הכרזה דרמטית בשלמור אבנון עמיחי: המייסדים יכהנו כיו"רים; צור גולן, גיא גלברט ואדם פולצ'ק ימונו למנכ"לים
רמי שלמור, שלומי אבנון וגדעון עמיחי, מייסדי משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי/Y&R, מציגים את דור העתיד של המשרד ומודיעים על כניסת דור ההמשך להנהלה הבכירה של המשרד.
שלושה מנכ"לים משותפים ימונו במקום דור המייסדים: אדם פולצ'ק - מנכ"ל משותף ומנהל לקוחות ראשי, צור גולן - מנכ"ל משותף ומנהל קריאייטיב ראשי וגיא גלברט - מנכ"ל משותף ומנהל כספים ראשי.
שלושת המנכ"לים החדשים גדלו במשרד ועשו בו את מירב שנותיהם המקצועיות, גיא גלברט וצור גולן החלו את דרכם במשרד בשנת 1998 ואדם פולצ'ק בשנת 2002.
רמי שלמור, שלומי אבנון וגדעון עמיחי, אשר חתומים על חוזה העסקה מול חברת האם Y&R, יעברו לעמדת יו"רים פעילים במשרד וימשיכו לעסוק בפיתוח העסק, הרחבת תחומי פעילות ועניין, טיפוח לקוחות, גיוס לקוחות חדשים וליווי צמוד של המנכ"לים הנכנסים בעבודה השוטפת.
במקביל לתהליך המינויים במשרד הפרסום, הוקמה בשנה האחרונה ע"י שלמור אבנון עמיחי/Y&R, חברת Wunderman. בראשה של החברה עומד המנכ"ל אדם אבנון. וונדרמן היא החברה היחידה בארץ, שעוסקת בשיווק ישיר וטיפול במאגרי לקוחות באמצעות האינטרנט.
שלמור אבנון עמיחי/Y&R נוסד בשנת 1989 על ידי רמי שלמור ושלומי אבנון. בשנת 1994 הצטרף למשרד גדעון עמיחי כשותף שלישי. בשנת 1999 החלה ההתקשרות של המשרד עם סוכנות הפרסום הבינלאומית Y&R, השייכת לתאגיד הפרסום הגדול בעולם WPP, התקשרות שהובילה לרכישה של 100% ממניות המשרד ולבעלות מלאה של Y&R בשנת 2010.
לדברי רמי שלמור, שלומי אבנון וגדעון עמיחי: "המהלך החשוב הזה נועד לרענן ולהצעיר את שדרת הניהול של המשרד באנשים הכי מוכשרים שיש בתעשייה בכלל ובמשרד שלנו בפרט. זהו תהליך מדהים שמרגש את כולנו. דאגנו לבחור אנשים שהם פרסומאים בדמם וחיים את הביזנס שלנו מתשוקה ואהבה למקצוע שלנו - פרסום. לאדם, צור וגיא ואדם ניסיון רב ויכולות יוצאות דופן שהובילו אותם להיות שותפים להצלחות הכי גדולות שהמשרד חתום עליהן. הם אהובים ואהודים בצורה בלתי רגילה בקרב כל לקוחותינו והדבר נכון גם בקרב עובדי המשרד. ארבעתם גדלו במשרד וספגו במשך שנים את התרבות הארגונית, סגנון הניהול והסטנדרטים הבלתי מתפשרים ששלושתנו הנחלנו".
שלמור מוסיף ואומר: "זה המקום להגיד באופן ברור, ששלושתנו נמשיך בעשייה משותפת, יחד איתם ויחד עם כל עובדי המשרד, למען הצלחות המשרד והשגת כל היעדים שהצבנו לעצמנו בשנים הבאות קדימה. אין לנו ספק שבעזרת האנרגיות והרעב של הדור הצעיר נצליח לעמוד במשימות על הצד הטוב ביותר. אנו נמשיך להשרות יציבות ונדאג לכך שדור ההמשך של המנהלים יוביל את המשרד באותה רמת מצוינות שאפיינה אותנו לאורך כל השנים".
לדברי המנכ"לים החדשים, גולן, גלברט ופולצ'ק: "זהו אתגר ענק עבורנו להוביל את המשרד יחד עם רמי, שלומי וגדעון וכל החבורה המדהימה שעובדת בו. שלמור אבנון עמיחי/Y&R הוא בית של 150 אנשים ופרסומאים נהדרים שקמים בכל בוקר עם חיוך על הפנים, נשמה אינסופית ורעב בלתי נגמר ליצור עבור הלקוחות שלנו את עבודות הפרסום בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם".
