הפייסבוק של המובטלים: קבוצת תפוז משיקה רשת חברתית לחיפוש עבודה בשם 'זרם'
קבוצת תפוז אנשים משיקה מנוע ייעודי לחיפוש עובדים בשם 'זרם'. הפורטל החדש מהווה רשת חברתית של דורשי העבודה, ונותן במה למחפשי המשרות מחד ולמעסיקים מאידך.
הפורטל הוא למעשה רשת חברתית חדשה לדורשי עבודה ולמעסיקים בעלת טכנולוגיה ייחודית. האתר נותן במה גם לדורשי העבודה (ולא רק למעסיקים) ומאפשר התאמה איכותית בין מועמד למשרות ובין ולהיפך. כל השירותים הבסיסיים של האתר בחינם.
ב'זרם' כל משתמש יכול ליצור לעצמו עמוד אישי, להציג את עצמו באופן אישי ולכוון לתחום התעסוקה אותו הוא מחפש. דף הבית של הפורטל מציג 'זרם מועמדים' ופרופילים מעניינים מקודמים כפרופילים מומלצים.
האתר מציע שירות נוסף בעלות חודשית - 'מועמד זרם פלוס', שמאפשר קידום המועמדים באופן מובלט, מקנה חשיפה רחבה ומאפשר הגשת מועמדות אוטומטית למשרות המתאימות לו. משרה בתשלום מקודמת ב'זרם המשרות' באתר וכמו כן מופיעה בפורומים רלוונטיים באתר תפוז ובדף הפייסבוק של זרם. מפרסם ההודעה מקבל אליו רשימת מועמדים מותאמת למשרה המוצעת. ניתן לפרסם גם משרות בחינם באתר.
אתר "זרם" הוקם ע"י חברת Clear Applications המתמחה בטכנולוגיות מתקדמות לאבחון ומיון מועמדים לטובת ייעול והוזלת תהליך גיוס המועמדים. המערכת טיפלה במאות אלפי מועמדים בישראל ובחו"ל ומבין לקוחות החברה ניתן למנות את חברת נס, מנפאואר, המרכז הבינתחומי, רפא"ל, כלנית כרמון וכל תוכניות הריאלטי הגדולות בארץ - השרדות, האח הגדול, מאסטר שף ועוד.
ל"זרם" שיתופי פעולה עם אשנ"ב לעזרה בהשמת מחפשי עבודה של בעלי מוגבלויות, פעילות עם מוסדות אקדמאיים לעזרה לסטודנטים במציאת עבודה, קורסים לאימון אישי ועוד.
אריק צ'רניאק מנכ"ל 'זרם': "עשרות אלפי מחפשי עבודה כבר נרשמו לזרם. המטרה שלנו היא לאפשר לכל אחד ליצור פרופיל אונליין ולקדם אותו - כך מעסיקים יכולים למצוא את המועמדים המתאימים להם באמצעות חיפוש קל ומהיר באתר, במקום לנבור בערמות של קורות חיים שנשלחות למייל".
- 2.אולד סקול 07/04/2011 09:11הגב לתגובה זותפסיקו לחשוב כמו פקסעיתון אתם אתר אינטרנט
- zerem.tapuz.co.il (ל"ת)דוד 07/04/2011 10:50הגב לתגובה זו
- 1.יש שם גם דרושים בתחום הפרסום? (ל"ת)גיא 06/04/2011 16:32הגב לתגובה זו
- יותר מאלף משרות! (ל"ת)זרם 06/04/2011 18:10הגב לתגובה זו

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
