פסטיבל קאן: IKEA נבחרה למפרסמת השנה; אריק שמידט מגוגל - איש המדיה
פסטיבל קאן ה-58 יפתח בשבוע האחרון של חודש יוני. מארגני הפסטיבל העניקו לענקית הריהוט השבדית IKEA את התואר המכובד - פרס 'מפרסם השנה'. את הפרס יקבל מנהל הסחר הגלובלי של הרשת וסגן נשיא איקאה - נואל וייזמנס. פרס מפרסם השנה מוענק על ידי מארגני הפסטיבל לחברה שהצטיינה בזכות מהלכי פרסום ושיווק "ייחודיים ומלאי השראה" ובנוסף שיתפה פעולה ועודדה את העבודה הקריאיטיבית של סוכנויות הפרסום שליוו אותה גלובלית. מאז זכייתה ב'אריה' (הפרס המוענק בפסטיבל קאן) הראשון בשנת 1991, IKEA המשיכה וגרפה עוד 50 אריות בקטגוריות שונות. הפרס המכובד ביותר היה הגראנד פרי בקטגוריית הסרטים ב-2003 עבור LAMP (קריספין פורטר ובוגובסקי) ופרס טיטניום ב-2010 עבור 'חדר התצוגה בפייסבוק'. מנכ"ל פסטיבל קאן, פיליפ תומאס אומר: "גישת IKEA בתקשורת שיווקית עם המבנה המבוזר וקשרי העבודה החזקים עם סוכנויות פרסום שונות נחשב להצלחה גדולה לאורך השנים". תומאס מוסיף: "ההיסטוריה המרשימה של החברה בפסטיבל קאן מצביעה על חזון החברה ונכונותה המעוררת קנאה לאפשר לסוכנוית הפרסום שלה להציג גמישות מלאה ביצירתיות בפרסום. הודעה נוספת המגיעה מפסטיבל קאן מכריזה על אריק שמידט, יו"ר גוגל כאיש המדיה של השנה. בכל שנה מכריז הפסטיבל על פרס איש המדיה המוענק לדמות בולטת בנוף המדיה העולמי וזו שנחשבת לבעלת השפעה רבה על עתיד המדיה והתקשורת. שמידט התייחס לפרס שיוענק לו ואמר: "הפרס משקף את העבודה הקשה של רבים בגוגל שעומלים כדי לפתח טכנולוגיות חדשות עבור מפרסמים בעולם הדיגיטלי".