לצד לברון: ה"ניו יורק טיימס" בעל המניות השני בגודלו בליברפול

הפרמיירליג קובע כי על המועדונים לדווח על כל בעל מניות של 10% לפחות. לכן, ג'ון הנרי עדכן כי לעיתון היוקרתי 16.5% מהחברה שהוא עומד בראשה, ועל כן נתח זהה בליברפול.
אור זיו - Bizsport |

זו מתחילה להסתמן כמגיפה. עוד ועוד חברות ואנשים אמריקנים מנכסים לעצמם שליטה עלל מועדוני כדורגל אירופאים, ובמיוחד אנגלים. אחרי שסטן קרונקי לקח בעלות על ארסנל השבוע, אמש (ד') הגיש ג'ון הנרי, בעלי ליברפול, דו"ח שמראה כי העיתון "ניו יורק טיימס" הוא הבעלים השני הכי גדול במועדרון.

חוקי הפרמיירליג דורשים ממועדונים ליידע אותה על כל בעל מניות לו לפחות 10%. הנרי, שרכש את ליברפול בתחילת העונה מידיהם של טום היקס וג'ורג' ג'ילט באמצעות חברת Fenway Sports Group שבבעלותו, נאלץ לספר כי הגוף היחיד מלבדו לו לפחות 10% ב-FSG הוא הניו יורק טיימס. לחברה שמתפעלת את העיתון הענק יש 16.5% ממניות FSG, שבבעלותה גם הבוסטון רד סוקס מליגת הבייסבול, היריבה המושבעת דווקא של הניו יורק יאנקיס.

בהודעה שפרסמה ליברפול נכתב כי "האינטרס הכלכלי בחברה שייך למספר משקיעים, ביניהם טום וורנר. אלה המחזיקים בלמעלה מ-10% הם ג'ון הנרי וחברת הניו יורק טיימס (הנסחרת בבורסה של ניו יורק). ג'ון הנרי וטום וורנר הם האחראים באופן כללי לניהול של FSG".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.