המסורת ממשיכה: 'לתת' ושלמור ממלאים את כיכר רבין בעגלות סופר ריקות
מסורת החג ממשיכה. כמו בשנה שעברה, גם השנה משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי וארגון 'לתת' הציבו מאות עגלות סופר ריקות בכיכר רבין כחלק מקמפיין התנדבותי לאיסוף תרומות לחג עבור משפחות נזקקות.
בשונה משנה שעברה, בה עמדו בכיכר שולחנות חג ריקים והציבור תרם ארוחות באמצעות SMS, השנה מוזמן הציבור לא רק לסמס, אלא גם לקחת חלק אקטיבי במיצג ולמלא את העגלות הריקות במוצרי בסיס.
מטרת המיצג, הנקרא "לתת ארוחה, לעשות חג", היא למלא את העגלות בכמה שיותר מוצרי בסיס, כדי לאפשר ל- 200,000 משפחות נזקקות בישראל לחגוג את פסח בכבוד.
משרד הפרסום וארגון 'לתת' מזמינים את הקהל הרחב להגיע עם מוצרי בסיס לכיכר רבין, תל אביב, היום (יום ג') בין השעות 14:00 ל-20:00.
במקביל, הוקם אתר ייעודי המהווה "מיצג עגלות וירטואלי "בשיתוף פעולה עם אתר mako. האתר כולל מאות עגלות שניתן לרכוש ולמלא באמצעות מנגנון ידידותי המבוסס על המנגנון המוכר של רכישת כרטיסים לאירוע/לקולנוע. כל גולש שבוחר לרכוש ולמלא עגלה, יכול באמצעות קישור לפייסבוק להזמין חברים להצטרף אליו לעגלה ולמלאה, או לרכוש עגלות משלהם.
מיצג העגלות הוירטואלי של 'לתת' ושלמור אבנון עמיחי
קרדיטים
מנהל קריאייטיב ראשי: גדעון עמיחי; סמנכ ל קריאייטיב: צור גולן; צוות אוף-ליין: מנהל קריאייטיב: יריב טוויג, צוות קריאייטיב: אלה פלדמן, כרמל אבוזלף, ליאור שוהם.
צוות און-ליין: מנהלי קריאייטיב: רועי כהן, שגיא בלומברג; צוות קריאייטיב: נדב רביב, אדווה אלון; מנהל לקוחות: אדם פולצ'ק; סופרווייזרים: אלון סגל, לירז קולודרו; תקציבאות: דניאל ברוך, יעל מוהליבר; מנהלת סטודיו: קארין מזור; מעצבי פלאש: נדב האופטמן, אוהד צארום, איליה פיטלביץ ; BTL: איילת גרזון, לירז לוי; מישב הפקות: שלומי אמיר, בועז רוזנברג, אפרת גריידינגר גולן, פרנק אבו, שחר לביא, שירלי גם; מנהל מחלקת פלנינג: יוני להב; מנהלת קבוצת פלנינג: הילה תמיר; פלנרית: ניבה זיו.
- 3.גנבי קרדיט 12/04/2011 13:48הגב לתגובה זואול לא היו מאבדים את פרטנר ושאר התיקים החשובים
- 2.לא צריך קמפיין - פשוט תפתחו את הלב (ל"ת)אבל יפה 12/04/2011 10:59הגב לתגובה זו
- 1.מעשה מבורך (ל"ת)יהודים טובים 12/04/2011 10:58הגב לתגובה זו

תובנות על הישראלי הממוצע מהמהלך של בנק הפועלים
מעל מיליון לקוחות היו זכאים להטבה ששווה כסף מזומן, אך כמעט מחצית מהם כלל לא השתתפו; חלק העדיפו מענק של 100 שקלים על פני מניות בשווי גבוה יותר וללא עמלות, עדות להעדפת ודאות על פני פוטנציאל; הפערים בין צעירים למבוגרים ובין נשים לגברים משרטטים את דמותו
של ה"ישראלי הממוצע"
בנק הפועלים פועלים -1.67% חילק אתמול מאות אלפי מניות ללקוחותיו במהלך ראשון מסוגו בישראל. מעבר לאירוע הסמלי, הנתונים מהחלוקה מספקים הצצה ייחודית להרגלי החיסכון וההשקעה של הישראלי הממוצע.
