חממה ספרותית: Orange וסטימצקי במיזם שיציע 30% ממכירות הספר לכותב

Orange וסטימצקי יפיצו יצירות בפורמט מודפס ודיגיטלי. המחיר ל'סופר' יעמוד על 11 אלף שקל לספר. 30% ממחיר המכירה ללקוח יועבר לכותב
משה בנימין |

רשת הספרים סטימצקי וחברת הסלולר Orange הציגו היום (יום א') מיזם חדשני בשם 'החממה הספרותית'. המיזם השיווקי המשותף יציע הוצאה לאור של יצירות בפורמט מודפס ובפורמט דיגיטלי, הפצת הספר ברשת סטימצקי בחנות הספרים הדיגיטלית של Orange (בסמארטפונים וסמארטפדים). פלטפורמה שיווקית דיגיטלית לקידום מכירות הספר המודפס והדיגיטלי.

הזכות להיות כותב מוציא לאור תעלה לסופרים 11 אלף שקל תמורת שירותי ההוצאה לאור מסטימצקי. תמורת סכום זה יקבלו הכותבים מספר עותקים מודפסים. עם חתימת הסכם ההוצאה לאור בין סטימצקי לכותבים יתחייבו אלו לבלעדיות כלפי רשת הספרים למשך שנה בה לא יוכלו להוציא לאור את הספר בדרכים אחרות. השירות החדש יהיה פתוח ללקוחות כל החברות הסלולריות בחנות הספרים הדיגיטלית של Orange, בקניון האפליקציות, באתר Orange, בפורטל ובאתר סטימצקי.

איריס בראל, מנכ"לית סטימצקי: "לספר הדיגיטאלי מקום של כבוד בצד הספר המודפס, ורשת סטימצקי מעודדת קריאת ספרים בכל פורמט שהוא. במיזם החדש אנו גאים לחבק את היוצרים ולאפשר להם להציג את יצירתם בחנויות המקוונות של סטימצקי ו-Orange והכי חשוב, על מדפי כל החנויות ברשת סטימצקי. אנו נרגשים מהמחשבה שבקרוב נגשים חלומות לאלפי סופרים שעד כה הדרך למדפי הספרים היתה חסומה בפניהם". יעקב קדמי, מנהל חטיבת השיווק, התוכן ומנועי הצמיחה בחברת Orange: "השוק הצומח של קריאת ספרי בזירה הדיגיטאלית יוביל מהפיכה ביכולת ההפצה של הרעיונות היצירתיים והמטען התרבותי של היוצרים באשר הם. אנו גאים להוביל יחד עם סטימצקי מהפיכה בשוק הספרים הישראלי כראשונות להציע מודל הפצה חדשני שיאפשר לכל הסופרים להיכנס לעולם הספרים האלקטרוניים באופן אופטימאלי ובליווי של אכסניה חמה ותומכת". שוק הספרים האלקטרונים נמצא בצמיחה מרשימה בשנים האחרונות בעולם. אמזון דיווחה, כי החל מאפריל 2011 מכרה יותר ספרים אלקטרוניים מאשר ספרים מודפסים. על כל 100 ספרים מנייר נמכרו 105 ספרים אלקטרוניים. כמו כן, מתחילת 2011 מכירות הספרים הדיגיטליים עלו פי 3 ביחס לשנה קודמת.

הבשורות לסופרים הצעירים שיזכו לבמה המיוחלת באה לידי ביטוי גם בכיס. המיזם המשותף יציע רווח גדול יותר לסופר - 30% ממחיר המכירה ללקוח. המחיר לכל כותר דיגיטלי יעמוד על 12.90 שקלים, והפרק הראשון של כל ספר יינתן לקריאה ללא תשלום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה