פרסום ראשון

כנסו ותחליטו: עד כמה הפרסומת של רנואר זהה לזאת שזכתה ב-2004 בקאן

מנהל השיווק של רנואר: "הפרסומת - בהשראת קליפ. הפרסומת של AXEלא מטרידה אותנו. אנחנו לא יוצרים אמנות אלא מעבירים מסר". כנסו לצפות
משה בנימין | (34)

השראה היא משהו הכרחי אבל העתקה אחד לאחד היא כבר עניין אחר לגמרי. 'פרסום אברהם' העלה לפני מספר ימים סרטון פרסומת לטלוויזיה עבור רשת האופנה הישראלית 'רנואר' בכיכובם של עוז זהבי ואור גרוסמן.

בסרטון מוצגים בחור ובחורה שמתעוררים בבוקר ומתלבשים תוך כדי איסוף פריטי לבוש במקומות שונים ברחבי העיר עד למקום בו נפגשו לראשונה לילה לפני. הביצוע אמנם משובח ומעביר את התחושה האורבנית הצעירה של המותג אבל הסיפור האמיתי הוא העובדה שהפרסומת היא העתק, אחד לאחד של פרסומת למותג Linx שזכתה ב-2004 בפרס אריה הזהב בפסטיבל קאן.

למי שהפרסומת מזכירה לו את האווירה של מותג AXE - הצדק עימו. המותג Lynx שווק תחת השם הזה בחו"ל ומדובר במעשה במותג הדיאודורנט של יוניליוור שהופץ בחו"ל גם תחת השם AXE.

כפי שתוכלו לראות בסרטון של הגרסה המקורית, אין כמעט הבדל בין 2 הפרסומות. אפילו הנשיקה בכתף בפתיחת הסרטון מצאה את עצמה בפרסומת של 'פרסום אברהם'. מה שבטוח, רנואר ופרסום אברהם לא יגישו את הפרסומת להתחרות בפסטיבל קאן הבא.

הפרסומת המקורית

הפרסומת של 'פרסום אברהם' לרנואר

מאחורי הפרסומת של Lynx, המקורית מ-2004, עומד משרד הפרסום Bartle Bogle Hegarty מבריטניה. היא עלתה לראשונה בחודש ינואר 2004 עבור התאגיד הבינלאומי יוניליוור. בפסטיבל קאן באות השנה זכתה כאמור הפרסומת בפרס אריה הזהב בקטגוריית הסרטים.

מנהל השיווק של רנואר, מישל תמיר: "הפרסומת נעשתה בהשראה של קליפ לשיר (NEW FOUND GLORY. מ"ב) ובמהלך הפקתה ראינו גם את הפרסומת של Linx וזה לא מטריד אותנו. אנחנו חיים בעולם שעשייה כזו מקובלת לחלוטין וכל המותגים הגדולים עושים את זה. אין לנו כוונה ליצור אמנות אלא להעביר מסר פרסומי".

הוידאו-קליפ של הלהקה. ברנואר אומרים שההשראה מגיעה מכאן

ברנואר ופרסום אברהם אומרים שה'רפרנס' שלהם היה הוידאו קליפ של להקת NEW FOUND GLORY לשיר It's not your fault. מה שמחליש את ההסבר שלהם זו העובדה שהפרסומת של Lynx עלתה לראשונה ב-2004 ואילו הקליפ של הלהקה והאלבום בו הוא השיר כלול הופיע לראשונה ב-2006 כך שהפרסומת היא עדיין המקור.

יריב אברהם בתגובה לאייס: "הרפרנס הראשוני שלנו היה הקליפ של להקת NEW FOUND GLORY. עם זאת, במהלך העבודה גילינו כמובן את הסרטון של Lynx ושמנו לב לדמיון. החלטנו להמשיך עם הרעיון המקורי שלנו משום שהסיפור כסיפור הוא רעיון שנהגה במשרד. מה שחשוב בעיננו הוא המסר של רנואר והקולקציה החדשה של המותג ולכן הפרסומת מ-2004 לא רלוונטית לצורך העניין".

