TOP5

קרלסברג עם האמת מאחורי הנחיתה על הירח, ואפל מותחת חנונים ב-1 באפריל

TOP5 של אייס וראובני-פרידן. 5 הפרסומות והמהלכים השיווקיים הבולטים בעולם. מיוחד לישראלים חובבי יונדאי - השקת אקסנט החדשה במיצג מרשים
משה בנימין | (10)

מקבץ TOP5 השבועי. המדור מציג לפניכם אחת לשבוע 5 מהלכי פרסום בולטים ומעניינים מסביב לעולם. השבוע במדור: אפל ו-THINKGEEK, טרופיקנה, יונדאי, וודאפון וקרלסברג.

* לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק - לחצו כאן

PLAYMOBIL

האתר THINKGEEK בקמפיין להשקת מוצר חדש מבית פליימוביל ואפל. למי שממש מתלהב וחייב להשיג אחד כזה, מדובר במתיחה ל-1 באפריל.

ENERJUICE

טרופיקנה מיצבה את עצמה כדרך האולטימטיבית לפתוח את היום, מיץ תפוזים טבעי ששותים בבוקר. לפני מס' חודשים הראנו איך המותג מביא את השמש גם למקומות שלא נהנים ממנה בשיגרה. במהלך החדש מנסה המותג להמחיש את האנרגיות המיוחדות שבמיץ, ויוצר את שלט החוצות הראשון שמופעל ע"י אנרגיית תפוזים.

NEW THINKING

יונדאי משיקה את האקסנט החדשה במיצג תלת מימדי מרשים ביותר בשילוב המכונית האמיתית.

EVOLUTION

מיצג תלת מימדי נוסף וקצת נוסטלגי, הפעם מבית וודאפון. קבלו את האבולוציה של הסלולר, מהלבנה של מוטורולה ועד האנדרויד של ימינו.

SPACEMAN

קרלסברג חושפת את הסיפור האמיתי מאחורי הנחיתה הראשונה על הירח.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אמיר 15/04/2011 21:17
    הגב לתגובה זו
    הפקה מדהימה, חבל שהרכב לא כל כך..
  • 8.
    (ל"ת)
    . 14/04/2011 17:43
    הגב לתגובה זו
  • דיגיטאלי 15/04/2011 07:01
    הגב לתגובה זו
    אני מסכים איתך!
  • 7.
    גידיטלי 14/04/2011 17:42
    הגב לתגובה זו
    המיצגים קצת הפכו למכת מדינה
  • 6.
    חייב ת'פליימוביל הזה :)))) (ל"ת)
    סטיב 14/04/2011 17:29
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    דיגיטאלי 14/04/2011 16:20
    הגב לתגובה זו
    יהב,תפרוש בשיא. זה כבר מזמן לא מעניין!
  • 4.
    פלנינג 14/04/2011 16:19
    הגב לתגובה זו
    חייב להודות שפעם המדור הזה היה כיפי. היום הוא משעמם נורא. אפשר להיכנס לכל מני מאגרי פרסומות ולדלות דברים הרבה יותר טובים. אייס, תסגרו את החרא הזה. ראובני כבר לא מספקים את הסחורה.
  • 3.
    קופי קיד 14/04/2011 11:39
    הגב לתגובה זו
    ראובני כבר משעממים ת'תחת
  • 2.
    הקרלסברג נחמד, אבל כבר לא מקורי (ל"ת)
    היונדאי מגניב 14/04/2011 11:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    החנונים ינקמו, אל תזלזלו בהם (ל"ת)
    נקמת היורמים 14/04/2011 11:34
    הגב לתגובה זו
קרדיט ורד פרקשקרדיט ורד פרקש

תובנות על הישראלי הממוצע מהמהלך של בנק הפועלים

מעל מיליון לקוחות היו זכאים להטבה ששווה כסף מזומן, אך כמעט מחצית מהם כלל לא השתתפו; חלק העדיפו מענק של 100 שקלים על פני מניות בשווי גבוה יותר וללא עמלות, עדות להעדפת ודאות על פני פוטנציאל; הפערים בין צעירים למבוגרים ובין נשים לגברים משרטטים את דמותו של ה"ישראלי הממוצע"

תמיר חכמוף |

בנק הפועלים פועלים -1.67%   חילק אתמול מאות אלפי מניות ללקוחותיו במהלך ראשון מסוגו בישראל. מעבר לאירוע הסמלי, הנתונים מהחלוקה מספקים הצצה ייחודית להרגלי החיסכון וההשקעה של הישראלי הממוצע.

