פרסום ראשון

תזוזות באדלר-חומסקי: טל נברו, מנהלת המדיה החברתית פורשת מתפקידה

נברו גויסה ע"י המנכ"ל המשותף אמיר גיא לפני כשנה, והקימה את מחלקת המדיה החברתית בקבוצה. לאחרונה מיזג המשרד לתוכו את חברת UTURN
משה בנימין | (80)

טל נברו, מייסדת ומנהלת מחלקת המדיה החברתית באדלר חומסקי פורשת מתפקידה - כך נודע לאייס. נברו הודיעה על כך הבוקר (יום ד') למנהליה.

נברו גויסה לארגון על ידי המנכ"ל המשותף אמיר גיא לפני כשנה, והקימה את מחלקת המדיה החברתית בקבוצה. בין השאר כללה פעילותה בניית אסטרטגיה שיווקית, ניהול תוכן וליווי פעילות שוטפת ללקוחות החברה באמצעות כלי המדיה החברתית.

במסגרת תפקידה באדלר חומסקי עבדה נברו מול הלקוחות המובילים של המשרד, ביניהם: בזק, צ'מפיון מוטורס, אלקטרה, בזק בנ"ל, שוופס (יפאורה) ועוד.

לנברו 8 שנות ניסיון בתחום השיווק הדיגיטלי בארץ ובחו"ל. בימים אלה שוקדת נברו על הקמת פעילות ייעוץ מקצועי, הדרכות וליווי עסקי להטמעה ארגונית של מדיה חברתית בחברות המעוניינות להפוך למתקדמות ודיגיטליות. בין היתר הגיעו לנברו הצעות לשיתוף פעולה עם משרדי פרסום נוספים אשר פנו אליה ועם שתי חברות לייעוץ ארגוני.

פרישתה של נברו מגיעה ברקע למיזוגה של חברת המדיה החברתית UTURN לתוך משרד הפרסום אדלר חומסקי בחודש האחרון. מאחורי UTURN שהוקמה ב-2009 עומדים דן אבלגון וגולן כספי ובהמשך הצטרף אליהם כסמנכ"ל קריאייטיב תומר ענבר.

מנכ"ל אדלר-חומסקי, אמיר גיא: "אנחנו מודים לטל נברו על עבודתה ותרומתה לחברה ומאחלים לה המון הצלחה בהמשך דרכה".

