פרסום ראשון

המאבק של אורן יוניוב ויוסי ורשבסקי: שטראוס קונה מדיה ישירות מערוץ 10

הלקוחות הגדולים של יוניון מדיה שנמצאת במאבק מחירים מול ערוץ 10 קונים מדיה ישירות. גורמים בענף: "אורן עשה טעות, יוסי הרבה יותר פרוע ממנו"
משה בנימין | (11)

חברת רכש המדיה יוניון בבעלותו של אורן יוניוב נמצאת מתחילת חודש מרץ במאבק מול ערוץ 10 בנוגע למחירי המדיה אותם דורש הערוץ. ברקע למאבק בין החברה לערוץ נודע לאייס כי לקוחותיה הגדולים של יוניון מדיה לא נרתמו באופן גורף למאבק וקונים את שטחי הפרסום ישירות מהערוץ - כך לדוגמא שטראוס ועוד.

במכתב ששיגר יוניוב ללקוחותיו ציין מנכ"ל יוניון מדיה כי הערוץ דורש התייקרות חדה של מחיריו בסביבות 10%, התייקרות קיצונית של פרסומות במיקומים 1, 2 ואחרון בברייק הפרסומות, התייקרות של קמפיינים עם סרטים מעל 30 שניות בתקופות ביקוש ב-15% והתייקרות בגין צפייה נדחית. המאבק בין הצדדים מצא ביטוי כספי בכך שהיקף הפעילות של יוניון מדיה ירד מנתח מדיה של 30% ל-7% בלבד בערוץ.

ערוץ 10 ללקוחות יוניון: "מתנהל מאבק על חשובנכם"

בערוץ 10 לא וויתרו בקלות על לקוחות יוניון מדיה ופנו מיוזמתם ללקוחות במכתב שנועד לשלול את טענות יוניון מדיה בדבר ייקור המחירים וצניחה ברייטינג. מנקודה זו ניתנה יריית הפתיחה למאבק ביו יוניון מדיה לערוץ 10 או במילים אחרות בין אורן יוניוב ליוסי וורשבסקי 2 שועלי מדיה וותיקים.

בפניית ערוץ 10 ללקוחות יוניון נאמר: "יש לראות בחומרה רבה את התנהלותו של מר יוניוב אשר במקום להציג נתוני אמת עדכניים ולשרת אותך באופן מקצועי ואובייקטיבי, בחר לנהל מאבק על תנאיו המסחריים ובכך להעדיף את תועלתו ורווחיותו האישית על חשבונך".

תגובות בענף: "בטווח הקצר מי שנפגע במיידי הם הלקוחות של יוניון"

בענף הפרסום והמדיה מביטים בסיטואציה המורכבת מהצד ואומרים לאייס: "המדיה היא תחום כוחני, ובגדול, פעם בכמה זמן אנשים נסחפים עם הכוח למקומות של No way situation. ערוץ 10 היא חברה שמתנהלת כיחידת רווח והפסד וזכותה לנסות למקסם את התוצרת שלה בכל רגע נתון וזה גם תפקידו של יוסי וורשבסקי מול חברי הדירקטוריון שלו".

"מה שברור שזו לא הדרך להתנהל. בטווח הקצר מי שנפגע במיידי הם הלקוחות של יוניון כמו לדוגמא מותג שפונה לקהל גברי והוא חייב להיות בברייק פרסומות במשחק של מכבי שישודר היום (יום ג') בערב. כשאתה נותן ללקוח שלך 'מיקס' של ערוצים הוא יכול לבוא ולהגיד 'יקר לי בערוץ 10' אבל השיטה הגורפת של לחסום את הלקוחות היא לא נכונה. בסופו של דבר לקוחות צריכים למכור מוצרים והם חייבים להיות בערוץ 10". כך לדברי גורמים בשוק.

"יש מה שנקרא Share of voice - העובדה שיוניון ולקוחותיו במאבק מול ערוץ 10 משחקת למתחרים מכיוון שעומס המסרים בברייק משתנה. סלקום ופלאפון לדוגמא יודעות שהן לא צריכות להילחם מול פרטנר בערוץ 10 מה שמאפשר להם אימפקט יותר גבוה. הדברים קורים באופן מיידי, שוק המדיה בישראל מגיב מהר, מעכשיו לעכשיו כפונקציה של גודל השוק". כך מסבירים בענף ואומרים גם כי, "כל אחד רוצה למקסם רווחים אבל יש דרך לעשות זאת - זה נראה כאילו אורן הבין שהוא עשה טעות".

למרות המאבק של יוניון בערוץ 10 הלקוחות הגדולים של חברת המדיה ממשיכים להופיע בערוץ 10. 'שטראוס' לדוגמא קונה את המדיה בימים אלו ישירות מול ערוץ 10. גורמים בסביבת הערוץ מוסרים לאייס כי "לקוחותיו של יוניון לא יוותרו על הערוץ. שוק המפרסמים לא קונה בערוץ 10 במחירים גבוהים יותר מערוץ 2 ובטוח לא יותר יקר מקשת. בסופו של דבר אין ליוניון ברירה והיא תצטרך לתת מענה ללקוחות שלא מתרשמים מהנתונים שהוא מציג בפניהם".