אדישות מפתיעה

בישראל יש אמרה של "נותנים לך - תיקח", לכן האדישות שעולה מהנתונים של הבנק דיי מפתיעים. מעל מיליון לקוחות היו זכאים לקבל את ההטבה, אך בפועל פחות מ-600 אלף לקוחות (כ-593 אלף לקוחות המחזיקים בכ-440 אלף חשבונות) בחרו באחת מהאפשרויות לקבלת ההטבה שחילק הפועלים. כלומר, כמעט מחצית כלל לא טרחו להצביע או אפילו לבדוק מה מוצע להם. זה מלמד על פער גדול בין הציבור לבין העולם הפיננסי, גם כשהבנק מציע כסף או מניות בחינם, רבים מעדיפים להתעלם. אפשר לקרוא לזה ריחוק מהבנק, חוסר מודעות או פשוט אדישות, אבל התוצאה היא שחלק גדול מהלקוחות ויתר על הטבה ממשית מבלי להתעניין.

שנאת הסיכון

הבחירה במענק הכספי של 100 שקלים, על פני מניות בשווי גבוה יותר, המוערך בכ-124.5 שקל ביום ההטבה, ממחישה עד כמה חלק בציבור מעדיף ודאות על פני פוטנציאל. רבים מהלקוחות ויתרו על ערך עודף מיידי, פשוט מפני שהכסף המזומן נראה להם "בטוח יותר". גם כשהבורסה מציעה נזילות מלאה, חוסר ההבנה או החשש מהלא נודע מובילים לחירות כלכלית מוגבלת, הציבור מוכן להפסיד כדי להרגיש שקט נפשי. חלק מהלקוחות ויתרו על רווח מיידי, למרות שהמניות ניתנו ללא עמלות, ללא דמי משמורת וללא אירוע מס, כלומר הטבה נטו לחשבון.

חשיפה ראשונה לשוק ההון?

כ-60% מהלקוחות שבחרו במניות לא החזיקו קודם לכן ניירות ערך בחשבון הבנק. מצד אחד, מדובר במהלך שפתח את הדלת לעשרות אלפי משקי בית שלא היו מחוברים כלל לשוק ההון. מצד שני, ייתכן שהנתון הזה משקף גם תופעה אחרת. הרבה ישראלים שמבינים בהשקעות כבר מזמן לא עושים זאת דרך הבנקים, אלא דרך בתי השקעות חיצוניים שמציעים עמלות נמוכות יותר. כך או כך, מדובר בתזכורת לפערים גדולים מאוד בגישה להשקעות.

פער גילאים מובהק

בפילוח גילאים נחשף פער משמעותי, כאשר רק 58% מהצעירים בני 18-25 בחרו במניות, לעומת 70% בקבוצת גילאי 46-55. זה לא בהכרח "שנאת בורסה", אלא יותר תחושת ריחוק וחוסר עניין אצל הצעירים, שעוסקים פחות בחיסכון והשקעות לטווח ארוך ויותר בבזבוזים של כאן ועכשיו. האבסורד הוא שהבורסה היא כלי שמאפשר נזילות כמעט יומיומית, ושווי ההטבה שהתקבל מהמניות גבוה מזה שהתקבל במענק החד פעמי בגובה 100 שקל. מנגד, ככל שהגיל עולה, כך גדלה המוכנות לבחור באפיק שמסמל השקעה, גם אם מדובר במתנה קטנה. התמונה שעולה היא של דור צעיר שנשאר קרוב יותר למזומן, לעומת דור מבוגר יותר שכבר מבין את החשיבות שבהשקעות.