המאבק של אורן יוניוב ויוסי ורשבסקי: שטראוס קונה מדיה ישירות מערוץ 10
חברת רכש המדיה יוניון בבעלותו של אורן יוניוב נמצאת מתחילת חודש מרץ במאבק מול ערוץ 10 בנוגע למחירי המדיה אותם דורש הערוץ. ברקע למאבק בין החברה לערוץ נודע לאייס כי לקוחותיה הגדולים של יוניון מדיה לא נרתמו באופן גורף למאבק וקונים את שטחי הפרסום ישירות מהערוץ - כך לדוגמא שטראוס ועוד.
במכתב ששיגר יוניוב ללקוחותיו ציין מנכ"ל יוניון מדיה כי הערוץ דורש התייקרות חדה של מחיריו בסביבות 10%, התייקרות קיצונית של פרסומות במיקומים 1, 2 ואחרון בברייק הפרסומות, התייקרות של קמפיינים עם סרטים מעל 30 שניות בתקופות ביקוש ב-15% והתייקרות בגין צפייה נדחית. המאבק בין הצדדים מצא ביטוי כספי בכך שהיקף הפעילות של יוניון מדיה ירד מנתח מדיה של 30% ל-7% בלבד בערוץ.
ערוץ 10 ללקוחות יוניון: "מתנהל מאבק על חשובנכם"
בערוץ 10 לא וויתרו בקלות על לקוחות יוניון מדיה ופנו מיוזמתם ללקוחות במכתב שנועד לשלול את טענות יוניון מדיה בדבר ייקור המחירים וצניחה ברייטינג. מנקודה זו ניתנה יריית הפתיחה למאבק ביו יוניון מדיה לערוץ 10 או במילים אחרות בין אורן יוניוב ליוסי וורשבסקי 2 שועלי מדיה וותיקים.
בפניית ערוץ 10 ללקוחות יוניון נאמר: "יש לראות בחומרה רבה את התנהלותו של מר יוניוב אשר במקום להציג נתוני אמת עדכניים ולשרת אותך באופן מקצועי ואובייקטיבי, בחר לנהל מאבק על תנאיו המסחריים ובכך להעדיף את תועלתו ורווחיותו האישית על חשבונך".
תגובות בענף: "בטווח הקצר מי שנפגע במיידי הם הלקוחות של יוניון"
בענף הפרסום והמדיה מביטים בסיטואציה המורכבת מהצד ואומרים לאייס: "המדיה היא תחום כוחני, ובגדול, פעם בכמה זמן אנשים נסחפים עם הכוח למקומות של No way situation. ערוץ 10 היא חברה שמתנהלת כיחידת רווח והפסד וזכותה לנסות למקסם את התוצרת שלה בכל רגע נתון וזה גם תפקידו של יוסי וורשבסקי מול חברי הדירקטוריון שלו".
"מה שברור שזו לא הדרך להתנהל. בטווח הקצר מי שנפגע במיידי הם הלקוחות של יוניון כמו לדוגמא מותג שפונה לקהל גברי והוא חייב להיות בברייק פרסומות במשחק של מכבי שישודר היום (יום ג') בערב. כשאתה נותן ללקוח שלך 'מיקס' של ערוצים הוא יכול לבוא ולהגיד 'יקר לי בערוץ 10' אבל השיטה הגורפת של לחסום את הלקוחות היא לא נכונה. בסופו של דבר לקוחות צריכים למכור מוצרים והם חייבים להיות בערוץ 10". כך לדברי גורמים בשוק.
"יש מה שנקרא Share of voice - העובדה שיוניון ולקוחותיו במאבק מול ערוץ 10 משחקת למתחרים מכיוון שעומס המסרים בברייק משתנה. סלקום ופלאפון לדוגמא יודעות שהן לא צריכות להילחם מול פרטנר בערוץ 10 מה שמאפשר להם אימפקט יותר גבוה. הדברים קורים באופן מיידי, שוק המדיה בישראל מגיב מהר, מעכשיו לעכשיו כפונקציה של גודל השוק". כך מסבירים בענף ואומרים גם כי, "כל אחד רוצה למקסם רווחים אבל יש דרך לעשות זאת - זה נראה כאילו אורן הבין שהוא עשה טעות".
למרות המאבק של יוניון בערוץ 10 הלקוחות הגדולים של חברת המדיה ממשיכים להופיע בערוץ 10. 'שטראוס' לדוגמא קונה את המדיה בימים אלו ישירות מול ערוץ 10. גורמים בסביבת הערוץ מוסרים לאייס כי "לקוחותיו של יוניון לא יוותרו על הערוץ. שוק המפרסמים לא קונה בערוץ 10 במחירים גבוהים יותר מערוץ 2 ובטוח לא יותר יקר מקשת. בסופו של דבר אין ליוניון ברירה והיא תצטרך לתת מענה ללקוחות שלא מתרשמים מהנתונים שהוא מציג בפניהם".
מיוניון נמסר לאייס כי אין לחברה למנוע כל פרסום של לקוחותיה בערוץ 10. "מטרתנו היחידה היא למנוע כל התייקרות ואף לדרוש הוזלה ממחירי ערוץ 10 בהתאם לנחיתות שלו ברייטינג ביחסי ההמרה ובכמות העיניים הצופות בכל נקודת רייטינג". לעניין הלקוחות שיפרסמו בערוץ 10 למרות המאבק בין חברת המדיה ליוניון אומרים בחברה: "כל לקוח שלנו שישיג מחיר המשקף את היעדים שלנו, נברך על עלייתו לערוץ".