תגובות לכתבה(80):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 56.
    עמית אוחיון 19/04/2011 15:05
    הגב לתגובה זו
    כמה תגובות :)
  • 55.
    מספר תגובות הורדו בשל התחזות (ל"ת)
    אייס 16/04/2011 01:57
    הגב לתגובה זו
  • 54.
    טל כהן 15/04/2011 15:25
    הגב לתגובה זו
    את עושה זאת היטב ! כל הכבוד , תותחית על שכמוך !
  • 53.
    כפיר מלמד 15/04/2011 14:40
    הגב לתגובה זו
    שימי זין על העולם ותמשיכי לתת בראש. את נוצרת מחומר של מצליחנים !!! המון הצלחה !
  • 52.
    רונית שחף-לירן 15/04/2011 11:09
    הגב לתגובה זו
    פשוט מזעזע כמה אנשים הם קטנים ועלובי נפש. כמה כואב להם לפרגן להגיד מילה טובה . טולטול הכל מקנאה וצרו עין. את גדולה!!!!!! תאמיני בעצמך ותנסקי לגבהים שטרם הגעת אליהם. הרבה כבוד את מביאה למשפחה . חברים אמיתיים וכל מי שמכיר אותך . ים של אהבה
  • 51.
    doron ducas 14/04/2011 22:02
    הגב לתגובה זו
    לכל המגיבים כאן לרעת טל אינכם מגיעים לקרסוליים שלה תעכלס היא לא קשורה לעולם שלכם היתה לכם הזכות להיות בסביבתה ועין צרה,זאת מחלה. טל לא רואה אתכם ממטר :-)
  • 50.
    מישמיש 14/04/2011 21:11
    הגב לתגובה זו
    באמת תהיתי מאיפה יש לבחורה הזאת זמן לעבוד... כל היום עסוקה בלפתוח לעצמה פרופילים, להוסיף את כל העולם לחברים שלה, לעשות לייק לאנשים שהיא לא מכירה, להעלות (הרבה) תמונות בביקיני, לשטוח את "הגיגיה" (ממש חיים נחמן ביאליק) ולעשות לעצמה לייק. היא צריכה להעסיק את יוטרן בשביל לתחזק את כל הפרופילים האילה...
  • 49.
    עוד אחת שהיתה שם .. 14/04/2011 20:41
    הגב לתגובה זו
    טל יקרה החלטתי לכתוב לך אישית אם את עדיין קוראת תגובות אין ספק שהיית הרוח החיה - זאת הבנתי בכנס דה מרקר כשאמיר גיא בחר לקחת את הבמה ולא לתת אותה לך...כרגיל ראיתי מה את עושה בסומו ואין לי ספק שתצליחי בענק בהצלחה ממני שישבה פעם בחדר שם כמוך ולא הבינה איך נקלעה לשם , מהפרגון שלך עולה קול עצוב אבל כולנו הינו בסירה הזו ותודה לאל שתינו ניצלנו ממנה כי היא כבר מזמן טובעת
  • 48.
    שמוליק פיקסמן 14/04/2011 20:39
    הגב לתגובה זו
    אני יכול לאחל לך רק הצלחה בהמשך דרכך החדשה ואל תתייחסי לקנאת מתחרים..... גם פרסום שלילי הוא פרסום..... בסופו של דבר הטובים נשארים וטוקבקים אף פעם לא השפיעו על עסקים לאורך זמן
  • 47.
    קבלו-מנכ״ל אדלר חומסקי משבח את נברו תגובה 26 (ל"ת)
    אייל שמחוני 14/04/2011 20:32
    הגב לתגובה זו
  • ר פ 15/04/2011 00:47
    הגב לתגובה זו
    אני מבין שאתם עושים הרבה מאמצים להכניס ויקבור שזה הוא,אבל ראבק נראה לכם שמישהו מאמין שזה הוא???
  • 46.
    עו"ד 14/04/2011 18:23
    הגב לתגובה זו
