דירוג הפרסום למגזר הרוסי: מקאן מוביל, שלמור ולפ"מ צומחים וסקטורס נחתכים
עם הוצאה ריאלית של 33 מיליון שקל לפרסום משרד הפרסום מקאן אריקסון שולט לא רק במגזר הכללי אלא גם בפרסום למגזר הרוסי. כך עולה מדירוג יפעת בקרת פרסום. הלקוחות הגדולים של המשרד הם סלקום, YES ואסם עם נסטלה FITNESS ו- TASTERS CHOISE.
במקום השני בטבלה ממוקם מגזרים הותיק עם גידול של 12% שנובע ברובו מקבלת תקציב רשת סופר-פארם וגידול דרמטי בתקציב הפרסום של הוט.
בין לקוחותיו הבולטים של מגזרים ניתן למצוא בנוסף את 013, קבוצת שטראוס, אלדן, החברה המרכזית למשקאות ועוד.
במקום השלישי בטבלה ממוקם טריו שעבר תהפוכות השנה וסיים עם קיטון של כ- 9% בעיקר בשל ירידה בתקציב הפרסום של פרוקטר אנד גמבל. בין לקוחותיו הגדולים של טריו ניתן למנות את פלאפון, יפאורה תבורי ושופרסל.
במקום הרביעי בטבלה ממקום תל אביב מוסקווה הקטן בכ- 21% בהוצאה לפרסום שלו בעיקר בגלל הפסקת הפרסום של מפעל הפיס במגזר הרוסי. הלקוחות הבולטים של ת"א מוסקווה במגזר הרוסי הם פרטנר, תנובה והחברות הבנות, אל על ועוד.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "ת"א מוסקווה פיצו על הירידה בפעילות במגזר הרוסי, בעבודה במגזר הכללי עם פרטנר כאחד ממשרדי הפרסום הראשיים שלהם בשנת 2010. סך הפרסום של פרטנר במגזר הכללי באמצעות ת"א מוסקווה היה גבוה יותר מכלל הפעילות של המשרד במגזר הרוסי".
את החמישיה הראשונה סוגר SECTORS עם ירידה 44% בהוצאה לפרסום עקב איבוד תקציב רשת סופר-פארם, והפחתה ניכרת בתקציב יוניליוור והבנק הבינלאומי הראשון. נציין כי SECTORS מפנה תקציבים השנה גם לתחום התוכן השיווקי בטלביזיה.
דירוג משרדי הפרסום המובילים במגזר הרוסי
בסלולר מנמיכים את הווליום בצורה מתונה יחסית למגזר הכללי
קטגוריית רשתות השיווק מובילה בפרסום במגזר הרוסי בדומה למגזר הכללי, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 18.7 מליון שקלים וגידול של כ-7%.
סופרפארם שבלטה השנה במגזר הכללי, בולטת גם במגזר הרוסי וממוקמת במקום הראשון בקטגוריה עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 8.3 מליון באמצעות מגזרים.
התקשורת הסלולרית שנכנסה לדיאטה פרסומית במגזר הכללי, מנמיכה ווליום פרסומי באופן מתון יחסית במגזר הרוסי, עם ירידה של רק כ- 6%. סלקום מובילה בפרסום בקטגוריה.
הקטגוריה שרושמת השנה את הרידה הגדולה ביותר היא קטגוריית מוצרי החלב עקב ירידה ניכרת בתקציב הפרסום של יופלה, דנונה, מוצרי החלב של תנובה ובכללם השף הלבן, מולר ועוד.
HOT וקבוצת אסם - המפרסמות עם הצמיחה הגדולה ביותר במגזר הרוסי
סופר פארם הופכת להיות המפרסמת הגדולה במגזר הרוסי עם גידול של 8% באמצעות פרסום מגזרים. פרטנר וסנו חולקות את המקום השני בטבלה עם קיטון בתקציב בפרסום.