אחת הסיבות עליהן יוניון וערוץ 10 חלוקים היא העובדה שביוניון בחרו להציג ללקוחות נתוני רייטינג וביצועים שנתיים של ערוץ 10 כדי לנטרל את אלמנט העונתיות (חורף חזק מול קיץ חלש) בהן הציגו צניחה של 17% בפריים טיים במהלך 2010, בעוד שבערוץ 10 מציגים עובדות ברורות לפיהן ב-2 הרבעונים האחרונים הם מציגים שיפור.
גורמים נוספים בשוק הפרסום והמדיה אומרים לאייס: "אף אחד לא נכנס או עט על זמני הפרסום שיוניון פינתה בערוץ 10. הלקוחות המתחרים בלקוחות של יוניון כבר שם ממילא, רק שעכשיו הם יהנו מכך ששחקן אחד יצא מהתמונה - יכול גם להיות שבערוץ 10 יהיו כעת יותר בונוסים ללקוחות שמפרסמים".
מעריכים את מה שאורן עשה, במקרים רבים ערוץ 10 מגזים במחירים"
"אנחנו מאוד מעריכים את מה שאורן עשה במאבק שלו וכן, במקרים רבים ערוץ 10 מגזים במחירים אותם הוא דורש מחברות המדיה" כך אומרים בענף הפרסום. "אבל חד משמעית מי שניזוק מהמצב הוא אורן יוניוב. ערוץ 10 ימכור ישירות ללקוחות ואורן יפגע בעמלות אותן הוא מקבל מהלקוחות".
"הוא עשה טעות ביציאה למלחמה ביוסי וורשבסקי" מסבירים גורם המכיר היטב את 2 הצדדים. "למרות שאורן למוד ניסיון ונלחם לא מעט בעבר, יוסי הרבה יותר פרוע ממנו ומאחרים. ערוץ 10 מפסיד כסף ומצד שני יש ביקושים לזמן אוויר אצלו אז מטבע הדברים המחירים אמורים לעלות. חייבים לציין שערוץ 10 לא נוהג באיפה ואיפה והוא מאוד אחיד במחיריו מול לקוחות שאין להם הסכם שנתי".
"הלקוחות שנפגעים בעיקר מהסיטואציה הזו הם אלו הקטנים שיש להם לדוגמא 2 קמפיינים בשנה". כך מסבירים בענף. "אם הוא לא יעלה בערוץ 10 הוא ייאבד נתח של 33% מהקהל ומדובר בפגיעה קשה בחשיפה לקמפיין. הקהל יראה אותו פחות פעמים, החשיפה תרד והרפיטציה תקטן. יוניון לא יכולה להרשות לעצמה שהמצב הזה יימשך זמן רב".
- 10.חכם ! 30/03/2011 11:28הגב לתגובה זוכאיש מדיה, הגיע הזמן שהשוק הישראלי ילמד לעבוד כפי שהשוק האירופאי עובד, רק בארץ נוגסים אחד בשני בבהמתיות בגלל החזרי העמלות. כן ערוץ 10 לרוב מגזים כאילו שרשת וקשת קדושים ! גם הם מפגיזים מחירים לא נורמאלים אפילו שקשת מספקת את הסחורה. בקיצור , יוניוב, עופר רושה , אלון שטרן ועוד כרישים בתחום.... שחררו ותפסיקו לעשות כסף על גבם של לקוחות כי המלחמות האלה נמאסו
- 9.רוני 30/03/2011 10:05הגב לתגובה זושיחתכו את כל העמלות של כל הגנבים. הלוואי ועוד מנכ"לים חכמים יעשו כך.
- 8.לך ללשכת אבטלה (ל"ת)למה מי אתה יוניוב? 30/03/2011 07:15הגב לתגובה זו
- 7.הרי ברור שיוניון תתקפל בסוף (ל"ת)טמטום 29/03/2011 20:03הגב לתגובה זו
- 6.שניהם הפסידו 29/03/2011 19:30הגב לתגובה זוכמו כל התעשייה שלנו. שוק כל כך קטן עם אגו שלא תמצאו באף מקום בעולם. כל האנרגיות שיכולות להיות מופנות לחשיבה יצירתית הולכות למאבקי כוח
- 5.אורן מול יוסי 29/03/2011 19:16הגב לתגובה זושהוא ברוגז עם ערוץ 10 ולכן הם לא יהיו שם או את אלקטרה שנותנת חסות למכבי. נראה אותו אומר להם שהם לא יוכלו להיות במהלך המשחק של מכבי
- 4.לא מהקהילה 29/03/2011 19:03הגב לתגובה זואורן לא מבין שיוסי גדול עליו ב10 רמות. יאכל אותו לארוחת בוקר.קח עצת חינם אורן,רד מהסוס לפני שתעוף ממנו.
- 3.אבל.. 29/03/2011 18:49הגב לתגובה זואבל לפני פסח הוא לא יעמוד בלחץ של הלקוחות שלו ויפסיד בגדול. עיתוי לא מוצלח
- הבורר 30/03/2011 09:32הגב לתגובה זוהחברה של רכש מדיה בכלל ,רוצים להיות גם הבעלים של ספק המדיה , גם הבעלים של המפרסם. די מספיק לעושקי הספקים. כל הכבוד לערוץ 10 .תראו מה קרה למעריב , כל התחלואות שלהם זה מחברות כמו יוניון מדיה גזרו 40% עמלות בלי לעשות כלום.לא שמעתי שבתיווך בשום מקצוע לוקחים כאלו עמלות.פראיירים לא מתים רק מתחלפים.
- 2.ורשבסקי יאכל אותו חי. הפעם אורן הגזים (ל"ת)ענף המדיה פחדנים.... 29/03/2011 18:23הגב לתגובה זו
- 1.טעות לדעתי (ל"ת)ערוץ 10 עושים 29/03/2011 18:16הגב לתגובה זו

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.