מי קנה בגוגל את הביטוי 'משפחת סופר על' ומה הקשר בין רשת שיווק ל'פאה'?

המפרסמים מעוניינים 'לקנות אותנו' ב-Google. מדור חדש של אייס ויפעת בקרת פרסום יסקור מידי תקופה קטגורייה אחרת בשוק במטרה לגלות מה מסתתר מאחורי הקלעים של רכישת הביטויים בגוגל ומי השחקנים הפעילים
משה בנימין | (9)

הכסף עובר לפרסום בדיגיטל, ובואו נדייק יותר, חצי מההוצאה הכספית על פרסום בדיגיטל בישראל מוצאת את עצמה ברכישת מילים בגוגל, קידום קישורים ממומנים ופרסום במנועי חיפוש עם דגש על גוגל, מה נשקרא - Google ADWords. שיטת הפרסום הזו הפכה לתורה שלמה ונוגסת נתחי פרסום בעולם ובישראל. עוגת הפרסום בשנת 2010 עמדה על 3.943 מיליארד שקל כאשר האינטרנט מהווה כ-16% מעוגה זו, כ-660 מיליון שקל. מתוך סכום זה הפרסום בגוגל תפס כ-50%, דהיינו 315 מיליון שקל. הרבה יותר מתופעה - עובדה. כמו במקומות אחרים בעולם, גם בישראל התחרות הגוברת בין מפרסמים מוצאת את עצמה בגוגל בהיקף שעולה מידי שנה. ב-2007 לדוגמא, רכש ה"דיילי טלגרף" הבריטי את הצירוף "הניסוי הגרעיני של צפון קוריאה" כחלק מהתחרות הגוברת בין העיתונים היומיים בבריטניה. אבל נשים את בריטניה בצד כי גם לנו יש קרבות מצחיקים לא פחות שמעורב בהם כסף לא קטן. מדור חדש של אייס ויפעת בקרת פרסום יסקור מידי תקופה קטגורייה אחרת בשוק במטרה לגלות מה מסתתר מאחורי הקלעים של רכישת הביטויים בגוגל. המדור יחשוף אילו מילים קנו חברות ומפרסמים כדי ל'צוד' אותנו, הלקוחות התמימים במרחב האינטרנטי וכמובן מה הרציונל שעומד מאחורי רכישת המילים. לקראת חג הפסח בחרנו להשיק את המדור בסקירת הקרב בין רשתות השיווק עם דגש על מלחמת העולמות בין שופרסל ומגה. כפי שתוכלו לראות, בשלב זה, לא כל השחקנים בענף רשתות השיווק נמצאים בשוק מנועי החיפוש אבל הרשתות המובילות נמצאות שם, ראש בראש. תאריך המחקר: 29.03-05.04.2011 מפרסמים שנבדקו: שופרסל (2425 ביטויים נקנו, מתוכם 1920 ייחודים). מגה (2470 ביטויים נקנו, מתוכם 1965 ייחודים). רמי לוי (לא פירסם). טיב טעם (לא פירסם). חצי חינם (לא פירסם). ביטויים משותפים שנקנו על ידי 2 הרשתות: 506 ביטויים בנוסף יש ביטויים "טריוויאליים" רבים כמו קניות, בשר, ירקות, הנחות, מבצעים ונגזרותיהם, המובילים לקמפיינים שגרתיים של הרשת. ביטויים משותפים לפסח: כרטיס ברכה פסח, כרטיסי ברכה פסח. ביטויים ייחודיים של מגה: מבצע פסח, אוכל מוכן פסח, מגה פסח, מוצרים לפסח ורשימת קניות לפסח. ביטויים ייחודיים שקנתה שופרסל ביטויים ייחודיים שקנתה מגה נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "מגה ושופרסל מתחרות באופן בלעדי בגוגל, בעוד שרמי לוי, טיב טעם וחצי חינם אינן מפרסמות שם. למרות הגיוון והיריות לכל עבר, מספר המילים שרכשה כל רשת אינו נחשב גבוה במונחי גוגל. המעניין בתחרות הוא הבידול של כל אחת מהרשתות: בשופרסל ניכרת