תגיע לבית הוורד? תמר איש שלום במו"מ עם ערוץ 10 להחלפת מיקי חיימוביץ'
מגישת 'אולפן לילה' תמר איש שלום, הנמצאת כעת בחופשת לידה, נמצאת במשא ומתן עם 'חדשות 10', להצטרפות למהדורת החדשות המרכזית, במקומה של מיקי חיימוביץ', שהודיעה לפני כ-3 חודשים על פרישה בחודש יוני.
איש שלום (30) החלה את דרכה בגל"צ, ככתבת משטרה, כנסת ועורכת יומי בוקר. המשך הייתה עורכת ומגישה של '24 היום שהיה' בגל"צ. ב-2004 עברה ל'חדשות 10' כמגישת מבזקים ותכנית הבוקר,, וערכה והגישה תכניות דוקומנטריות.
ב-2007 עברה לערוץ. 2 ושימשה ככתבת החברה באירופה, כשבמקביל השלימה תואר שני בתאי לוגיה מקינגס קולג' בלונדון. לאחר חזרתה השתלבה המשיכה ב'חדשות 2'.
- 3.מה שקורה עם לבני בערוץ הראשון מחייב בדיקה מיד (ל"ת)אסור לטייח 23/03/2011 16:01הגב לתגובה זו
- 2.הבעל של נשר תרנגול הוא לא הסוכן של אילון (ל"ת)רן 23/03/2011 10:36הגב לתגובה זו
- 1.תעשו טובה לערוץ 1 22/03/2011 19:11הגב לתגובה זוכמה שונאים יש לאשה הזאת בערוץ ראשון. לא להאמין. אין אבן שעליה היא לא דרכה ואין בן אדם שאיתו היא התכתשה בעבר או בהווה. מה יהיה בעתיד מוקדם לדעת, אבל אם קדימה בראשות לבני בקואליציה ולבני מקבלת תחת חסותה את רשות השידור באותו רגע אילה חסון נשר תרנגול יכולה לעשות קוקוריקו גדול שישמע בכל העיר.
- עמירם 22/03/2011 20:38הגב לתגובה זוזה לא סוד, ברשות השידור נעשה לציפי לבני מה שלא עשו אף פעם לשום פוליטקאי בישראל.השאלה החשובה היא מה עושה בעניין הזה ההנהלה של רשות השידור? תגידו ההנהלה של הרשות עיוורת לחלוטין? איש לא רואה ולא שומע מה עושים ליושבת ראש האופוזיציה. למה מועצת העיתונות או גוף אחר שאחראי על השידור הציבורי לא מתערב בעניין הזה? הדבר הזה צריך להחקר ביסודיות. בקדימה יושבים כנראה הרבה מאד פראיירים. כשכך נוהגת חברת הכנסת לבני במה שנוגע לה איך היא תדע לפתור דברים הרבה יותר מורכבים? זה לא נראה לכם מתבקש שמישהו שם בשידור הציבורי יבין שזה עסק ציבורי ושזה לא יכול להימשך ככה. זה פשוט ביזיון. איפה המנכ"ל? למה לא שומעים אותו בעניין? ומה עושה היו"ר של רשות השידור? גם הוא לא רואה מה עושים בתחנת שידור ציבורי לחברת כנסת בישראל? השערוריה הזאת עוד תיבדק והאחראים לזה יתנו את הדין! מלוא הדין!
- איציק 22/03/2011 21:10הנהלת רשות השידור צריכה לעשות מעשה ולנפנף החוצה את מי שהחליט להפוך את השידור הציבורי לעסק פרטי שלה. זאת שערוריה שחייבת להיבדק! ומייד!!!!!

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה
אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)
לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI.
אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים.
מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד.
כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז
תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים
עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.
- ה-AI כבר מחליף עובדים וזה הולך ומתעצם - נתונים מדוח התעסוקה בארה"ב
- עובד ותיק פוטר כשנה לפני פרישתו, תבע - ויפוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?