פרסום ראשון

TWISTED בבעלות אלון מוליאן זכתה בתקציב הדיגיטל של קופת חולים כללית

התקציב, מהגבוהים בשוק האינטראקטיב טופל עד לאחרונה על ידי טוויסטד שטיפל בגזרת הרשתות החברתיות ומקאן דיגיטל שהחזיק ברוב הפעילות
משה בנימין | (15)

המכרז על תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית בגזרת הדיגיטל הגיע לסיומו. טוויסטד בבעלותם של הפרסומאי אלון מוליאן וקרן פרידמן היא הזוכה הגדולה - כך נודע לאייס.

עד לאחרונה טופל התקציב על ידי מוליאן ומקאן דיגיטל כאשר טוויסטד עסקה בקהילות החברתיות, הבלוגים והפייסבוק של קופת החולים ומקאן החזיקה את חלקו הגדול של תקציב הדיגיטל.

במכרז שיצא לדרכו לפני כשלושה חודשים התמודדו בין השאר טוויסטד, גורני דיגיטל, אידיאולוג'יק ו-HINET. בשונה מתקציב הדיגיטל של כללית ב-2010 אשר נוהל על ידי מקאן וטוויסטד יחד, תקציב הדיגיטל יטופל כעת במלואו על ידי טוויסטד.

קופת חולים כללית לאחד המפרסמים הבולטים בשוק הדיגיטל עם תקציב של כ-2.4 מיליון דולר ב-2010 במחירי מחירון (על פי יפעת בקרת פרסום) המהווים בפועל כ-3.9 מיליון שקלים על-פי יפעת בקרת פרסום.

מוליאן השוהה כעת במיאמי אישר את הפרטים לאייס.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    מקאן בכלל לא השתתפו במכרז האחרון.. (ל"ת)
    mac 10/04/2011 17:40
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    מיכאל וינשטוק 10/04/2011 17:10
    הגב לתגובה זו
    מוליאן וטויסטד עשו עושים ויעשו עבודה יפה מאוד לשירותי הבריאות הכללית, כל המקשקשים כאן על מכור וקשור ועכור וזבחור- תפסיקו לבלבל בשכל!!!
  • 10.
    08/04/2011 13:59
    הגב לתגובה זו
    היה מכור מראש, בושה וחרפה של מכרז, אני מקווה מאד שיתעוררו מבקרי הפנים של הכללית ויבדקו האם הכל היה כשורה
  • 9.
    מוזר 07/04/2011 13:52
    הגב לתגובה זו
    מוזרות כל התגובות המזוייפות של טוויסטד כנראה הביטו במדד יפעת וראו כמה הם ״התחזקו״ השנה וכמה ״נחלשו״ הדינוזאורים מקאן ראובני דיסיי וגיתם.
  • זה מה שעושה מחלקת התוכן של מקאן? טוקבקים? (ל"ת)
    חיים 07/04/2011 14:25
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    (ל"ת)
    ססס 07/04/2011 13:06
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אריק פרץ 07/04/2011 11:34
    הגב לתגובה זו
    אלון אין עליו תותח על.
  • מתוך הכללית 07/04/2011 13:42
    הגב לתגובה זו
    יום אחד מבקר המדינה יבדוק את הקשרים בין ענבר זך מהכללית לאלון מוליאן ואז יבינו למה הוא זכה. אגב מקאן נמנעו מלגשת למכרז ולא הציגו. אני מתביישת שזה הארגון שאני עובדת בו
  • מירב 07/04/2011 14:03
    שלא לדבר על הקשרים של מנהל הדיגיטל של הכללית עם חברים בטוויסטד .. אופססססס אסור לומר , עבד שם ? יכול להיות ?
  • 6.
    קרוב רחוק 07/04/2011 09:49
    הגב לתגובה זו
    כולם כבר אמרו שהוא סוס מת ושרשתות חברתיות כבר לא מכניסות בגלל ריבוי חברות והנה, מוליאן צוחק הבוקר על כולם, בעיקר על מקאן דיגיטל. דינוזאורים כבר לא שולטים בענף.
  • 5.
    חיים 07/04/2011 08:58
    הגב לתגובה זו
    לא מספיק להוסיף את השם דיגיטל למשרד, צריך אנשים שמבינים בזה. אבל לא נורא עוד קצת והם יבינו. התקציבים של הפייסבוק כבר ברפרש, מוליאן אוכל את כל הדיגיטל שיש, ולמי לא נשאר? למקאן והמשרדים שעדיין תקועים בשנות האבן. העיקר שאדלר מדברים על שיווק מולקולרי. גמרו אותנו
  • 4.
    רועי 07/04/2011 04:51
    הגב לתגובה זו
    ועושה עבודה מקצועית
  • 3.
    דוד 07/04/2011 00:54
    הגב לתגובה זו
    משרד מקצועי מממדרגה ראשונה טוויסטד בניהולם המשותף של שני המוכשרים האלה הוא משרד מקצועי שאכן נותן כאן הצגה ראויה!
  • 2.
    מהתחום 07/04/2011 00:23
    הגב לתגובה זו
    ראיתי כמה עבודות וידאו שלהם השנה. מגניב ומדוייק!
  • 1.
    אייל 07/04/2011 00:13
    הגב לתגובה זו
    מקאן 3.0 הבלון הכי גדול והכי נפוח בעולם הפרסום התפוצץ בקול תרועה רמה. אחרי ההפסד במכרז הדיגיטל של הטוטו הם מפסידים עכשיו את תקציב הדיגיטל של הכללית (מעניין אם גם הפעם יהיו למר שילוח תירוצים מקוריים) וגם אם נתאמץ לא נוכל להיזכר במהלך דיגיטלי משמעותי באמת שהם עשו בשנה האחרונה.
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.