    עד עכשיו חשבתי שזה התחום שלי, שמתהדר באוכלוסיה הכי נוראית בישראל - אבל מסתבר שעולם (עאלק עולם) הפרסום לוקח בהליכה.. חברים - אתם כלום. אתם מתעסקים באוויר. את מפליצים תיאוריות שיווקיות ותחומים ותתי-תחומים לכל הכלום האינסופי שאתם מתעסקים איתו - ובעצם לא מתעסקים עם כלום (בטח ובטח כל עניין ה'מדיה החברתית'... נו באמת...) ומעל לכל - ומהכרותי עם כ"כ הרבה אנשים ב'תחום' - אתם פשוט אוכלוסיה של צרי עין קנאים, שהורגים אחד את השני בשביל איזה 'תפקיד' ב'תחום' ששווה בדיוק 5000 שקל ברוטו בחודש. תתעוררו כבר, פתאטים אה, ובהצלחה לטל נברו. לא כ"כ מכיר אותה. דווקא כוסית...
  • 45.
    קירה מוסקליוב 14/04/2011 18:07
    הגב לתגובה זו
    טל יקירה, אני נחרדת מהתגובות העלובות שאנשים מרשים לעצמם להביע בפומבי. כנראה שגולשים מסויימים לא השכילו ללמוד את העובדה שאם אין לך משהו נחמד להגיד אל תאמר שום דבר. את נמצאת במקום הנכון ובזמן הנכון, ואין לי ספק שכוחך הנשי, העוצמות והידע, הפרזנטטיביות והלבביות שלך יוכלו לתרום המון לתעשייה שלנו. את חלק מדור חדש, צעיר, נמרץ ויוזם ואין לי ספק שכל דלת שתרצי תפתח בפנייך ותוכלי לתרום מכישורייך להפיכת התחום למקצועי, יצירתי וחכם יותר. אני מתנצלת בשמם של כל חברי לעת שהחליטו שלשלשל מהפה היא התגובה ההולמת את החדשות הללו. בהצלחה
  • 44.
    אני 14/04/2011 16:09
    הגב לתגובה זו
    לא שווים כמו חבר אמיתי אחד. כשתביני את זה, הגברת נברו, תביני את כל מה שאת עושה לא נכון. שיהיה בהצלחה בתפקיד הבא. מקווה שאת, וגם כל שאר אנשי המדיה החברתית, תבינו שיש הבדל גדול בין להיות פרסומאי ובין להיות סתם מישהו שמחפש תשומת לב וירטואלית.
  • 43.
    שולה 14/04/2011 15:34
    הגב לתגובה זו
    הוא אמיר גיא. רוני פרידמן - את יכולה להתבייש בעצמך, ואני מקווה שלפחות תראי בפוסט המיותר שלך ובתגובות אליו שכר לימוד. הרמת להנחתה וקיבלת את כל מה שהגיע לך. וטל - נאמר כבר הכל והאמת נמצאת אי שם...
  • 42.
    --- (ל"ת)
    --- 14/04/2011 15:27
    הגב לתגובה זו
  • רוני פרידמן 14/04/2011 22:30
    הגב לתגובה זו
    חברים- שמי רוני פרידמן, אני מנהלת את המרכס הבינתחומי לאינטרנט. לצערי הרב מישהו השתמש בשם שלי כדי לפרסם תגובת נאצה כנגד טל נברו המקסימה!!! שוחחתי עם טל וגם עם אליאב חבר שלי ( לא רק שלה :) לא להאמין לאיזו רמה ירדתם. כל מי שטרח להכפיש אותי מבלי לוודא שאכן מדובר בי שיתבייש. אתה שהרצת אצלי במרכז וקיבלת משוב כושל תתבייש לך... אתם שבניתם לי אתר בפייסבוק והגבתם ביוזר פיקטיביופניתם לבוגרי הקורס שלי כדי לשווק להם את הקורס שלכם- תתביישו לכם אתם מהווים דוגמא רעה לאנשי המדיה החברתית. טל נברו יקרה- בהזדמנות קרובה נשב על כוס קפה, ואחשוף בפניךך את השמות והפנים של אנשים שחשבת שהם חברים אבל הם .... חג שמח לכולם
  • 41.
    שי בוארון 14/04/2011 12:49
    הגב לתגובה זו
    שירקדו על דמו שלו... אני לא מכיר אתכם ולא את טל אבל ככה לא מתנהגים אפילו חיות
  • 40.
    רועי בן טוב 14/04/2011 08:11
    הגב לתגובה זו
    כבוד.
  • 39.
    דורון בניטה 13/04/2011 23:25
    הגב לתגובה זו
