09:35
    הגב לתגובה זו
    נו באמת זה פרסום סמוי
  • 16.
    אזרח 22/08/2011 09:00
    הגב לתגובה זו
    יש עניים,יש עשירים,ויש בינוניים!!..כמו הכל מדינה נורמלית.מה רציתם?..שכולם יהיו עניים!!..קומוניזם אתם רוצים?!..יא סתומים!!.. מתי תבינו שבלי העשירים לא היתה לכם עבודה.
  • 15.
    המכוניות האלה בארהב הם לא יותר ממזדה בארץ (ל"ת)
    ארהב 21/08/2011 20:48
    הגב לתגובה זו
  • אזרח 22/08/2011 09:02
    הגב לתגובה זו
    המכוניות האלה מאוד יקרות בארה" ב..מניסיון. העיקר להפליץ שטויות אה?
  • 14.
    רון 21/08/2011 18:29
    הגב לתגובה זו
    בעלי הרכבים האילו מוצהרים כמרוויחי שכר מינימום
  • 13.
    מוכרים דירה 85 מטר 21/08/2011 13:19
    הגב לתגובה זו
    85 ים ב550 אלף שח בטח הם יקבלו 100 אלף שח מענק כי הם עוברים לפריפריה. קיצור עובדים עלכם.
  • 12.
    חזי 21/08/2011 01:33
    הגב לתגובה זו
    בשנות ה60-70 חברינו מההסתדרות היו מסודרים על חשבון כולם. וכן, גם מכונית וולו עלתה כמו דירה. היום לפחות מכוניות על כמו פורש ויגואר עולות כמו דירה. אין מה לומר, המצב השתפר בהרבה...
  • 11.
    ציקי האדום 20/08/2011 23:36
    הגב לתגובה זו
    אם לא הא....
  • 10.
    בישראל כ- 40% כלכלה שחורה, של ערבים והחרדים (ל"ת)
    יורם מראשון 20/08/2011 22:43
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    לשם מה ניקור העיניים הזה ? (ל"ת)
    קורמורן 20/08/2011 21:51
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ישראל 20/08/2011 21:04
    הגב לתגובה זו
    ע" מ שיפסיקו להתגאות באוצר ובממשלה על מוצלחות התוכנית הכלכלית (המקולקלת ) .
  • 7.
    ישראל 20/08/2011 20:52
    הגב לתגובה זו
    המחאה ?
  • 6.
    בני 20/08/2011 19:47
    הגב לתגובה זו
    מדוע לא לחייב בעלי רכבים מפלצתיים שכאלה במסי רכב הרבה יותר גבוהים? הם מבזבזים לנו את משאבי הטבע ומזהמים את הסביבה
  • 5.
    רותם 20/08/2011 19:46
    הגב לתגובה זו
    ולנו אוכלים את הלב, מה עם קצת צניעות? שופוני אנס הוא דבר מגעיל, המעיד על משהו קטן מאוד בין הרגליים
  • 4.
    נדב 20/08/2011 19:45
    הגב לתגובה זו
    מעניין כמה מרוכשי מכוניות העל הם מעלימי מס או גורמים בעולם התחתון, צריך מיסוי גבוה משמעותית על כל רוכש של רכב עם מנוע הגדול מ-2 ליטרים
  • 3.
    חיי אדם שווים פחות 20/08/2011 19:36
    הגב לתגובה זו
    קיבלתי רק 170000 שח? העו" ד לקח 30% וזה עוד עורך דין הכי טוב המתמחה ברשלנות רפואית!!! ככה מדינת ישראל מעריכה אב ל 3 ילדים שניים היו בצבא ואחת בדיוק השתחררה כך שווים חיי אדם בן 49 במותו שמת משבר ברגל !!! מדינה זבל
  • מוטי אטיה 21/08/2011 18:15
    הגב לתגובה זו
    בדקי עם לשכת עו״ד האם העמלה לא מוגזמת כי יש עורכי דין שהם עוכרי דין בכל מקרה תנוחמו מהשמים המדינה צריכה להחליף את הדגל....להוציא את המגן דוד ולהכניס במקום אותיות ₪ ומטף כיבוי ליד....
  • רונן לב עוז 21/08/2011 15:19
    הגב לתגובה זו
    משתתף בצערך
  • משתתפים בצער רב עם מותו (ל"ת)
    משה 21/08/2011 04:30
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טל 20/08/2011 19:22
    הגב לתגובה זו
    מה שהראיתם פה זה כלום לעומת מה שראיתי במונקו ובסוכנות למבורגיני בשוויץ
  • 1.
    רוב הממשלות חטאו ובמיוחד ביבי . (ל"ת)
    אבי 20/08/2011 19:19
    הגב לתגובה זו
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

מחיר
צילום: FREEPIK

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?

המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות

ליאור דנקנר |

הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.

לתוך המערכת הזו נכנסות השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.


מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת

השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.

התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה. במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.


רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב

ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.