הקמפיין של סלקום עם אפרת גוש: 4 ועדות יוטיוב למקאן לפני האישור למהלך
לא פשוט לנסות להמציא את הגלגל. חברת סלקום משיקה בימים אלו את 'ווליום - חנות המוסיקה' ולרגל ההשקה יצאה במהלך שיווקי במסגרתו יעלה ברשת פסטיבל מוסיקה אינטרנטי בלייב. המופע ישודר מול אלפי הגולשים באמצעות מצלמות webcam מהבית. ההופעות יהיו פתוחות ללקוחות כל החברות, ללא עלות, ברישום מראש.
לטובת המהלך הפיק משרד הפרסום מקאן אריקסון קמפיין פרסומי חדשני ויצירתי תוך שימוש בפלפטפורמה החדשה של יו-טיוב. מדובר בכלי חדשני ומיוחד של יו-טיוב שנקרא Custum gadget. ביוטיוב רגישים מאוד לגביו ולא מאפשרים לכל דורש להשתמש בו עבור קמפיינים. מקאן אריקסון עברו למעשה 4 ועדות של יוטיוב המפקחת ומבקרת את התהליך ממקום מושבה באירלנד. בוועדות אלו נבדק הרעיון הקריאטיבי, רמת הביצוע והשימוש בטכנולוגיה.
במקאן יודעים לפרגן ומסבירים שחלק גדול מהשקת המהלך הוא תודות לגוגל ישראל שלקחה חלק בהעברת המידע בין גוגל העולמית למשרד הפרסום. זאת בנוסף לפרטים הקשורים בדרישות התכנות של המהלך הדיגיטלי.
במקאן אומרים לאייס: "זו הפעם הראשונה בישראל של השתלטות על יוטיוב, כמובן באישורם הנלהב. זו גם יריית הפתיחה של מהלך באמת מיוחד של סלקום של הופעות חיות ברשת. אומנים מעולים אחד אחד יופיעו לייב ותוכלו לראות את זה אונליין. את השיר כתבו אפרת גוש ושלומי שבן במיוחד לקמפיין".
מסתבר עוד כי יוטיוב דחתה בעבר הצעות מישראל לקמפיינים בשימוש הפלטפורמה מכיוון שאלו לא עמדה ברף הביקורת ומדדי האיכות של יוטיוב. מקאן אמנם חלוצה בתחום בגזרת ישראל אך בעולם נרשמו כבר מהלכים דומים, לדוגמא זה של
הפלטפורמה של יוטיוב קיימת בערך כשנה. הקמפיין כולו נעשה In house במחלקת הדיגיטל של מקאן ומדובר בהחלט בביצוע מרשים שעושה שימוש מעניין ב'אכסנייה' של יוטיוב.
קרדיטים
סמנכ"ל לקוחות: חנית מרינוב, סופרווייזר/מנהל לקוח: שירה פורת, תקציבאית: שירה כהן, פלנינג: אלדד הילוייל, פלנר: דן ויינשטיין, סמנכ"ל קריאייטיב: טל רביב, סמנכ"ל קריאייטיב: אלדד ויינברגר, סמנכ"ל תוכן וקריאייטיב דיגיטל: ניר רפואה, מנהלי קריאייטיב: רני סבג, ניר לוי, קופי: דניאל ברק, ארט: ניר הרשטט, סמנכ"ל פרויקטים ניו-מדיה: תמי כץ-זרה, סמנכ"ל פיתוח: ניב קנטור, מנהל/ת פרויקט: רועי קיש, מעצב/ת דיגיטל: שי מיה, טל שפיגלר, פיתוח פלאש ועבודת אפטר: רון רוכמן, טימור טאליבייב, מדיה פלנר בכיר: ליטל ולריולה, מדיה פלנר: יסמין בר גד, אמיר בילו, בדיקות QA:אודליה ממן, חברת הפקה: טיים ליין, במאי: מיכה קינסברונר.
- 1.יובל ל. 30/03/2011 14:06הגב לתגובה זואז נכון שקיט-קאט עלה כבר לפני שנה ועשה איזה 3 וחצי מיליון צפיות, אבל הסרט של מקאן לווליום פשוט נראה יותר טוב. עניין של טעם.. :)
- נחמד מאוד (ל"ת)ירון 30/03/2011 16:34הגב לתגובה זו

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.