שופרסל נגד קמפיין מגה עם ויקי כנפו: "שימוש ציני בדגל ישראל ובסמלי המדינה"
פסח מתקרב והקרב בין רשתות השיווק בגזרת הפרסום והשיווק עולה מדרגה. רשת שופרסל פנתה בימים האחרונים לרשות ה-2 בדרישה להוריד מהאוויר את קמפיין ויקי כנפו של מגה בטענה כי הוא "עושה שימוש ציני בסמלי המדינה לרבות שימוש אסור בדגל ישראל".
עוד נטען משופרסל כי מגה טוענת בתשדיר שהשוואת המחירים על ידי כנפו נעשתה עבור סל קניות בחג הפסח בעוד שלפי התאריכים מדובר בסל קניות שנרכש בחג הפורים. שופרסל גם התייחסה למספר אמירות של ויקי כנפו מתסריט הפרסומות ביניהן, "כשזה מגיע לכיס שלי, אלפי בודקים לא ישכנעו אותי" וטענה כי אלו "ממעיטים בערכה של שופרסל".
הרשות ה-2 דחתה את טענות שופרסל: "לאחר שצפינו בתשדירים ובחנו את עמדת החברות שופרסל, מגה והזכיינים וכן שקלנו את הסוגיות שהועלו בעניין זה, מצאה הרשות כי התשדירים עומדים בהתאם להוראות כל דין והינם מאושרים לשידור".
לעניין הדגל מסרה הרשות ה-2 לשופרסל: "הדגל בתשדיר אינו עומד בפני עצמו בבחינת מוצר פרסומי אלא הינו חלק מוכר מהופעתה ודימויה של הגברת ויקי כנפו בעיני הציבור הישראלי". לעניין אזכור חוזה המדינה נקבע ברשות ה-2 כי מדובר "בטון ההומוריסטי של התשדיר" ולבסוף בעניין בדיקת סל המוצרים אמרו ברשות כי מקובל שמהלכים שיווקיים לקראת הפסח מתחילים כחודש לפני ושופרסל אף היא מציגה סל מוצרים מתאריכים אלו.
רשת מגה פנתה אף היא לאגף הפרסומות ברשות השנייה בהתייחסה לדרישת שופרסל להסרת הקמפיין וציינה כי: "שוב מנסה שופרסל לעורר לשווא סערה והפעם 'מדאיגים' אותה כביכול סמלי המדינה ובעיקר דגל הלאום. מדובר ככל היותר בסערה בכוס מים". מגה גם 'הציעה' לרשת שופרסל "להפסיק להשחית זמן על מאבקים עקרים בפרסומות המתחרים. אולי אם תצרף שופרסל את כל מי שמשחית על מאבקים אלה אל 'אלף הבודקים' הוירטואליים שלה לשם ביצוע השוואת מחירים אמיתית, היא תצליח להכיע בעצמה למסקנה שמגה בול זולה יותר". תגובת שופרסל: "לשופרסל אין שום טענה נגד ויקי כנפו. אנו מוקירים את תרומתה. אבל בנושא בדיקות מחירים לקראת החג אנו יודעים שהסל של שופרסל דיל הכי זול במדינה ובהתבסס על סקר הגל החדש שבוצע ב- 14 ערים נמצאנו הזולים ביותר בכל אחת מהערים. לא ביקשנו שהקמפיין יורד אלא יתוקן והטענה העיקרית היא כיצד ניתן לקבוע שהקניות לחג זולות יותר כשהבדיקה שויקי עשתה נעשתה טרום החג ללא מוצרי חג הפסח".
תגובת רשת מגה: "דרישת רשת שופרסל להורדת קמפיין ויקי קנפו משקפת שוב את דאגתה וחששותיה של שופרסל מהצלחת הקמפיין בהעברת המסר כי סל הקניות של מגה זול יותר. מאז עלייתו של הקמפיין לאוויר הוא זוכה לאהדה רבה ואנחנו שמחים על החלטת מועצת הרשות השנייה שדחתה כליל את טענותיה של רשת שופרסל". הרשות ה-2 דחתה את טענות שופרסל: "לאחר שצפינו בתשדירים ובחנו את עמדת החברות שופרסל, מגה והזכיינים וכן שקלנו את הסוגיות שהועלו בעניין זה, מצאה הרשות כי התשדירים עומדים בהתאם להוראות כל דין והינם מאושרים לשידור".
לעניין הדגל מסרה הרשות ה-2 לשופרסל: "הדגל בתשדיר אינו עומד בפני עצמו בבחינת מוצר פרסומי אלא הינו חלק מוכר מהופעתה ודימויה של הגברת ויקי כנפו בעיני הציבור הישראלי". לעניין אזכור חוזה המדינה נקבע ברשות ה-2 כי מדובר "בטון ההומוריסטי של התשדיר" ולבסוף בעניין בדיקת סל המוצרים אמרו ברשות כי מקובל שמהלכים שיווקיים לקראת הפסח מתחילים כחודש לפני ושופרסל אף היא מציגה סל מוצרים מתאריכים אלו.
