פרסום ראשון

המחטף של מירס? ראובני פרידן במכרז מאחורי הגב של שלמור, יהושע וגלר נסיס

ההתנהלות של מירס לא מתקבלת יפה ב-3 המשרדים שמתמודדים במכרז. החברה אף לא טרחה לעדכן את המשרדים על כניסת ראובני פרידן למכרז
משה בנימין | (18)

המכרז על תקציב הפרסום של מירס מקבל תפנית בעלילה. ל-3 המשרדים המתמודדים על המכרז: שלמור אבנון עמיחי, פובליסיס גלר נסיס ויהושע TBWA נודע, כי למורת רוחם הם יצטרכו להתמודד על תקציב המיליונים מול מתחרה נוסף: ראובני פרידן - כך נודע לאייס.

כניסתו של ראובני פרידן למכרז לא מתקבלת, בלשון המעטה, בעין יפה בקרב 3 המשרדים האחרים. הסיכוי לזכות במכרז שנחלק עד עתה בין 3 משרדים יחולק עכשיו בין 4 משרדים. בנוסף לכך, לאייס נודע כי המשרדים לא זכו להודעה מסודרת ומוקדמת מאנשי מירס, בראשם גיא ידלין וכניסתו של ראובני פרידן למכרז נודעה להם על ידי גורמים שונים בסביבת המכרז.

התגובה הקשה של המשרדים לא איחרה לבוא. לאייס נודע כי אחד המשרדים פנה למירס עם לא מעט טענות בנוגע להתנהלות הלא מקצועית המריחה כמעין מחטף לטובת ראובני פרידן. מי שלבטח לא שש לראות מולו את ראובני פרידן הוא משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי עימו חלק שלמור את תקציב פרטנר.

העובדה שמירס בחרה לצרף את ראובני פרידן למכרז לאחר שהוציאה הודעה מסודרת על 3 משרדים שישתתפו בו בשלב הגמר גורמת לאלו לחשוש שלא מדובר רק ברצון לראות אופציות נוספת אלא, ובעיקר לאור ההתנהלות של מירס על כך שראובני פרידן הופך לבעל סיכוי גבוה לקבל לידיו את המכרז.

הגבות הורמו בקרב המשרדים גם על רקע החשש מה'זרועות הארוכות' של מקאן אריקסון שלטענתם נשלחות לעוד מכרז סלולר בחסות קשרי האחזקה העולמיים בין מקאן אריקסון לראובני פרידן IPG. כניסתו של ראובני פרידן למכרז משנה גם את ההערכות המוקדמות על כך שהמשרד מיועד לטפל במותג הסלולרי של המשביר החדש לצרכן בבעלותו של רמי שביט.