- 12.תותחים, מגיע לכם, בהצלחה! (ל"ת)ארז מיטל 02/06/2011 14:07הגב לתגובה זו
- 11.אינדיאן 02/06/2011 01:09הגב לתגובה זובהגדרה מהלך כזה לא יכול להצליח
- 10.לקוח של שלמור 01/06/2011 19:30הגב לתגובה זו3 מנכלים 3 יור"ים 10 סופרוויזרים 25 מנהלי קריאטיב לא פלא שלכל פגישה מגיעים מלא אנשים מה הקטע של משרדי הפרסום ( כולם אגב ) להכניס 200 איש לחדר ישיבות ? יש כל כך הרבה עובדים ומנהלים + חברה שרוצה לראות רווחים - זה אומר שיש מספיק להאכיל את כולם. לא הגיע הזמן שנבדוק את העמלות שאנחנו משלמים להם?
- 9.גדעוני 01/06/2011 18:58הגב לתגובה זומי יקנה את הסחורה שלהם בלי היו.אס.פי הכי חזק בהפרש גדול של המשרד הזה? מה יקנו? פולצ'ק ואדם אבנון? הם היו שם גם קודם, וכולם חיכו תמיד שגדעון ייכנס לחדר והם יגידו "היינו בישיבה עם גדעון". יזוז גדעון - הלך הקסם.
- 8.ג 01/06/2011 18:56הגב לתגובה זואז מעכשיו גדעון לא יתקן יותר את הקרנינג?
- 7.01/06/2011 13:54הגב לתגובה זואם פה תהיה תזוזה, זה הולך להיות מעניין
- נו מי...באמת (ל"ת)אבי 01/06/2011 14:02הגב לתגובה זו
- 6.גדעון קודם(: (ל"ת)אבי 01/06/2011 13:49הגב לתגובה זו
- 5.אראלה ממפעל הפיס 01/06/2011 13:39הגב לתגובה זוהאתגר: להראות שמשהו זז בסוס המת הזה שנקרא שלמור. הרעיון: עוד קמפיין אוויר חם שלא קרה ולא יקרה. התוצאות: כל הברנז'ה ממשיכה לאכול את החרטא בארטא של עצמה.
- 4.למה לא מפתיע שאין אישה אחת?... (ל"ת)גל 01/06/2011 13:24הגב לתגובה זו
- כין אין פרסומאיות ממש מוצלחות בארץ. סורי.. (ל"ת)01/06/2011 13:29הגב לתגובה זו
- מעניין. הרגע זכתה פרסומאית ישראלית בקאן. (ל"ת)פרסומאית 01/06/2011 13:39
- 3.זה יתפוס בדיוק כמו הקמפיין של סדייה. (ל"ת)מושון 01/06/2011 13:13הגב לתגובה זו
- 2.ענתי 01/06/2011 13:10הגב לתגובה זוזה מריח כמו עוד קמפיין גוסט של גדעון לתחרויות בחול.
- 1.יובל 01/06/2011 12:57הגב לתגובה זומהלך מורכב מאוד ומעניין מאוד. אם מדובר אכן בהעברת סמכויות מוחלטת זה אחד המהלכים המעניינים בענף. אם שלמור יצלחו אותו בחמש השנים הקרובות, מדובר בהישג יוצא דופן. לא מכיר את המנכ"לים הללו אבל מאחל להם המון הצלחה. מדובר בהזדמנות ענקית עבורם ותגמול ראוי על נאמנות ארוכת טווח לפירמה. נקודת המפתח עבורם תהיה ביכולת לגייס לקוחות חדשים. הזקנים יעשו את עבודת השימור של הקיימים. בהצלחה!!!

תלוש פיקטיבי - המנכ"ל שהוציא תלוש לאשתו ומה העונש?