    טל, אנחנו עובדים יחד ומכירים כבר כמעט שנתיים, אני מכיר את האופי ואת המקצועיות שלך בעבודה ואת רצון הנתינה העצום שלך. באמת, כמנכ"ל חברת ייעוץ, אני ממליץ בחום לכל חברה באשר היא להכיר אותך באופן מקצועי ולבחון את היכולות שלך ושיתוף פעולה. אני בטוח שכל מקום שתיגשי מבחינה אישית ומקצועית, תתרמי רבות לבית העסק. לגביי אדלר - חמור ביותר שיש בעלי תפקידים בתוך החברה אשר מרשים לעצמם לכתוב באופן אנונימי ולהזדהות כעובדי אדלר פה, מציג את אדלר כחברה עם תרבות ארגונית לא מפרגנת וחבל. אדלר - בצעו בדק בית ונפו את כל העלובים.
  • 38.
    יובל לב 13/04/2011 22:34
    הגב לתגובה זו
    מהתגובות המגעילות של האנשים הקטנים שמתחבאים מאחורי טוקבקים אנונימיים ומטנפים סתם. אתם אנשים קטנים ואני ממש מקווה שהארס שאתם יורקים בגבורה מאחורי מקלדות עלומות, לפחות גורם לכם להרגיש טוב יותר עם עצמכם. הלוואי שתחיו לנצח.
  • 37.
    שרון טל 13/04/2011 21:40
    הגב לתגובה זו
    כמי לא חוסך בביקורת בעצמי אני יכול לומר שמעולם לא דיברתי רע על איש בעילום שם. אם יש לכם משהו אמיתי לומר צאו מהאנונימיות שלכם חבורת נושאי אבר מין קטן שכמותכם ותאמרו זאת בפנים חשופות. התקבצה לה כאן חבורת שפלים אכולי קנאה והחליטה להטיל רפש באחת הבחורות הכי מקסימות שיש. להקיא....
  • 36.
    עובד אדלר חומסקי 13/04/2011 20:52
    הגב לתגובה זו
    כעובד החברה, אני מתבייש שזו הכתבה שיוצאת על הבחורה. כאילו עשתה משהו. טל בקושי הזיזה עט... הייתה הבדיחה של המשרד... ילדה עם הרבה חברים בפייסבוק.
  • עובד החברה, עלק.חח..תחשוף את שמך, אולי נאמין (ל"ת)
    אנשים קטנים 14/04/2011 11:43
    הגב לתגובה זו
  • חחח, שרפה אותך הקינאה, הה? מסכן... (ל"ת)
    14/04/2011 08:07
    הגב לתגובה זו
  • 35.
    נעם 13/04/2011 20:07
    הגב לתגובה זו
    שמעתי מהרבה אנשים שהיא בכאילו. לא באמת עשתה הרבה או מבינה הרבה, רק בנתה לעצמה דימוי של אחת שכן. מאוד נפוץ בתחום שלנו.. תהיה מאוד חברותי,דיגיטלית וממשית, תגיע לכל ועידה ואירוע, ותבנה דמות "בכאילו".
  • 34.
    שרון 13/04/2011 19:37
    הגב לתגובה זו
    מכיר את טל, היא מבריקה, היא חכמה, היא טובת לב וגם... יפיפיה, מה כואב לכל הנשמות הטובות בענף הפרסום? הענף הזה ב2011 מבולבל מזה שהמדיה החברתית משנה את המודלים הישנים והנוחים שהיו כאן עשרות שנים, טל לא הכתובת וחבל שיש כאן אנשים קטנים שמסתתרים מאחורי מקלדת. אגב - החוק של הרמת מסך בתביעות הוצאת לשון הרע יעבור בקרוב - יהיה מעניין לדעת בדיוק מי כתב כאן מה ואיזה IP הוא הגיע, ממתין בסבלנות :-)
  • טל 13/04/2011 20:16
    הגב לתגובה זו
    אגב, החוק לא "ירים מסך" רטרואקטיבית, ונראה שביחס למישהו לא מהענף יש לך היכרות לא רעה איתו. הקיצר תגובה מצחיקה.
  • 33.
    שרון 13/04/2011 18:45
    הגב לתגובה זו
    אין עלייך אחותי. נדירה. כל כך גאה בך, ושהקנאים יקפצו עד מחרתיים :)
  • 32.
    תגובה 1 - גדול !!!!!! (ל"ת)
    פינוקי 13/04/2011 18:42
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    גילי 13/04/2011 18:16
    הגב לתגובה זו
    לצערי יצא לעבוד איתך מעט מדי זמן. כולי הערכה והערצה ליכולות שלך. את אחת הבחורות הכי מקסימות בכל המשרד שפגשתי (וגם מקסימה מחוץ למשרד) ולכל המלעיזים- כמה חבל שקיימים אנשים כמוכם
