הקלפי נסגר: 600 עבודות יתמודדו בתחרות הקקטוס; שלב ההגשות הסתיים
נסתיימה הגשת העבודות לתחרות קקטוס הזהב לשנת 2011. 600 עבודות יתמודדו בתחרות, כאשר לראשונה מהיווסדה, ייקחו בה חלק גם עבודות המציגות תוכן שיווקי. בימים אלו מועברות העבודות מאתר ההגשות באינטרנט למערכת השיפוט הממוחשבת.
ועדת הקקטוס התכנסה השבוע לבחור את 40 שופטי התחרות, אשר יורכבו מאנשי קריאייטיב מחברות הפרסום ושופטים חיצוניים. 24 מתוכם יהיו מנהלי קריאייטיב מחברות הפרסום החברות באיגוד חברות הפרסום, ו-16 השופטים הנוספים יהיו אנשי קריאייטיב אשר כיהנו בעבר כמנהלי קריאיטיב בחברות פרסום השונות.
תחרות קקטוס הזהב 2011 תתקיים ביום רביעי ה- 25 במאי, במלון הילטון תל אביב. הפסטיבל יהא במתכונת בת יום אחד הדומה לפסטיבלי הפרסום הגדולים. בנוסף, במהלך היום יתקיימו הרצאות של אורחים מחו"ל, פאנלים, דיונים וההכרזות על הזוכים.
גיא בר, יו"ר ועדת התחרות: "כמות העבודות שהוגשה מעידה כי המשרדים חושבים פעמיים על כל עבודה שהם שולחים ולא סתם מציפים את התחרות בעבודות שאינן ראויות. בהמשך להוספת קטגוריות האינטגרייטד והענקת פרסים על ביצוע - craft, החלטנו השנה לתת במה גם למהלכי התוכן השיווקי שהולכים ותופסים תאוצה בשנים האחרונות. התחרות עצמה תמשך אמנם רק יום אחד אך היא תיישר קו עם הסטנדרטים הנהוגים בתחרויות בינלאומיות.
לדברי יגאל בראון מנכ"ל איגוד חברות הפרסום: "השנה אנו מתכננים אירוע פסטיבלי עם הרבה ניחוח בינלאומי, מספר מרצים מובילים בתחום הקראיטיב בחו"ל כבר הביעו עניין להגיע לפסטיבל שיערך ב- 25 במאי במלון הילטון ובימים אלו אנו מסכמים את פרטי השתתפותם".

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.