תגובות לכתבה(34):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 31.
    למה משלמים למשרד פרסום ? (ל"ת)
    בושה. אחד על אחד ! 13/04/2011 08:20
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    :) 12/04/2011 19:00
    הגב לתגובה זו
    מה אכפת לנו מה המקור שלה זה בעיה של המפרסמים וזכויות יוצרים העיקר שהפרסומת ממש יפה
  • 29.
    יאללה חבורה של מתיפיפים. הקופי לא הביא בוננזה (ל"ת)
    ג'ק 11/04/2011 21:43
    הגב לתגובה זו
  • 28.
    בושה שה שה שה 11/04/2011 15:04
    הגב לתגובה זו
    "אנחנו חיים בעולם שעשייה כזו מקובלת לחלוטין וכל המותגים הגדולים עושים את זה. אין לנו כוונה ליצור אמנות אלא להעביר מסר פרסומי" ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
  • 27.
    תמיר אנגל 11/04/2011 14:12
    הגב לתגובה זו
    גם המסר האורבני הוא בדיוק המסר של קסטרו. מה נשאר מקורי של רנאור?
  • 26.
    בושה למשרד. ובושה שיריב אברהם נותן לזה גיבוי (ל"ת)
    איש קריאייטיב 11/04/2011 12:46
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    מישהי 11/04/2011 11:56
    הגב לתגובה זו
    כמי שמכירה אותך, אין סיכוי שלא הכרת את הפרסומת המקורית. התירוצים שלכם עלובים. פשוט יצאתם קטנים. אם לפחות הייתם מנסים להסוות את ההעתקה אבל בלי בושה פשוט העתקתם פריים פריים.
  • 24.
    אורי 11/04/2011 11:44
    הגב לתגובה זו
    אולי די עם זה??!! מי לא מקבל השראה או מעתיק היום? מאז שיש רשת כולם שם הסרט של לי קופר קיים ביו טיוב הסרט של קאסטרו שנה שעברה עם הסריגים נלקח מחב' סלולאר. עזבו את אברהם ורנואר בשקט הם הביאו שיחוק כמו כולם רק שהפעם הציפו את זה.
  • 23.
    בושה לכל ענף הפרסום (ל"ת)
    ליאורה 10/04/2011 23:31
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    ... 10/04/2011 23:05
    הגב לתגובה זו
    אתם די חוצפנים. הפרסום הראשון היה בבלוג המזבלה
  • 21.
    אז מותר לי להעתיק את העיצובים שלכם? (ל"ת)
    מעתיקן 10/04/2011 23:04
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    "הכנסו ותחליטו". הכנסו (ל"ת)
    עברית! 10/04/2011 23:01
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    בושה 10/04/2011 21:01
    הגב לתגובה זו
    קריאטיב? במאי? למה לא מפרסמים שנדע מי אחראי לבושה הזו?
  • 18.
    תומר 10/04/2011 15:58
    הגב לתגובה זו
    הסריגים של קסטרו,הוניגמן עם מלאני פרס קוקה קולה ושוקו יטבתה ו...ו...ו...רפרננסים לפרסומות ודמיון בין פרסומות היה ויהיה אז על מה ההתלהמות והתוקפנות תשתו מיים ותרגעו מועתק או לאו הפרסומת יפה מאוד.
  • יונה הנביא 11/04/2011 01:17
    הגב לתגובה זו
    תגידו חבורת צבועים על מי אתם מגינים?!!!!ואם יש עוד גנבי רעיונות שחשובים שאנחנו לבנטינים טיפשים זה הופך את החברה באברהם לנקיים???זה הופך אותם לצדיקים?אולי גם ביבי יכול להמשיך ולטוס בחינם או על שני גורמים ממנים רק בגלל שאולמרט גם גנב????
  • 10/04/2011 16:22
    הגב לתגובה זו