  • 30.
    תגובה 26 של אמיר גיא המנכ"ל. רספקט אמיתי (ל"ת)
    מפרגן 13/04/2011 18:10
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    תומר נוני 13/04/2011 17:52
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה בדרך החדשה, אלופת עולם. מה שאת עשית בתקופות זמן כה קצרות אנשים לא משיגים וסביר להניח שגם לא יצליחו להשיג בשנים. הרבה אהבה טהורה מותק. :)
  • 28.
    ברנזאיסט 13/04/2011 17:39
    הגב לתגובה זו
    אתם אמת חושבים שהגולשים הם עד כדי כך מטומטמים שיחשבו שלידיעה כזו שולית יש 38 תגובות? מילא אם הייתם שותלים טוקבק אחד חיובי מידי פעם אבל ראבאק נסחפתם
  • 27.
    מפרגן 13/04/2011 17:33
    הגב לתגובה זו
    פפשש... אם המנכ"ל בכבודו ובעצמו מפרגן - אין יותר מה להוסיף http://www.facebook.com/eliav.alaluf/posts/195810803789931
  • 26.
    אמיר גיא 13/04/2011 17:22
    הגב לתגובה זו
    טל ראויה להרבה כבוד והערכה. היא אכן ייסדה את הדיסיפלינה של רשתות חברתיות באדלר חומסקי. לימדה את כולנו מול כל הסקפטיות ועם כל הקושי. לבדה. לא לכל אחד מתאים להשאר בכל קונסטלציה. וטל עשתה את הבחירה שלה. אני בטוח שעם רוח יזמות כמו שלה היא תגיע רחוק. טלטול - אל תתרגשי מכל הקנאים...ויותר מכך אל תתרגשי מכל מטילי הרפש והיורדים למקומות נמוכים. הם עלובים ונענשים על כך מדי יום. בהצלחה
  • מקושחר... 14/04/2011 10:42
    הגב לתגובה זו
    אמיר את ראוי להיות איפה שאתה נמצא. וטל סומך עליך שתגיעי למקומות מעניינים. נפגש בזירת הסומו הערב...(-:
  • המחמם 13/04/2011 17:45
    הגב לתגובה זו
    אז מי מסדר לך עכשיו את הקארה?
  • 25.
    אבי 13/04/2011 16:14
    הגב לתגובה זו
    כמי שבקשר עם משרדי פרסום בארץ ובעולם- נראה שבארץ- עובדבמשרד פרסום, בעיקר בתחום המדיה חברתית, לא נשאר בחברה יותר מידי זמן... זה שהיא משכה שם חצי שנה- זה ה-מ-ו-ן לתחום! יוצא לי להפגש עם מישהו. אחרי חודש שולח לו מייל- וכמה מפתיע-המייל כבר לא קיים... או מגיע למשרד אחד- ופוגש מישהו שנפגשתי איתו חודש קודם במשרד אחר... פשוט לא מקצועיים כאן בשיט!
  • יעל 13/04/2011 17:21
    הגב לתגובה זו
    משרדי פרסום גורלם נחרץ!!! אין טיפה של הבנה בתחום. בחורה חכמה שפרשה בזמן
  • 24.
    איילת 13/04/2011 15:31
    הגב לתגובה זו
    טל , לא היה לי את הכבוד לעבוד מולך אבל שמעתי עלייך על המקצועיות שלך היחס החם והאישי ללקוחות והמחויבות בעבודה כל הכבוד ! תצליחי בכל אשר תפני ,
  • 23.
    מוסל 13/04/2011 15:27
    הגב לתגובה זו
    ואני חייבת לציין שמדובר בבחורה מוכשרת, שאפתנית וטובת לב. טל בנתה את עצמה בזכות עבודה קשה, אמונה וכישרון. אין ספק שלמרות עדינותה, היא הצליחה לשחות ולהרים את ראשה בים הכרישים.. אני מצדיעה לך!
  • 22.
    קול האמת 13/04/2011 15:17
    הגב לתגובה זו
    "גוייסה ע"י אמיר גיא" ? הייתי אומר "שופדה ע"יי אמיר גיא"
  • סיון 13/04/2011 15:29
    הגב לתגובה זו
    דוחה ושוביניסט. היא הצליחה בזכות כישרונה. ואתה- תמשיך לחיות את חייך הקטנים!!!