מיוניון נמסר לאייס כי אין לחברה למנוע כל פרסום של לקוחותיה בערוץ 10. "מטרתנו היחידה היא למנוע כל התייקרות ואף לדרוש הוזלה ממחירי ערוץ 10 בהתאם לנחיתות שלו ברייטינג ביחסי ההמרה ובכמות העיניים הצופות בכל נקודת רייטינג". לעניין הלקוחות שיפרסמו בערוץ 10 למרות המאבק בין חברת המדיה ליוניון אומרים בחברה: "כל לקוח שלנו שישיג מחיר המשקף את היעדים שלנו, נברך על עלייתו לערוץ".

אחת הסיבות עליהן יוניון וערוץ 10 חלוקים היא העובדה שביוניון בחרו להציג ללקוחות נתוני רייטינג וביצועים שנתיים של ערוץ 10 כדי לנטרל את אלמנט העונתיות (חורף חזק מול קיץ חלש) בהן הציגו צניחה של 17% בפריים טיים במהלך 2010, בעוד שבערוץ 10 מציגים עובדות ברורות לפיהן ב-2 הרבעונים האחרונים הם מציגים שיפור.

גורמים נוספים בשוק הפרסום והמדיה אומרים לאייס: "אף אחד לא נכנס או עט על זמני הפרסום שיוניון פינתה בערוץ 10. הלקוחות המתחרים בלקוחות של יוניון כבר שם ממילא, רק שעכשיו הם יהנו מכך ששחקן אחד יצא מהתמונה - יכול גם להיות שבערוץ 10 יהיו כעת יותר בונוסים ללקוחות שמפרסמים".

מעריכים את מה שאורן עשה, במקרים רבים ערוץ 10 מגזים במחירים"

"אנחנו מאוד מעריכים את מה שאורן עשה במאבק שלו וכן, במקרים רבים ערוץ 10 מגזים במחירים אותם הוא דורש מחברות המדיה" כך אומרים בענף הפרסום. "אבל חד משמעית מי שניזוק מהמצב הוא אורן יוניוב. ערוץ 10 ימכור ישירות ללקוחות ואורן יפגע בעמלות אותן הוא מקבל מהלקוחות".

"הוא עשה טעות ביציאה למלחמה ביוסי וורשבסקי" מסבירים גורם המכיר היטב את 2 הצדדים. "למרות שאורן למוד ניסיון ונלחם לא מעט בעבר, יוסי הרבה יותר פרוע ממנו ומאחרים. ערוץ 10 מפסיד כסף ומצד שני יש ביקושים לזמן אוויר אצלו אז מטבע הדברים המחירים אמורים לעלות. חייבים לציין שערוץ 10 לא נוהג באיפה ואיפה והוא מאוד אחיד במחיריו מול לקוחות שאין להם הסכם שנתי".

"הלקוחות שנפגעים בעיקר מהסיטואציה הזו הם אלו הקטנים שיש להם לדוגמא 2 קמפיינים בשנה". כך מסבירים בענף. "אם הוא לא יעלה בערוץ 10 הוא ייאבד נתח של 33% מהקהל ומדובר בפגיעה קשה בחשיפה לקמפיין. הקהל יראה אותו פחות פעמים, החשיפה תרד והרפיטציה תקטן. יוניון לא יכולה להרשות לעצמה שהמצב הזה יימשך זמן רב".