- 18.פרצאלה 05/04/2011 11:51הגב לתגובה זוהקרב האמיתי הוא מי יופיע בקמפיין מאחר וויקי שברה ל....כולם את התדמית/ג יפה כפה/ וגם את המחיר כל הענף מפחד הם ישארו ללא שומן עודף בבנק
- 17.קרן 05/04/2011 07:45הגב לתגובה זוהשימוש הציני בדגל הוא מגה פיגוע
- 16.דוד 04/04/2011 13:08הגב לתגובה זו1.אני מסכים להצעת פנינה אך התעלמה מפרט חשוב שזה ישראלים הם חיים בשגעון גדלות 2.חברה מתחלק-ל-3-עלית בינוני תחתית בעילית בנונית ברז פתוח כספ זורם חופשי ללא פיקוח והם יגחשו עגלות יגלשו יקנו מכוניות,טיולים,מוטורות,והם יקטרו בנק וישרכרד ימשיך בחגיגתו 3,רק תחתית אולי יאתר לקריאה אך זה ואם יעשו ראשון חודש יקח שכרו יסתדר עם זה מבלי להכנס לעובר חודש שלם{אתם תגידו יפשר אבל אומרים אם רוצים זה לא אגדה} =רק זה יבריא חברה חולה וימנע השתוללות=
- 15.יפית לוי 04/04/2011 11:27הגב לתגובה זואמנם מלחמת עולם במדפים ובקופות אבל מגה דיל ושופרסל בול - תנוחו.
- 14.אורי זארי 04/04/2011 11:27הגב לתגובה זוויקי לא משכנעת בכלל,לשופרסל אסור להיתייחס לכנפו. הפרסומת של מגה בול משעממת ולא אמינה
- 13.לא היתי קונה ממנה מכונית משומשת (ל"ת)מר קטינג 04/04/2011 10:17הגב לתגובה זו
- 12.תה ואורז 04/04/2011 10:15הגב לתגובה זוהיה עובר חלק
- ציני,לא סיני (ל"ת)04/04/2011 11:57הגב לתגובה זו
- 11.טל 04/04/2011 10:08הגב לתגובה זומבדילה של מי איזה תשדיר...
- 10.ישי 04/04/2011 06:47הגב לתגובה זואנטי ציוני אז שלא יתלוננו על הדגל.
- 9.אילנה 04/04/2011 06:27הגב לתגובה זואין אף צדיק תחת השמש,ואין אף רשת שהיא יותר זולה מן השנייה. תלוי בהרכב סל המוצרים שנבחר, והוא תמיד מגמתי. כל אחד יקנה היכן שכיסו וליבו יורו לו לקנות, ובכפוף לתווי שי לחג שקיבל.חבל על ההוצאה הענקית של הפרסום המיותר. הייתי מצפה שיגלגלו אותה למוצרים הנרכשים או לצדקה.זאת דעתי הצנועה בעניין. חג שמח לכולם.
- 8.רשת מותג מונופוליסטי 04/04/2011 02:19הגב לתגובה זולא ברור לי על מסתמכים "הבודקים" שלהם: המחירים בשופרסל דיל גבוהים ואין הוזלה לקראת הפסח, פרט למוצרי ניקוי והגבינות של שטראוס. מצד שני, גם ברשת "מגה" אין מה לחפש, למרות מבצעי 1+1 במוצרי ניקוי השנה לכו לחצי וכמעט חינם ולרמי לוי.
- 7.שפירול 03/04/2011 23:57הגב לתגובה זוסימלי הלאום הם של כולם וכולם מוזמנים להשתמש בהם ... לטעון שהשימוש בסימלי המדינה הוא ציני זה ציניות לשמע
- 6.בני ברוקלין 03/04/2011 23:00הגב לתגובה זומה זה משנה הכול הומור העיקר שלא רואים את יפית ג וכלתה
- 5.ליאור 03/04/2011 21:51הגב לתגובה זואני היחידי שזה מפריע לו ששילמו גרושים בעוד שכל פרזנטור בשקל מקבל בוחטות?
- 4.נדיר 03/04/2011 19:47הגב לתגובה זוויקי כנפו איבדה כל רציונל, ההתמסחרות מכוערת, השימוש בדגל מכוער כשאני ראיתי את הפרסומות פשוט עלה בי כעס.
- פרסומאים אבדו כל דרך 04/04/2011 02:24הגב לתגובה זוהערכים הנמוכים כל כך של הפרסומאים מחרידים ומטרידים מאד. מחר הם יפרסמו צינור דם בין בתי חולים ולא ישימו לב שזה אבסורד.
- 3.שימי 03/04/2011 19:46הגב לתגובה זואני ממליץ על יהודה קיסר כפרזנטור קדימה לכו על זה
- לורד 04/04/2011 10:16הגב לתגובה זואו בעצם הוא קיסר
- 2.עזבו אתכם רק רמי לוי (ל"ת)גגעייגיחע 03/04/2011 19:09הגב לתגובה זו
- 1.אמיל 03/04/2011 18:26הגב לתגובה זואכן מגה עשתה מעשה נבלה ( ודווקא השכבות החלשות יחסכו לא מעט כסף אם יחפשו אלטרנטיבות זולות יותר ממגה ). אבל הביקורת של שופרסל אינה במקום - כי ברור שעומד מאחורי זה אינטרס. מי ירוויח - הגורם השלישי שאת שמו לא אזכיר, אבל אני קונה שם קבוע.
- אאא 03/04/2011 18:58הגב לתגובה זואאא