סקר טים: ynet היחיד מה-5 הראשונה שמתחזק; ONE נחתך בחמישית
חודש מרץ באינטרנט הישראלי לא מעודד: מתוך 24 האתרים הנמדדים בסקר TIM רק 6 רשמו עלייה בנתוני החשיפה. מתוך החמישייה המובילה אתר ynet במקום החמישי היה היחיד שרשם זינוק של 3.2% מ-58.3% בפברואר ל-60.1% במרץ ונותר במקומו, 5 בדירוג.
האתרים הנוספים שרשמו עלייה הם b144, ספורט 5 עם עלייה מרשימה של 17%, תפוז, Yahoo ו-MSN. בגזרה הכלכלית רשמו כל האתרים ירידות: כלכליסט, דה מרקר וגלובס שיצא מרשימת 20 המובילים ודורג במקום ה-21. זאת לעומת עלייה מרשימה שלו בפברואר. כלכליסט דורג במקום ה-16 עם 13.1% חשיפה לאחר ירידה של 10%. במקום ה-19 דורג דה מרקר עם 12.3% חשיפה לאחר ירידה של קצת יותר מ-10% וגלובס במקום ה-21 לאחר ירידה של 23%.
האתרים בצמרת: בגוגל נרשם שינוי כמעט מזערי, פייסבוק מנגד רשמה ירידה של 2.7%, וואלה רשם ירידה קלה, כמו גם You tube. יחד עם ynet במקום ה-5 הם מרכיבים את החמישייה המובילה בחשיפה לאתרים בישראל בחודש מרץ.
לוח יד 2 ירד בכמעט 10% ואיבד את המקום ה-8 בדירוג לאתר השוואות המחירים זאפ שרשם גם הוא ירידה קלה. זאפ תפס את המקום ה-8 עם חשיפה של 26.98% ולוח יד 2 במקום ה-9 עם 26.6%.
בגזרת אתרי הספורט ספורט 5 ואתר ONE מחליפים מספרים. ONE רושם צניחה של 18.5% מחשיפה של 15.7% בפברואר ל-12.8% במרץ ותופס את המקום ה-17 בדירוג. ספורט 5 מנגד רושם זינוק מרשים של 12% בחשיפה מ-13.6% ל-15.2% ותופס את המקום ה-14 בדירוג.
דירוג טים: טבלת החשיפה השבועית בחודש מארס
אתרי זכייניות הטלוויזיה: mako רושם ירידה לאחר ההתחזקות שלו בין ינואר לפברואר. האתר של קשת יורד בכ-5% מ-42% חשיפה ל-39.7% ותופס את המקום ה-6 בדירוג. נענע 10 צמוד ל-mako במקום ה-7 אך במרחק רב. האתר של ערוץ 10 רושם גם הוא ירידה קלה ועומד על 28.1% חשיפה. האתר של רשת ממשיך בחוסר היציבות וצונח ב-25% חשיפה עם ירידה מ-13.3% ל-9.9% במקום ה-23 ברשימת האתרים.
- 5.זורקין א. 13/04/2011 11:33הגב לתגובה זווהפכו את האתר לשכונה כך גם fm103 שפעם הייתי מקשיב לו באדיקות בערב.
- 4.אלף מם 13/04/2011 11:29הגב לתגובה זונדל"ן ,אפילו סכום סימלי,ובכך תתרמו אולי להורדת מחירי דירות ותמנעו את הפצצת המחירים הסתמית של אנשים שלפעמים סתם משועממים בנוסח:"בוא נראה אם נפרסם ב2 מליון כמה יתקשרו"?
- 3.ירון 13/04/2011 10:30הגב לתגובה זותמיד מחפשים כותרות, מכות באימונים, ריבים של שחקנים וכל מיני מיץ של הזבל של אופירה אסייג.
- 2.עמי 12/04/2011 16:54הגב לתגובה זולקוראים נמאס מהזבל ומהרכילות, ONE איבד את הרלוונטיות שלו. ה-ל-ל-ו-י-ה!!
- 1.נורית 12/04/2011 16:52הגב לתגובה זולוואלה. בכל הסקרים הוא מזדחל הרחק מוואלה. סקר שנעשה בארץ לפני שבועות ספורים הראה סד"ג דומה לוואלה ולynet כ33.4% חשיפה בלבד.