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    חכם ! 30/03/2011 11:28
    הגב לתגובה זו
    כאיש מדיה, הגיע הזמן שהשוק הישראלי ילמד לעבוד כפי שהשוק האירופאי עובד, רק בארץ נוגסים אחד בשני בבהמתיות בגלל החזרי העמלות. כן ערוץ 10 לרוב מגזים כאילו שרשת וקשת קדושים ! גם הם מפגיזים מחירים לא נורמאלים אפילו שקשת מספקת את הסחורה. בקיצור , יוניוב, עופר רושה , אלון שטרן ועוד כרישים בתחום.... שחררו ותפסיקו לעשות כסף על גבם של לקוחות כי המלחמות האלה נמאסו
  • 9.
    רוני 30/03/2011 10:05
    הגב לתגובה זו
    שיחתכו את כל העמלות של כל הגנבים. הלוואי ועוד מנכ"לים חכמים יעשו כך.
  • 8.
    לך ללשכת אבטלה (ל"ת)
    למה מי אתה יוניוב? 30/03/2011 07:15
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    הרי ברור שיוניון תתקפל בסוף (ל"ת)
    טמטום 29/03/2011 20:03
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שניהם הפסידו 29/03/2011 19:30
    הגב לתגובה זו
    כמו כל התעשייה שלנו. שוק כל כך קטן עם אגו שלא תמצאו באף מקום בעולם. כל האנרגיות שיכולות להיות מופנות לחשיבה יצירתית הולכות למאבקי כוח
  • 5.
    אורן מול יוסי 29/03/2011 19:16
    הגב לתגובה זו
    שהוא ברוגז עם ערוץ 10 ולכן הם לא יהיו שם או את אלקטרה שנותנת חסות למכבי. נראה אותו אומר להם שהם לא יוכלו להיות במהלך המשחק של מכבי
  • 4.
    לא מהקהילה 29/03/2011 19:03
    הגב לתגובה זו
    אורן לא מבין שיוסי גדול עליו ב10 רמות. יאכל אותו לארוחת בוקר.קח עצת חינם אורן,רד מהסוס לפני שתעוף ממנו.
  • 3.
    אבל.. 29/03/2011 18:49
    הגב לתגובה זו
    אבל לפני פסח הוא לא יעמוד בלחץ של הלקוחות שלו ויפסיד בגדול. עיתוי לא מוצלח
  • הבורר 30/03/2011 09:32
    הגב לתגובה זו
    החברה של רכש מדיה בכלל ,רוצים להיות גם הבעלים של ספק המדיה , גם הבעלים של המפרסם. די מספיק לעושקי הספקים. כל הכבוד לערוץ 10 .תראו מה קרה למעריב , כל התחלואות שלהם זה מחברות כמו יוניון מדיה גזרו 40% עמלות בלי לעשות כלום.לא שמעתי שבתיווך בשום מקצוע לוקחים כאלו עמלות.פראיירים לא מתים רק מתחלפים.
  • 2.
    ורשבסקי יאכל אותו חי. הפעם אורן הגזים (ל"ת)
    ענף המדיה פחדנים.... 29/03/2011 18:23
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    טעות לדעתי (ל"ת)
    ערוץ 10 עושים 29/03/2011 18:16
    הגב לתגובה זו
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

ארנון בר דוד ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

"נראה כי ההסתדרות נוהלה כמו עסק ששייך לאדם פרטי"

"אשר ברצותו ממנה אנשים לתפקידי מפתח, וברצותו מעבירם מתפקידם, וזאת כאשר לעיתים הם נעדרים כישורים מינימליים, והם עצמם לא מבינים מדוע הוצבו בתפקיד" - השופטת דורית סבן-נוי האריכה את מעצרם  של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי 

רן קידר |

מעצרם של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי הוארך בשלושה ימים, עד יום חמישי. ההחלטה התקבלה לאחר דיון בבית משפט השלום בראשון לציון, שבמסגרתו הציגה המשטרה הקלטות המצביעות, לפי החשד, על העברת כספים במזומן בין השניים.

נציגי המשטרה טענו בדיון כי מדובר בחקירה רחבת היקף, שנמשכת מזה כשנתיים. החקירה כוללת חשדות לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים במספר מוסדות ציבוריים, גופים עירוניים וממשלתיים. לפי המשטרה, יש חשד לקיומו של מנגנון שיטתי לקידום מינויים בתמורה להעברת כספים או טובות הנאה.

במרכז החקירה עומדת הטענה כי גבאי, הבעלים של סוכנות ביטוח, ניצל קשרים עם ראשי ועדים בהסתדרות למינוי דירקטורים בחברות ממשלתיות, ובתמורה אותם ועדים העבירו עובדים לביטוח דרך סוכנותו. בר-דוד חשוד כי קיבל כספים מגבאי והשתמש בקשריו כדי לסייע לו לקדם מינויים ועסקאות. גבאי מצידו טען כי מדובר בהלוואה, ולא בתשלום בלתי חוקי.

עורכי הדין של שני החשודים הכחישו את החשדות. עו"ד מיכה פטמן, המייצג את בר-דוד, אמר כי מדובר בהלוואה של 30 אלף שקל שהועברה בשלוש פעימות. לטענתו, לא מדובר בעבירה פלילית. פטמן הדגיש כי אין ראיות למעטפות כסף או למעשים פליליים אחרים, וכי לא התקיימו נסיעות משותפות לחו"ל בין בר-דוד לגבאי. נציגת המשטרה טענה כי חקירת ההתכתבויות בין השניים עדיין לא הושלמה, וכי ישנם פערים בין גרסאותיהם.

בנוגע להעסקת בני משפחה של בר-דוד, המשטרה אישרה כי בנו עובד אצל גבאי, וכן כי בתו וכלתו נחקרו. לפי החשד, גבאי העלה את שכר בנו של בר-דוד לאחר שהתבקש לעשות כן, אך עו"ד פטמן טען כי מדובר בתוספת זניחה של 400 שקל. עוד נטען כי אחת מאחייניותיו של בר-דוד קיבלה הצעת עבודה מיבואן בשם דניאל זינגייך, לאחר שהתלוננה בפניו שהיא מחפשת עבודה.