מחברת מירס, ראובני פרידן, שלמור אבנון עמיחי, יהושע TBWA ופובליסיס גלר נסיס לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    מת(ו)קשרת 24/05/2011 22:00
    הגב לתגובה זו
    גם בגלל ניב חורש שטיפל ב-3 המפעילים הסלולארים . אם הוא יטפל במכרז - כנראה שיזכו. זה הצפי שלי.
  • קשקוש 25/05/2011 11:41
    הגב לתגובה זו
    כל אידיוט שעובד בשני משרדים מהעשיריה הראשונה מטפל בלפחות שני לקוחות סלולריים. בכיר ככל שיהיה, חורש הוא עדיין שכיר בראובני ולא שותף בכיר. היום הוא כאן מחר הוא במקאן.
  • 11.
    אודי 24/05/2011 15:28
    הגב לתגובה זו
    אני מבקש להפסיק את הקשקשת ברשת. אנחנו נעבוד מאוד קשה ונצליח! ראובני, אחרי!
  • 10.
    גרין 24/05/2011 14:16
    הגב לתגובה זו
    משקעים אלפי שקלים - מטלטלים את המשרד בעשרות שעות סטודיו ועשרות שעות אדם ומכינים מצגות על גבי מצגות. משרד גם עם הוא ענק לא יכנס למכרז אם אין לו סיכויי ממש אבל ממש טוב לזכות. כל ריצה כזו למכרז פוגעת בלקוחות אחרים ואם משהו אחר זוכה במכרז זה פוגע חזק מאוד במורל של המשרד לכן משרדים לא רצים לכל מכרז. כשפתאום משום מקום מגיע משרד חדש למכרז 1. יש לך הרגשה שזה תפור ואז זרקת לזבל כמות אדירה של כסף וארגיה שהיה יכול להיות מופנה למקום אחר 2. עשית שירות קריאטיבי בחינם ויש סיכוי שעוד קמפיין או או שניים תראה את הרעיונות שלך מככבים בקמפיין שעשה להם המתחרה 3. מירס הולך לראובני - סגור!
  • אילנה שמול 24/05/2011 16:58
    הגב לתגובה זו
    על עצמי.. קח את כל מה שרשמת ותהפוך את זה לאדם שרוצה להתקבל כקופירייטר, תקרא את הטקסט שלך שוב ותראה מה הוא עובר..
  • 9.
    למה שמירס יקחו את מה שאורנג' זרקו? (ל"ת)
    אלון 24/05/2011 10:08
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    קד''מיק 24/05/2011 09:32
    הגב לתגובה זו
    זה רק סימפטום לחשיבה היהירה המפונקת וההזויה של משרדי הפרסום ,ששוב שוכחים שיש לקוח ויש ספק .וללקוח יש את כל הזכות לבחור את הספק שלו . פשוט אחרי עשרות שנים שהצלחתם לתשתש את הלקוחות שלכם מי באיזה צד .אתם נכנסים להלם בכל פעם שזה קורה . קבלו טיפ ממני : הפרסום הקלאסי והלא יצירתי שלכם גם ככה לקראת סופו המר (עניין של כמה שנים )אז ''דונט פוש איט '' אולי כדי שתתעסקו פחות בפרסים בפסטיבלים בדרום קוריאה ויותר בלהיות מקצועיים
  • 7.
    אילנה שמול 24/05/2011 07:59
    הגב לתגובה זו
    רק צריך להסתכל עליה לא באופן שהאחר מאיים עליך, אלא מוציא ממך את הטוב למען הלקוחות. יכול להיות שאנחנו הקוראים לא יודעים לעומק על אותה התנהלות ספציפית, שיכול להיות שהייתה או לא הייתה הוגנת. מכרז זה דבר טוב, כל אחד מציע ממרכולתו, משתדל לתת את הטוב ביותר כדי להיבחר. אם הוא נעשה באופן לא הוגן אשר מעדיף מראש קבוצה מסוימת, מוטב לו שלא יתרחש. יש בשפע לכולם, רק צריך מבט מפוקח לראות זאת.
  • 6.
    מיכל 23/05/2011 21:16
    הגב לתגובה זו
    לא אתפלא אם איכות החוזים בהתאם
  • 5.
    צעד חכם של מירס...שאפו!!! (ל"ת)
    ירוק בוהק:) 23/05/2011 19:48
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מהענף 23/05/2011 17:37
    הגב לתגובה זו
    מי שמדבר על הוגנות פשוט לא מבין את הענף. אין מה לעשות, ככה דברים עובדים. פוליטיקה חזקה מהבטחות חסרות שחר ואין עם זה שום בעיה! תפסיקו לבכות ותתחילו להתמודד!
  • גם מהענף 23/05/2011 18:14
    הגב לתגובה זו
    אתה אומר שהכל פוליטיקה ואז כותב תתחילו להתמודד?... או ששני אנשים רשמו את ההודעה הזאת או שאתה עובד בראובני...
  • 3.
    ככה לא בונים מכרז! 23/05/2011 16:19
    הגב לתגובה זו
    רק צריכה להיות הוגנת. אמרו לנו שיש רקעוד שני משרדים מולנו ואז ראובני מגיחים משומקום
  • חיים הפרסומאי 23/05/2011 16:35
    הגב לתגובה זו
    אחרת, אל תבכו על חוסר הגינות. כשאני רואה שיש מישהו שמנסה לתחמן אותי ושלא הוגן איתי, אני ממש לא עושה איתו עסקים ובטח לא בוכה על כך.
  • 2.
    איש פרסום 23/05/2011 14:09
    הגב לתגובה זו
    אם משרדי הפרסום האחרים במכרז "נעלבו" כי לא הודיעו להם על מתמודדת חדשה, אני ממש ממליץ להם לפרוש מהמרוץ. נראה אותם עושים את זה. כל משרד גדול מרוויח מאות מליוני שקלים בשנה, אז במקום לשתוק ולהתמודד כמו גברים, הם מתלוננים על מתמודדים חדשים.אם הם חושבים שמשהו נעשה לא לרוחם וללוא ידיעתם, מן הראוי שייפרשו מהמרוץ. נראה אותם עושים את זה. שיגידו תודה שהם מתמודדים על תקציב ענק ושישתקו. חזירים.
  • איש פרסום עצמי 23/05/2011 21:20
    הגב לתגובה זו
    מילא לקשקש שמשרדי פרסום מרוויחים מאות מליונים בשנה, אבל שיגידו את זה אנשים בחברות סלולר שמרוויחות מיליארד בשנה???
  • 1.
    ממתי חברה צריכה "אישור" לשתף חברות אחרות??? (ל"ת)
    יוסףףף 23/05/2011 14:02
    הגב לתגובה זו
  • יש 24/05/2011 07:40
    הגב לתגובה זו
    במכרז לפי תנאי המכרז. חלק מתנאי המכרז זה מספר המשתתפים - סטטיסטיקה פשוטה של סיכויים לזכות. עוד משתתף - פחות סיכוי. ומי שכבר משתתף במכרז הוציא כבר כסף רב על מחקר, שעות עבודה וקריאייטיב. פשוט מאוד.