התייחסות רבה לכל מוצרי החשמל על מנת לקדם את מחלקות האלקטרוניקה, ואילו במגה מתמקדים בעיקר באתר שלהם ובעידוד הקניה באינטרנט". "בנוסף, וזאת לאור החג הקרב ובא נראה כי החברות משקיעות בביטויים לחג הפסח. מגה רכשה מספר מועט של ביטויים ושופרסל רכשה אפילו פחות. אין קורלציה בין הביטוי לקמפיין במילים אלו, מגה שומרת על קו אחיד עם הכוונת הצרכנים לאתר האון ליין, וכך גם שופרסל בתוספת מתנות הצטרפות". מתודולוגיה: יפעת בקרת פרסום מבצעת ניטור ייחודי על הקישורים הממונים בגוגל ומספק ללקוחותיה מודיעין מתחרים איכותי ברמת המילים של המתחרה, הקמפיינים שלו ודפי הנחיתה. האיסוף מתבסס על מגוון של מילונים ואינדקסים מקצועיים כולל אקטואליה, ומתעדכן ומורחב על בסיס שבועי. לפרטים נוספים אודות השירות לחצו כאן.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אדי 26/04/2011 17:41
    הגב לתגובה זו
    עבודה גרועה של בחירת מילים. מה שעובד על בדיספליי לא עובד בחיפוש. חבל שחברות גדולות עושות. לדוגמא עבור " מישפחת סופר על" יש 36 חיפושים חודשיים ועבור "משפחת סופר על" יש כ-1000 חיפושים. אבל זה לא מביא את הקהל היעד הרלוונטי אלא אנשים שפשוט רוצים להוריד את הסרט "משפחת סופר על" גם בשגיאת כתיב וגם לא לעשות מודעה נכונה? פשוט מצחיק אותי המצב של הפרסום במנועי החיפוש בישראל.
  • 5.
    בן משה 17/04/2011 22:42
    הגב לתגובה זו
    גוגל לא מוכר ביטוי, על כל ביטוי יש תחרות סוג של מכירה פומבית כך שהביטוי המוצג לפי לא מעט פרמטרים ותתפלאו אבל לא בעל המאה הוא הקובע, ככה שכל המאמר הזה הוא אסופה של חוסר ידע
  • גוגליסט 20/04/2011 09:28
    הגב לתגובה זו
    ידידי, מאיזו פלאנטה הגעת? מה קונים בגוגל אם לא ביטויים?
  • 4.
    ריאד אל חמיסה 17/04/2011 17:29
    הגב לתגובה זו
    זה הכי מתבקש, לא?
  • תקיש ויקי כנפו בגוגל ותראה בעצמך (ל"ת)
    יוסי בכינור 20/04/2011 09:30
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משה 17/04/2011 13:54
    הגב לתגובה זו
    כל אחד מהביטויים שנכתבו כאן בכתבה נבדקו ואף אחת מהרשתות לא מופיעה לא בתוצאות הממומנות ולא באורגניות, הייתכן שתוך תקופה של כמה ימים המילים הוחלפו? או שפשוט התחקיר לא נכון...
  • איש SEM 17/04/2011 14:24
    הגב לתגובה זו
    זה נכון שהקמפיינים בגוגל סופר דינמיים ויש מצב שחלק מהמילים כבר לא באוויר, אבל הביטוי הראשון: "מישפחת סופר על" נותן תוצאות של מגה ושופרסל גם היום. את השאר לא ניסיתי. בדוק בעצמך.
  • 2.
    אשכרה המילים ממומנות ועובדים עלינו? (ל"ת)
    שרון 17/04/2011 13:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בעיניים עצומות 17/04/2011 13:21
    הגב לתגובה זו
    לא ויקי כנפו ולא צביקה הדר. תתרמו את הכסף של הפרסום למי שצריך. הלקוחות ממילא יגיעו בהתפלגות קבועה