  • סבבה, תודה. (ל"ת)
    אליאב 13/04/2011 15:43
  • 21.
    אבי 13/04/2011 15:04
    הגב לתגובה זו
    סופסוף העיפו את הפלצנית הזאת שלא יכולה להיות בטוחה בעצמה וצריכה שאנשים בפייסבוק ילקקו לה, ויעשו לה לייקים בסטטוסים. חמודה, חוץ מהגוף שלך בצילומי ביקיני כנראה שאין לך הרבה מה להציע, אז תחזרי לאיים הקאריביים לשכב על חוף הים, כי מסתבר שזה מה שאת עושה הכי טוב :) בהצלחה
  • 20.
    אבי 13/04/2011 15:00
    הגב לתגובה זו
    יאללה סופסוף העיפו את הפלצנית הזאת שלא יכולה להיות בטוחה בעצמה וצריכה שאנשים בפייסבוק ילקקו לה, ויעשו לה לייקים בסטטוסים. חמודה, חוץ מהגוף שלך בצילומי ביקיני כנראה שאין לך הרבה מה להציע, אז יאללה תחזרי לאיים הקאריביים לשכב על חוף הים, כי מסתבר שזה מה שאת עושה הכי טוב :) בהצלחה
  • אהובה 13/04/2011 16:03
    הגב לתגובה זו
    אין מה להוסיף...
  • 19.
    גבי 13/04/2011 14:58
    הגב לתגובה זו
    חבל
  • קללה 13/04/2011 15:15
    הגב לתגובה זו
    את תקבלי את מה שמגיע לך בקרוב,גולגול
  • 18.
    יעל 13/04/2011 14:50
    הגב לתגובה זו
    טל לא חתומה על אף מהלך תבדקו במזבלה אף לקוח לא מכיר אותה. כל עובד של אדלר חומסקי יספר לכם שהיא תקצבאית שמתמחה ביח"צ. למעשה אין כאן טוקבק אחד מזוהה מאנשי אדלר שמאחל לה בהצלחה...רק פיקטיבים. מקסים שאליאב עוזר לך לטקבק...
  • אבי 13/04/2011 15:05
    הגב לתגובה זו
    ד"ר וובר (בזק בינלאומי), אלקטרה ("חברה מתגייסת"), שוופס בקמפיין של מעצבי בצלאל ועוד ועוד. סתכלי שוב במזבלה. יעל, לא יודעת מי את, אבל נורא עצוב שיש קנאים כמוך בעולם. מי יתן ויום אחד יהיה לך טוב עם עצמך ולא תלכי ללכלך על אחרים. אמן
  • 13/04/2011 19:27
    מעניין כי בדקתי במזבלה ולא כתוב שהיא עשתה את זה. אלו פרוייקטים שרק היא ידעה עלהם ולכן ברור שזה טוקבק לא אינטלגנטי שלה... ןנגיד והיא כן...רק 3 פרוייקטים קטנטנים בשנה...
  • חיים 13/04/2011 15:42
    או שהיא זאת שישבה וכתבה סטטוסים? בחייכם קצת צניעות.
  • 17.
    בכל דבר שתעשה היא תצליח (ל"ת)
    מירב 13/04/2011 14:46
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    אודליה 13/04/2011 14:37
    הגב לתגובה זו
    מזה שיש לה הרבה זמן פנוי להציף את הכתבה בטוקבקים..
  • 15.
    בוחש בקלחת 13/04/2011 13:31
    הגב לתגובה זו
    ארז ואבלגון לא יכלו לשאת את העובדה שיש להם מנהלת מדיה חברתית תותחית שמתעלה בכמה רמות על היכולות שלהם. כמה צפוי שדקה אחרי שארז נכנס לתפקיד תתחיל מלחמת אגו. המשרד הזה קטן על נברו והכישרון שלה.
  • צודק! בחורה כשרונית במקום דוחה כזה. טוב שעזבה (ל"ת)
    יעל 13/04/2011 15:08
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    הייתה תקציבאית לבד ולא הכניסה שקל למשרד (ל"ת)
    איזה מחלקה הקימה? 13/04/2011 12:55
    הגב לתגובה זו
  • כמה רוע וחוסר פרגון, את/ה איש/ה קטנ/ה!!! (ל"ת)
    רונה 13/04/2011 13:42
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    בהצלחה (ל"ת)