אדישות מפתיעה
בישראל יש אמרה של "נותנים לך - תיקח", לכן האדישות שעולה מהנתונים של הבנק דיי מפתיעים. מעל מיליון לקוחות היו זכאים לקבל את ההטבה, אך בפועל פחות מ-600 אלף לקוחות (כ-593 אלף לקוחות המחזיקים בכ-440 אלף חשבונות) בחרו באחת מהאפשרויות לקבלת ההטבה שחילק הפועלים. כלומר, כמעט מחצית כלל לא טרחו להצביע או אפילו לבדוק מה מוצע להם. זה מלמד על פער גדול בין הציבור לבין העולם הפיננסי, גם כשהבנק מציע כסף או מניות בחינם, רבים מעדיפים להתעלם. אפשר לקרוא לזה ריחוק מהבנק, חוסר מודעות או פשוט אדישות, אבל התוצאה היא שחלק גדול מהלקוחות ויתר על הטבה ממשית מבלי להתעניין.
שנאת הסיכון
הבחירה במענק הכספי של
100 שקלים, על פני מניות בשווי גבוה יותר, המוערך בכ-124.5 שקל ביום ההטבה, ממחישה עד כמה חלק בציבור מעדיף ודאות על פני פוטנציאל. רבים מהלקוחות ויתרו על ערך עודף מיידי, פשוט מפני שהכסף המזומן נראה להם "בטוח יותר". גם כשהבורסה מציעה נזילות מלאה, חוסר ההבנה או
החשש מהלא נודע מובילים לחירות כלכלית מוגבלת, הציבור מוכן להפסיד כדי להרגיש שקט נפשי. חלק מהלקוחות ויתרו על רווח מיידי, למרות שהמניות ניתנו ללא עמלות, ללא דמי משמורת וללא אירוע מס, כלומר הטבה נטו לחשבון.
חשיפה ראשונה לשוק ההון?
כ-60% מהלקוחות
שבחרו במניות לא החזיקו קודם לכן ניירות ערך בחשבון הבנק. מצד אחד, מדובר במהלך שפתח את הדלת לעשרות אלפי משקי בית שלא היו מחוברים כלל לשוק ההון. מצד שני, ייתכן שהנתון הזה משקף גם תופעה אחרת. הרבה ישראלים שמבינים בהשקעות כבר מזמן לא עושים זאת דרך הבנקים, אלא דרך
בתי השקעות חיצוניים שמציעים עמלות נמוכות יותר. כך או כך, מדובר בתזכורת לפערים גדולים מאוד בגישה להשקעות.
- פועלים עם תשואה להון של 16.7% ורווח נקי של 2.5 מיליארד שקל
- "טאואר תזנק ב-29%"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פער גילאים מובהק
בפילוח גילאים נחשף פער משמעותי, כאשר רק 58% מהצעירים בני 18-25 בחרו במניות, לעומת 70% בקבוצת גילאי 46-55. זה לא
בהכרח "שנאת בורסה", אלא יותר תחושת ריחוק וחוסר עניין אצל הצעירים, שעוסקים פחות בחיסכון והשקעות לטווח ארוך ויותר בבזבוזים של כאן ועכשיו. האבסורד הוא שהבורסה היא כלי שמאפשר נזילות כמעט יומיומית, ושווי ההטבה שהתקבל מהמניות גבוה מזה שהתקבל במענק החד פעמי בגובה
100 שקל. מנגד, ככל שהגיל עולה, כך גדלה המוכנות לבחור באפיק שמסמל השקעה, גם אם מדובר במתנה קטנה. התמונה שעולה היא של דור צעיר שנשאר קרוב יותר למזומן, לעומת דור מבוגר יותר שכבר מבין את החשיבות שבהשקעות.