קצת יותר מהשראה? דרורי שלומי ובאומן בסרטון ומודעה עם רמז לעבודות אחרות

דרורי שלומי עם סרטון מרשים בסטופ-מושן לכלל בריאות שדומה מאוד לסרטון של אולימפוס. באומן עם מודעה ל'בפלות' שנגמרו שמזכירה את שטוחים
משה בנימין | (14)

זה קורה לא מעט בתעשיית הפרסום והנה לפניכם 2 דוגמאות נוספות לסרטון ומודעה שנמצאים על קו הגבול בין השראה לקצת יותר מכך. הראשון והמושקע יותר הוא סרטון הסטופ-מושן של דרורי שלומי עבור כלל בריאות.

עשוי ממאות תמונות (לא ספרנו) ואפילו נשמע טוב - דרורי שלומי מצליחים להעביר תחושה נעימה גם בקטגוריית הביטוח השגרתית, אבל קשה לתת את כל הקרדיט לדרורי-שלומי אחרי שמבינים שהרעיון המקורי לסרטון מגיע ככל הנראה מקמפיין הסטופ-מושן של מותג הצילום אולימפוס. הסרטונים לפניכם.

דרורי שלומי - כלל בריאות

המקור? Pen story - Olympus

pen story - olympus - השני

השטוחים של אסם מול הבפלות של עלית. הקמפיין השני נוגע לתחרות בשוק החטיפים בין אסם לעלית, למרות שמדובר במותג מעולם המתוקים מול מותג מקטגורית המלוחים.

מצד אחד פובליסיס-גלר-נסיס עם המודעה (שעלתה ראשונה) על בייגלה שטוחים שאזלו במדפים וזכה בזמנו גם להד תקשורתי מצד לקוחות שביקשו לרכוש את המוצר שאזל. מנגד הבפלות של עלית שעשו מספיק רעש מבחינתם בקמפיין מוצלח והלכו גם הם, כנראה בהשראת שטוחים, על הקונספט של 'אכלתם לנו הכל'. לא לדאוג, כמו שאומרות המודעות - המדפים יתמלאו מחדש ואולי גם ברעיונות.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    דרורי גדולים! (ל"ת)
    דבורי 06/03/2013 10:11
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    חרטבונה של חרקים 06/04/2011 21:46
    הגב לתגובה זו
    ובסרטים: של כלל באורך 0:48 והשני של אולימפוס 1:48. ההשראה ברורה!
  • 11.
    תום 06/04/2011 11:36
    הגב לתגובה זו
    בזמן האחרון העבודות שלהם אמנם מאוד ארטיות אך מועתקות (מבחן רורשאך לאלפא עכשיו כלל בריאות). חבל
  • 10.
    קוראים לזה סטופ-מואושן. וזו טכניקה. לא רעיון. (ל"ת)
    איש אחד 06/04/2011 11:26
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אינטיליגנטית 06/04/2011 08:52
    הגב לתגובה זו
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000453350
  • תגובה חזקה ביותר!!!!! (ל"ת)
    לייק לייק לייק 06/04/2011 10:54
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    תמיר 05/04/2011 23:40
    הגב לתגובה זו
    מודעת נגמר המלאי של עמית הגיעה שבוע אחרי קמפיין נגמר המלאי של השטוחים. ברור שזאת העתקה. עלית ראו כי טוב ועשו כמו אסם.
  • 7.
    מישהי 05/04/2011 22:48
    הגב לתגובה זו
    שהכתבה לא משו...
  • 6.
    NAVA 05/04/2011 21:26
    הגב לתגובה זו
    מה הקשר בין המודעות? שאמרו שנגמר להן הסטוק?... זה כמו להגיד שגד בירון וג' יפית מעתיקים.
  • 5.
    יוסי 05/04/2011 21:06
    הגב לתגובה זו
    מודעת נגמר המלאי זאת העתקה? מצחיק
  • 4.
    05/04/2011 19:09
    הגב לתגובה זו
    כולם מנסים לחכות הצלחות. לא נורא בפלים או וופלות או למי אכפת
  • 3.
    ערן 05/04/2011 18:18
    הגב לתגובה זו
    לגבי המודעות של אסם ועלית - יש מיליון פרסומות מהעבר עם מסר של "מצטערים נגמר". בכל ישיבה שנייה שדנה בהשקת מוצר חדש עולה הרעיון לעלות עם קמפיין - "מצטערים נגמר". מה קשור העתקה? הטריק הזה עתיק כמו הפרסום עצמו. ולגבי הראשון - גם כאן אני סלחן. בסה"כ מדובר באותה טכניקה ויש אלף קמפיינים בעולם בטכניקה הזאת.
  • 2.
    great minds think a like (ל"ת)
    מה לעשות 05/04/2011 18:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לא הבנתי איך הסקת שמהמודעה עשו פרסומת (ל"ת)
    אתה כתב משועמם ? 05/04/2011 18:11
    הגב לתגובה זו
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.