אלקטרה מוצרי צריכה מפחיתה השנה 10% מתקציב הפרסום שלה. המותג הבולט שלה בפרסום השנה הוא מחסני חשמל עם שלל הנחות ומבצעים בפרסום עצמי.
שתי המפרסמות עם אחוז הגידול המשמעותי ביותר בעשירייה הראשונה הן HOT עם גידול של כ- 70% וקבוצת אסם עם גידול של כ- 22%. HOT מפרסמת את "פרסומת הבורר" לממיר המקליט שלה בדיבוב לרוסית, וכמו כן את הסרט "טרויקה" על ישראלים רוסים וכמובן את הטריפל המשודרג והכל באמצעות פרסום מגזרים. קבוצת אסם מפרסמת את דגני נסטלה פיטנס, נס קפה טסטרס צו'ייס באמצעות מקאן אריקסון ושניצל של עוף טוב באמצעות ראובני פרידן.
- 1.שילין ממשיך להפגיז! (ל"ת)שובי דובי 30/03/2011 17:11הגב לתגובה זו

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.

"נראה כי ההסתדרות נוהלה כמו עסק ששייך לאדם פרטי"
"אשר ברצותו ממנה אנשים לתפקידי מפתח, וברצותו מעבירם מתפקידם, וזאת כאשר לעיתים הם נעדרים כישורים מינימליים, והם עצמם לא מבינים מדוע הוצבו בתפקיד" - השופטת דורית סבן-נוי האריכה את מעצרם של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי
מעצרם של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי הוארך בשלושה ימים, עד יום חמישי. ההחלטה התקבלה לאחר דיון בבית משפט השלום בראשון לציון, שבמסגרתו הציגה המשטרה הקלטות המצביעות, לפי החשד, על העברת כספים במזומן בין השניים.
נציגי המשטרה טענו בדיון כי מדובר בחקירה רחבת היקף, שנמשכת מזה כשנתיים. החקירה כוללת חשדות לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים במספר מוסדות ציבוריים, גופים עירוניים וממשלתיים. לפי המשטרה, יש חשד לקיומו של מנגנון שיטתי לקידום מינויים בתמורה להעברת כספים או טובות הנאה.
במרכז החקירה עומדת הטענה כי גבאי, הבעלים של סוכנות ביטוח, ניצל קשרים עם ראשי ועדים בהסתדרות למינוי דירקטורים בחברות ממשלתיות, ובתמורה אותם ועדים העבירו עובדים לביטוח דרך סוכנותו. בר-דוד חשוד כי קיבל כספים מגבאי והשתמש בקשריו כדי לסייע לו לקדם מינויים ועסקאות. גבאי מצידו טען כי מדובר בהלוואה, ולא בתשלום בלתי חוקי.
עורכי הדין של שני החשודים הכחישו את החשדות. עו"ד מיכה פטמן, המייצג את בר-דוד, אמר כי מדובר בהלוואה של 30 אלף שקל שהועברה בשלוש פעימות. לטענתו, לא מדובר בעבירה פלילית. פטמן הדגיש כי אין ראיות למעטפות כסף או למעשים פליליים אחרים, וכי לא התקיימו נסיעות משותפות לחו"ל בין בר-דוד לגבאי. נציגת המשטרה טענה כי חקירת ההתכתבויות בין השניים עדיין לא הושלמה, וכי ישנם פערים בין גרסאותיהם.
בנוגע להעסקת בני משפחה של בר-דוד, המשטרה אישרה כי בנו עובד אצל גבאי, וכן כי בתו וכלתו נחקרו. לפי החשד, גבאי העלה את שכר בנו של בר-דוד לאחר שהתבקש לעשות כן, אך עו"ד פטמן טען כי מדובר בתוספת זניחה של 400 שקל. עוד נטען כי אחת מאחייניותיו של בר-דוד קיבלה הצעת עבודה מיבואן בשם דניאל זינגייך, לאחר שהתלוננה בפניו שהיא מחפשת עבודה.
