קפה בטעם מנטה: דלק ישראל הולכת על קמעונאות; תרכוש 50% מרשת קפה ג'ו
חברת דלק ישראל מודיעה היום (א') כי חתמה על מזכר הבנות לרכישת 50% מחברת ג'ו קפה גורמה, בעלת רשת בתי הקפה "קפה ג'ו". במסגרת השותפות ייפתחו בשלב הראשון סניפים של 'קפה ג'ו' בפורמט אקספרס במתחמי התדלוק של דלק. הסניפים ייפתחו בתוך חנויות רשת מנטה, 181 במספר, בפורמט Shop in Shop.
בדלק ישראל שמו מזמן ספוט על תחום הקפה כמנוע צמיחה שיכול להכניס מזומנים רבים לקופת חנויות הנוחות. העסקה תהיה מן הסתם בעלת דגש מהותי עבור רשת קפה ג'ו, יותר מאשר עבור דלק ישראל. עודד כהנא, מנכ"ל רשת בתי הקפה אומר: "אני גאה בבחירה של דלק לחבור למותג 'קפה ג'ו' ומשוכנע כי מהחיבור ייהנו הלקוחות, הזכיינים, העובדים, הספקים ובעלי המניות של שתי החברות".
העסקה עם קפה ג'ו ממשיכה את החזון הקמעונאי של דלק ישראל. חזון זה קיבל ביטוי ראשוני עם השקת 'מנטה-מרקט' - רשת שיווק קמעונאית של דלק ישראל שפתחה עד היום 3 סניפים במתחמי הרשת ומאופיינת כסוג של AM:PM. לאחרונה פתחה דלק ישראל 2 סניפים נוספים של מנטה-מרקט מחוץ למתחמי הרשת. .
נכון לעכשיו שדרת הניהול של קפה ג'ו לא עתידה להשתנות באופן משמעותי. על פי גורמים הקרובים לעסקה דלק ישראל לא תציב מישהו מטעמה בקפה גו'. מדלק וקפה ג'ו נמסר כי בכוונת דלק להאיץ את פיתוח רשת 'קפה ג'ו', ביחד עם הבעלים והנהלת הרשת, באמצעות פתיחת סניפים חדשים שיפעלו במספר פורמטים במתחמים הקמעונאיים של החברה. אבי בן אסאייג, מנכ"ל דלק ישראל: "אנו שמחים לחבור למותג המוביל 'קפה ג'ו'. מדובר על מהלך ראשון שטרם נעשה כמותו בארץ ומגדיר מחדש את תחום קמעונאות הדרכים בישראל. התרחבות דלק לתחום בתי הקפה באה בהמשך להאצת קצב פתיחת חנויות מנטה-מרקט וכחלק מיישום האסטרטגיה העסקית של דלק בתחום הקמעונאות הכוללת, בין השאר, העמקת הפעילות מחוץ למתחמי התדלוק".
קפה ג'ו הוקמה ב-1997 על ידי דיוויד קליין ודב גולדפרב, ומונה כיום 63 סניפים בפריסה ארצית הממוקמים במרכזי הערים, קניונים ובמקומות עבודה. הרשת מחזיקה במפעל לייצור קפה, שמייבא וקולה מעל ל- 10 טון פולי קפה משובח מדי חודש. הרשת מגלגלת למעלה מ- 130 מיליון שקלים בשנה.
יוזכר כי לאחרונה החליטה דלק ישראל
- 2.העיקר שמרווח השיווק לליטר כפול מבאירופה (ל"ת)איתי 22/05/2011 14:41הגב לתגובה זו
- 1.תשרי 22/05/2011 14:11הגב לתגובה זוהכי טוב לגנוב - דלק ומחיריו השערוריתיים