תובנות על הישראלי הממוצע מהמהלך של בנק הפועלים
מעל מיליון לקוחות היו זכאים להטבה ששווה כסף מזומן, אך כמעט מחצית מהם כלל לא השתתפו; חלק העדיפו מענק של 100 שקלים על פני מניות בשווי גבוה יותר וללא עמלות, עדות להעדפת ודאות על פני פוטנציאל; הפערים בין צעירים למבוגרים ובין נשים לגברים משרטטים את דמותו
של ה"ישראלי הממוצע"
בנק הפועלים פועלים -1.67% חילק אתמול מאות אלפי מניות ללקוחותיו במהלך ראשון מסוגו בישראל. מעבר לאירוע הסמלי, הנתונים מהחלוקה מספקים הצצה ייחודית להרגלי החיסכון וההשקעה של הישראלי הממוצע.
אדישות מפתיעה
בישראל יש אמרה של "נותנים לך - תיקח", לכן האדישות שעולה מהנתונים של הבנק דיי מפתיעים. מעל מיליון לקוחות היו זכאים לקבל את ההטבה, אך בפועל פחות מ-600 אלף לקוחות (כ-593 אלף לקוחות המחזיקים בכ-440 אלף חשבונות) בחרו באחת מהאפשרויות לקבלת ההטבה שחילק הפועלים. כלומר, כמעט מחצית כלל לא טרחו להצביע או אפילו לבדוק מה מוצע להם. זה מלמד על פער גדול בין הציבור לבין העולם הפיננסי, גם כשהבנק מציע כסף או מניות בחינם, רבים מעדיפים להתעלם. אפשר לקרוא לזה ריחוק מהבנק, חוסר מודעות או פשוט אדישות, אבל התוצאה היא שחלק גדול מהלקוחות ויתר על הטבה ממשית מבלי להתעניין.
שנאת הסיכון
הבחירה במענק הכספי של
100 שקלים, על פני מניות בשווי גבוה יותר, המוערך בכ-124.5 שקל ביום ההטבה, ממחישה עד כמה חלק בציבור מעדיף ודאות על פני פוטנציאל. רבים מהלקוחות ויתרו על ערך עודף מיידי, פשוט מפני שהכסף המזומן נראה להם "בטוח יותר". גם כשהבורסה מציעה נזילות מלאה, חוסר ההבנה או
החשש מהלא נודע מובילים לחירות כלכלית מוגבלת, הציבור מוכן להפסיד כדי להרגיש שקט נפשי. חלק מהלקוחות ויתרו על רווח מיידי, למרות שהמניות ניתנו ללא עמלות, ללא דמי משמורת וללא אירוע מס, כלומר הטבה נטו לחשבון.
חשיפה ראשונה לשוק ההון?
כ-60% מהלקוחות
שבחרו במניות לא החזיקו קודם לכן ניירות ערך בחשבון הבנק. מצד אחד, מדובר במהלך שפתח את הדלת לעשרות אלפי משקי בית שלא היו מחוברים כלל לשוק ההון. מצד שני, ייתכן שהנתון הזה משקף גם תופעה אחרת. הרבה ישראלים שמבינים בהשקעות כבר מזמן לא עושים זאת דרך הבנקים, אלא דרך
בתי השקעות חיצוניים שמציעים עמלות נמוכות יותר. כך או כך, מדובר בתזכורת לפערים גדולים מאוד בגישה להשקעות.
- פועלים עם תשואה להון של 16.7% ורווח נקי של 2.5 מיליארד שקל
- "טאואר תזנק ב-29%"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פער גילאים מובהק
בפילוח גילאים נחשף פער משמעותי, כאשר רק 58% מהצעירים בני 18-25 בחרו במניות, לעומת 70% בקבוצת גילאי 46-55. זה לא
בהכרח "שנאת בורסה", אלא יותר תחושת ריחוק וחוסר עניין אצל הצעירים, שעוסקים פחות בחיסכון והשקעות לטווח ארוך ויותר בבזבוזים של כאן ועכשיו. האבסורד הוא שהבורסה היא כלי שמאפשר נזילות כמעט יומיומית, ושווי ההטבה שהתקבל מהמניות גבוה מזה שהתקבל במענק החד פעמי בגובה
100 שקל. מנגד, ככל שהגיל עולה, כך גדלה המוכנות לבחור באפיק שמסמל השקעה, גם אם מדובר במתנה קטנה. התמונה שעולה היא של דור צעיר שנשאר קרוב יותר למזומן, לעומת דור מבוגר יותר שכבר מבין את החשיבות שבהשקעות.