פורמולה וונצ'רס רשמה שכר של קרוב ל-1 מיליון שקל לאשתו של שי בייליס, בעל השליטה, למרות מעולם לא עבדה בחברה; ובכך העבירה החברה כסף לקרובו של בעל השליטה וגם הפחיתה את חבות המס בחברה
הדרכים להפחתת המס מרובות. חלק מהן במסגרת תכנון מס לגיטימי, חלק אחר אפור, אבל אפשרי וחלק אחר כבר חוצה את הקו האדום. בהתחלה מנסים לתכנן בהתאם לחוק, ואז במקרים לא מעטים גולשים ועוברים את הגבול. לפעמים זו מעידה קלה ורשות המס מוותרת על הליך פלילי, אבל קובעת כופר. הנה מקרה של הגדלת הוצאות באופן פיקטיבי שמבטא גם העברת כספים גדולה של 1 מיליון שקל לבעל השליטה מבלי שהוא צריך לשלם על זה מס.
המקרה של פורמולה וונצ'רס ויו"ר ומנכ"ל החברה שי בייליס - על פי פרסום רשמי של רשות המסים, בין השנים 2017 ל-2022 רשמה החברה בספריה תשלומי שכר בסך כולל של קרוב ל-1 מיליון שקל לאשתו של בעל השליטה - מינה בייליס. על אף שמעולם לא עבדה בפועל בחברה. כלומר, הכסף שולם ללא כל תרומה עסקית מצידה. המהלך הזה סיפק לחברה 'תועלת כפולה' - אך לא חוקית: העברת כסף למקורב, במקרה זה, לאשתו של בעל השליטה, מבלי שנדרשה לבצע עבודה בפועל. ובכך היא ביצעה הפחתה של חבות המס, הרי ששכר עבודה נחשב כהוצאה מוכרת לצורכי מס. כשהחברה רושמת הוצאה כזו, היא מקטינה את ההכנסה החייבת שלה, וכך משלמת פחות מס לקופת המדינה. אלא שהמשמעות בפועל היא פגיעה כפולה: מצד אחד, המדינה, כלומר הציבור - מקבל פחות הכנסות ממסים. אבל מצד שני, והחמור יותר - משקיעי החברה רואים חלק מהכסף שלהם מנותב למטרות שאין להן ערך עסקי אמיתי. ולא נועדו כדי להצמיח את החברה אלא כדי להונות את המשקיעים באופן של תרמית מתוחכמת כביכול, והפעם במקרה שלנו - היא יצאה מזה עם קנס של פחות מ-300 אלף שקל.
במקום לנהל הליך פלילי שיכול להיגרר שנים, לרשות המסים יש אפשרות להציע לנישום הסדר כופר - תשלום קנס מוסכם שמחליף את ההליך הפלילי. זה לא 'פיצוי' בלבד, אלא סוג של עסקת טיעון אזרחית-מנהלית: הנישום לא מודה באשמה בבית משפט, אבל משלם סכום שנקבע, ומנקה את התיק הפלילי הספציפי הזה. במקרה של פורמולה וונצ'רס, ההסדר הזה הסתיים בתשלום כופר של 275 אלף שקל לרשות המסים. מבחינת המדינה, זה חוסך זמן, משאבים ודיונים משפטיים; מבחינת החברה, זה סוגר את הפרשה בלי להגיע לכתב אישום - אך כמובן לא מונע את הצורך לשלם את חבות המס האמיתית, שכוללת גם ריבית וקנסות. רשות המסים לא מסתפקת בקריאת דוחות שנתיים. היא משווה נתוני שכר מול ביטוח לאומי, בודקת היתכנות מקצועית (האם ה''עובד' מדווח במקביל על משרה אחרת, האם יש לו כתובת דואר אלקטרוני פעילה בחברה, האם הוא נוכח בפגישות), ולעיתים מקבלת מידע פנימי מעובדים או שותפים לשעבר.
מסלול של 'הסדר כופר'
על פי פקודת מס הכנסה, רישום כוזב של הוצאות - ובכלל זה שכר לעובד פיקטיבי, מוגדר כ'עבירה פלילית חמורה', כאשר סעיפים מוגדרים בפקודה קובעים כי במקרים של כוונה להתחמק ממס מדובר בעבירה שעונשה עד שבע שנות מאסר, לצד קנסות כבדים. במקרים מסוימים בתי המשפט אף שלחו נאשמים למאסר בפועל, במיוחד כשנמצא דפוס פעולה שיטתי והיקפים כספיים גבוהים. במקביל, רשות המסים יכולה לבחור במסלול של 'הסדר כופר' - תשלום מוסכם שמחליף את ההליך הפלילי. פתרון שחוסך זמן ומשאבים לשני הצדדים, אך מונע הכרעת דין פומבית ואינו מרתיע כמו הרשעה.

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"
שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו, "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.
בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.
בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".
בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".