    עופר אוגש 4X4 13/04/2011 12:51
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    אל תלכלו סתם 13/04/2011 11:56
    הגב לתגובה זו
    אם היא הייתה שם לבד והייתה שם מחלקה של מדיה חברתית אז היא כנראה ניהלה אותה ובכלל תחשבו על זה, הרבה יותר קל לנהל צוות שקניתם בכסף כדוגמת UTURN מאשר מישהו שצבר כוח ובנה הכל בעצמו
  • 11.
    ראבי 13/04/2011 11:49
    הגב לתגובה זו
    המון הצלחה!
  • 10.
    שמעון 13/04/2011 11:34
    הגב לתגובה זו
    עוד מעט קיץ לא?
  • 9.
    יואב 13/04/2011 11:17
    הגב לתגובה זו
    מה שהיא תעשה היא תצליח, במיוחד בתחום המדיה החברתית. עלי והצליחי!
  • 8.
    אחת מבפנים 13/04/2011 11:14
    הגב לתגובה זו
    אני פה המון שנים. ראיתי את נברו מקימה את מחלקת המדיה החברתית מאפס. היא עבדה מול לקוחות לא פשוטים והרחיבה את המחלקה עם בואם של יוטרן. טל מיצבה את אדלר חומסקי בתחום המדיה החברתית. מכירה אותה מעט, אך מורידה את הכובע
  • 7.
    האדם מהרחוב 13/04/2011 11:11
    הגב לתגובה זו
    אני בטוח שעוד נשמע עלייך רבות
  • 6.
    ניהלה מחלקה של מה?של סטטוסים מוארים בפייסבוק? (ל"ת)
    אמיר 13/04/2011 10:41
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שום דבר 13/04/2011 10:39
    הגב לתגובה זו
    רק יושבת ומנצנצת כל היום בקבוצה של עמית לביא ומחפשת פרייארים ומתלהבים שיעשו עבורה את העבודה. כנראה שהיא סוף סוף מיצתה את תקרת הזכוכית שיופי וצילומים בביקיני והתעלקות על כל בכיר שהיא רואה. כל הכבוד לאדלר חומסקי שתפסו סוף סוף שכל.
  • אח, אח, כמה הקינאה מכאיבה לאנשים...עצוב לראות (ל"ת)
    מרחם על הקנאים 13/04/2011 11:28
    הגב לתגובה זו
  • דווקא הוא צודק 13/04/2011 13:09
    שצריך גם כשרון אמיתי
  • 4.
    יעל 13/04/2011 10:25
    הגב לתגובה זו
    טל הייתה תקצבאית מדיה חברתית ולא הייתה מחלקה היא הייתה היחידה.אם היא היא נהלה אז שתגיד מי היו העובדים... יוטרן באו לנהל אותה. מבקשת שתתקשרו לאנשי יוטרן,לבוס שלה יוסי ארז ותאמתו. תודה
  • שני א. 13/04/2011 10:53
    הגב לתגובה זו
    טל הקימה, ניהלה והרחיבה את מחלקת המדיה החברתית באדלר חומסקי. היא עבדה מול גדולי הלקוחות של המשרד, ייעצה אישית למנכל"ים שלהם ודאגה להרחיב את המחלקה עם יוטרן. מסכימה, תתקשרו ליוטרן ויוסי ארז. רעיון מצוין.
  • כל זה והיא "פורשת" אחרי שנה. יאללה יאללה (ל"ת)
    טל הבאת את החברים? 13/04/2011 11:34
  • 3.
    בניברקי 13/04/2011 10:24
    הגב לתגובה זו
    שהסטטוסים ימשיכו לזרום להנעים לנו את היום כל סטטוס חיוך כל תגובה, זהב המון הצלחה, מכל הלב.
  • 2.
    בועז דגני 13/04/2011 10:23
    הגב לתגובה זו
    אין ספק שתצליחי באשר תלכי
  • 1.
    עיתונאי שצריך לכתוב בפילפלון, תבדוק פרטים (ל"ת)
    משה בנימין אתה 13/04/2011 10:16
    הגב לתגובה זו
  • אלעד ברק 13/04/2011 10:35
    הגב לתגובה זו
    הכתבה שם, על שחיתות ושערוריות מין על הסט של 'פינוקי', הייתה מאלפת !!!!
קרדיט ורד פרקשקרדיט ורד פרקש