    היטלר, מוסליני, קדאפי. רודנים ורוצחי עם תמיד היו ויהיו, אז על מה ההתלהמות והתוקפנות???
  • 17.
    ג 10/04/2011 15:37
    הגב לתגובה זו
    התגובה של מנהל השיווק של רנואר מגוחכת. מה זה משנה אם הם העתיקו את הפרסומת שלהם מהפרסומת של אקס או מהקליפ. בכל מקרה זו העתקה, ולא "השראה"
  • 16.
    מור 10/04/2011 15:33
    הגב לתגובה זו
    חבל מאד. זה עושה לנו בושות בעולם.
  • 15.
    אזרח מודאג 10/04/2011 14:49
    הגב לתגובה זו
    זה המסר שאתם מעבירים?????????????????
  • 14.
    גם אני 10/04/2011 14:44
    הגב לתגובה זו
    אנשים קטנים יושבים לי על הראש!!!!!
  • 13.
    אני 10/04/2011 14:39
    הגב לתגובה זו
    מעתיקנים קטנים
  • 12.
    איפה סרג' 10/04/2011 14:29
    הגב לתגובה זו
    למה מנכ"ל רנואר מתחבא? רשת אופנה שאמורה להיות מקורית גם בקולקציה, משכפלת סרט 1:1. מוכרים איזו רעננות אורבנית על גבי סרט מועתק בלי שום אמירה מקורית. איך נאמין שיש לכם איזו מקוריות ולו קלה בבגדים?? פאתטי לגמרי. במקום מתוקן מנכל הרשת הולך הביתה. ואקס מגישים תביעה, והסרט יורד מהאויר.
  • 11.
    עוז זהבי (שם גנוב) 10/04/2011 14:17
    הגב לתגובה זו
    צריך לתבוע אותם...
  • 10.
    עוז זהבי (שם גנוב) 10/04/2011 14:14
    הגב לתגובה זו
    אנחנו חיים בעולם שעשייה כזאת מקובלת לגמרי?? מקובל לגנוב? ממתי? לא היה לרנואר שום אסטרטג, שום רעיונאי ואף בן אדם אחד ישר ואחראי שיקום ויגיד: אם אנחנו גונבים מה זה אומר על המותג שלנו? הפרסומת הזאת היא בושה לפרסומאי, למפרסם, לבימאי, לחברת ההפקה, אבל אם הלקוח לא מספיק חכם להגיד את זה אז מי אני
  • 9.
    אצלנו 10/04/2011 14:07
    הגב לתגובה זו
    חיקוי עלוב . והבגדים של רנואר לא יפים
  • 8.
    רמאות והעתקה 10/04/2011 14:04
    הגב לתגובה זו
    חוצה כל גבול
  • 7.
    ליריב 10/04/2011 14:04
    הגב לתגובה זו
    צודק במאה אחוז
  • 6.
    אתי 10/04/2011 13:57
    הגב לתגובה זו
    צודק לחלוטין. לי זה נראה כמו העתקה כמעט מדוייקת
  • 5.
    יריב 10/04/2011 13:53
    הגב לתגובה זו
    כל אחד יכול להכנס ליוטיוב ולהעתיק. בושה למקצוע!
  • 4.
    נדב 10/04/2011 13:48
    הגב לתגובה זו
    אפילו התירוץ של ה"השראה" חסר קריאייטיב... אתם מוציאים שם רע למקצוע.
  • 3.
    כמעט אחד לאחד (ל"ת)
    העתקה העתקה העתקה 10/04/2011 13:34
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שומר מסך 10/04/2011 13:27
    הגב לתגובה זו
    לא שזה מוריד משהו מהעובדה שהסרטון עדיין מועתק.
  • 1.
    אורי 10/04/2011 13:18
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת מדהימה ואני מזדהה עם מה שמנהל השיווק אמר. לא ראיתי את הרפרנס אבל עוז זהבי משחק מדהים והמסר עובר פצצה שיחקו אותה רנואר אחלה סרט
  • ...שש 10/04/2011 23:38
    הגב לתגובה זו
    שים לי אקדח לראש לא הייתי זוכר שרנואר זה מושא הפרסומת. אני זוכר שרלילה שזהבי זיין אחרי מפגש של 3 דקות במכבסה. מקווה שלבש קונדום.