דירוג הפרסום למגזר הרוסי: מקאן מוביל, שלמור ולפ"מ צומחים וסקטורס נחתכים
עם הוצאה ריאלית של 33 מיליון שקל לפרסום משרד הפרסום מקאן אריקסון שולט לא רק במגזר הכללי אלא גם בפרסום למגזר הרוסי. כך עולה מדירוג יפעת בקרת פרסום. הלקוחות הגדולים של המשרד הם סלקום, YES ואסם עם נסטלה FITNESS ו- TASTERS CHOISE.
במקום השני בטבלה ממוקם מגזרים הותיק עם גידול של 12% שנובע ברובו מקבלת תקציב רשת סופר-פארם וגידול דרמטי בתקציב הפרסום של הוט.
בין לקוחותיו הבולטים של מגזרים ניתן למצוא בנוסף את 013, קבוצת שטראוס, אלדן, החברה המרכזית למשקאות ועוד.
במקום השלישי בטבלה ממוקם טריו שעבר תהפוכות השנה וסיים עם קיטון של כ- 9% בעיקר בשל ירידה בתקציב הפרסום של פרוקטר אנד גמבל. בין לקוחותיו הגדולים של טריו ניתן למנות את פלאפון, יפאורה תבורי ושופרסל.
במקום הרביעי בטבלה ממקום תל אביב מוסקווה הקטן בכ- 21% בהוצאה לפרסום שלו בעיקר בגלל הפסקת הפרסום של מפעל הפיס במגזר הרוסי. הלקוחות הבולטים של ת"א מוסקווה במגזר הרוסי הם פרטנר, תנובה והחברות הבנות, אל על ועוד.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "ת"א מוסקווה פיצו על הירידה בפעילות במגזר הרוסי, בעבודה במגזר הכללי עם פרטנר כאחד ממשרדי הפרסום הראשיים שלהם בשנת 2010. סך הפרסום של פרטנר במגזר הכללי באמצעות ת"א מוסקווה היה גבוה יותר מכלל הפעילות של המשרד במגזר הרוסי".
את החמישיה הראשונה סוגר SECTORS עם ירידה 44% בהוצאה לפרסום עקב איבוד תקציב רשת סופר-פארם, והפחתה ניכרת בתקציב יוניליוור והבנק הבינלאומי הראשון. נציין כי SECTORS מפנה תקציבים השנה גם לתחום התוכן השיווקי בטלביזיה.
דירוג משרדי הפרסום המובילים במגזר הרוסי
בסלולר מנמיכים את הווליום בצורה מתונה יחסית למגזר הכללי
קטגוריית רשתות השיווק מובילה בפרסום במגזר הרוסי בדומה למגזר הכללי, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 18.7 מליון שקלים וגידול של כ-7%.
סופרפארם שבלטה השנה במגזר הכללי, בולטת גם במגזר הרוסי וממוקמת במקום הראשון בקטגוריה עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 8.3 מליון באמצעות מגזרים.
התקשורת הסלולרית שנכנסה לדיאטה פרסומית במגזר הכללי, מנמיכה ווליום פרסומי באופן מתון יחסית במגזר הרוסי, עם ירידה של רק כ- 6%. סלקום מובילה בפרסום בקטגוריה.
הקטגוריה שרושמת השנה את הרידה הגדולה ביותר היא קטגוריית מוצרי החלב עקב ירידה ניכרת בתקציב הפרסום של יופלה, דנונה, מוצרי החלב של תנובה ובכללם השף הלבן, מולר ועוד.
HOT וקבוצת אסם - המפרסמות עם הצמיחה הגדולה ביותר במגזר הרוסי
סופר פארם הופכת להיות המפרסמת הגדולה במגזר הרוסי עם גידול של 8% באמצעות פרסום מגזרים. פרטנר וסנו חולקות את המקום השני בטבלה עם קיטון בתקציב בפרסום.
אלקטרה מוצרי צריכה מפחיתה השנה 10% מתקציב הפרסום שלה. המותג הבולט שלה בפרסום השנה הוא מחסני חשמל עם שלל הנחות ומבצעים בפרסום עצמי.
שתי המפרסמות עם אחוז הגידול המשמעותי ביותר בעשירייה הראשונה הן HOT עם גידול של כ- 70% וקבוצת אסם עם גידול של כ- 22%. HOT מפרסמת את "פרסומת הבורר" לממיר המקליט שלה בדיבוב לרוסית, וכמו כן את הסרט "טרויקה" על ישראלים רוסים וכמובן את הטריפל המשודרג והכל באמצעות פרסום מגזרים. קבוצת אסם מפרסמת את דגני נסטלה פיטנס, נס קפה טסטרס צו'ייס באמצעות מקאן אריקסון ושניצל של עוף טוב באמצעות ראובני פרידן.
- 1.שילין ממשיך להפגיז! (ל"ת)שובי דובי 30/03/2011 17:11הגב לתגובה זו

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.