תובנות על הישראלי הממוצע מהמהלך של בנק הפועלים

מעל מיליון לקוחות היו זכאים להטבה ששווה כסף מזומן, אך כמעט מחצית מהם כלל לא השתתפו; חלק העדיפו מענק של 100 שקלים על פני מניות בשווי גבוה יותר וללא עמלות, עדות להעדפת ודאות על פני פוטנציאל; הפערים בין צעירים למבוגרים ובין נשים לגברים משרטטים את דמותו של ה"ישראלי הממוצע"

תמיר חכמוף |

בנק הפועלים פועלים -1.67%   חילק אתמול מאות אלפי מניות ללקוחותיו במהלך ראשון מסוגו בישראל. מעבר לאירוע הסמלי, הנתונים מהחלוקה מספקים הצצה ייחודית להרגלי החיסכון וההשקעה של הישראלי הממוצע.

אדישות מפתיעה

בישראל יש אמרה של "נותנים לך - תיקח", לכן האדישות שעולה מהנתונים של הבנק דיי מפתיעים. מעל מיליון לקוחות היו זכאים לקבל את ההטבה, אך בפועל פחות מ-600 אלף לקוחות (כ-593 אלף לקוחות המחזיקים בכ-440 אלף חשבונות) בחרו באחת מהאפשרויות לקבלת ההטבה שחילק הפועלים. כלומר, כמעט מחצית כלל לא טרחו להצביע או אפילו לבדוק מה מוצע להם. זה מלמד על פער גדול בין הציבור לבין העולם הפיננסי, גם כשהבנק מציע כסף או מניות בחינם, רבים מעדיפים להתעלם. אפשר לקרוא לזה ריחוק מהבנק, חוסר מודעות או פשוט אדישות, אבל התוצאה היא שחלק גדול מהלקוחות ויתר על הטבה ממשית מבלי להתעניין.

שנאת הסיכון

הבחירה במענק הכספי של 100 שקלים, על פני מניות בשווי גבוה יותר, המוערך בכ-124.5 שקל ביום ההטבה, ממחישה עד כמה חלק בציבור מעדיף ודאות על פני פוטנציאל. רבים מהלקוחות ויתרו על ערך עודף מיידי, פשוט מפני שהכסף המזומן נראה להם "בטוח יותר". גם כשהבורסה מציעה נזילות מלאה, חוסר ההבנה או החשש מהלא נודע מובילים לחירות כלכלית מוגבלת, הציבור מוכן להפסיד כדי להרגיש שקט נפשי. חלק מהלקוחות ויתרו על רווח מיידי, למרות שהמניות ניתנו ללא עמלות, ללא דמי משמורת וללא אירוע מס, כלומר הטבה נטו לחשבון.

חשיפה ראשונה לשוק ההון?

כ-60% מהלקוחות שבחרו במניות לא החזיקו קודם לכן ניירות ערך בחשבון הבנק. מצד אחד, מדובר במהלך שפתח את הדלת לעשרות אלפי משקי בית שלא היו מחוברים כלל לשוק ההון. מצד שני, ייתכן שהנתון הזה משקף גם תופעה אחרת. הרבה ישראלים שמבינים בהשקעות כבר מזמן לא עושים זאת דרך הבנקים, אלא דרך בתי השקעות חיצוניים שמציעים עמלות נמוכות יותר. כך או כך, מדובר בתזכורת לפערים גדולים מאוד בגישה להשקעות.

פער גילאים מובהק

בפילוח גילאים נחשף פער משמעותי, כאשר רק 58% מהצעירים בני 18-25 בחרו במניות, לעומת 70% בקבוצת גילאי 46-55. זה לא בהכרח "שנאת בורסה", אלא יותר תחושת ריחוק וחוסר עניין אצל הצעירים, שעוסקים פחות בחיסכון והשקעות לטווח ארוך ויותר בבזבוזים של כאן ועכשיו. האבסורד הוא שהבורסה היא כלי שמאפשר נזילות כמעט יומיומית, ושווי ההטבה שהתקבל מהמניות גבוה מזה שהתקבל במענק החד פעמי בגובה 100 שקל. מנגד, ככל שהגיל עולה, כך גדלה המוכנות לבחור באפיק שמסמל השקעה, גם אם מדובר במתנה קטנה. התמונה שעולה היא של דור צעיר שנשאר קרוב יותר למזומן, לעומת דור מבוגר יותר שכבר מבין את החשיבות שבהשקעות.