בלעדי

כמה עולה למותג החדש של ריגלי לשמוע את מודי בר און אומר 'פייב באלופות'?

מותג המסטיקים 'פייב' יצא בפעילות תוכן שיווקי ולקח חסות על פינת ההופעות החיות במשדר ליגת האלופות בערוץ 5. האם מודי שווה את ההשקעה?
משה בנימין | (4)

על הנייר, הסיבה לצפות בליגת האלופות הם המשחקים בין קבוצות הכדורגל הטובות ביותר באירופה בטורניר הנחשב ביותר. עם זאת, העובדה שמודי בר און הוא הטאלנט המוביל של משדרי ליגת האלופות ב'ספורט 5' הפכה את התוכנית למשהו מופרע ורחב הרבה יותר שהוליד את פינת ההופעות החיות בסוף כל ערב שידורים של ליגת האלופות. פינה שמצליחה להרחיב את קהל הצופים בליגת האלופות ולייצר נאמנות.

מי שהבין את כוחה של הפינה הוא מותג המסטיקים החדש בשוק 'פייב' (five) שלקח חסות על פינת ההופעות, כאשר הספרה 5 אותו הוא חולק עם ערוץ הספורט שנקרא בפי רבים עדיין 'ערוץ 5', משחק לו לידיים.

פינת ההופעות בליגת האלופות צוברת מדי שנה כוח מיתוגי כך שמפתיע שאף מותג מסחרי טרם עלה על הרכבת. הסיבה המרכזית שמעכבת בדרך כלל שיתוף פעולה נרחב יותר בין המותגים לפינה של ערוץ הספורט ולמופיעים בה היא ברוב המקרים הלהקות עצמן שמבקשות מחירים שהמותגים לא מוכנים לשלם מתוך נקודת הנחה שהתוכן השיווקי הוא פעילות משלימה בלבד.

אז כמה עולה מודי בר און?

לאייס נודע כי המהלך נאמד בהשקעה של כ-200 אלף שקל לעונת השידור של ליגת האלופות ובהתאם לנתוני הרייטינג של המשדר. זאת כאשר חבילת חסות ממוצעת עולה ביו 400 ל-500 אלף שקלים.

החסות על פינת ההופעות שונה מעוד חבילת חסויות שעולה לפני או אחרי תוכנית מסוימת. הצעד הראשון בפעילות התוכן השיווקי שהשיק משרד הפרסום גיתם BBDO עם ערוץ הספורט עבור מותג המסטיקים מקבוצת ריגלי ישראל החל בחודש שקט, מתחת לפני השטח בו הפינה קיבלה שם חדש שנזרק לחלל השידור על ידי מודי בר און שהדגיש 'פייב באלופות'. מה שנקרא, מהלך תוכן שיווקי עוקף רגולציה מהוקצע לפי כללי המשחק העדינים של התחום.

חודש לאחר פמפום הפינה בשמה החדש 'פייב באלופות' בתקווה שהקהל יעשה את החיבור הפסיכולוגי בין מותג המסטיקים למשדר הכדורגל המוביל בנקודת המכירה עברה הפעילות לשלב המסורתי יותר שלה עם חבילת חסויות לפני ואחרי תוכנית האלופות.

זאת לא הפעם הראשונה שמותג המסטיקים פייב שמשתדל מאוד לכבוש לעצמו נתח שוק בקטגוריית המסטיקים יוצא במהלך חסויות. במקביל לנעשה באירופה עם המותג משתדלים בגיתם BBDO ובחברת התוכן השיווקי שלהם BBDO CONTENT לנכס למותג ערכים של פאן וחיי לילה, מה שבא לידי ביטוי בפעילות מושקעת עם תוכנית הבידור של גיא פינס.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אני 16/03/2011 12:14
    הגב לתגובה זו
    מה זה הקשקוש הזה שת"פ חזק? עובר חלק? אני משלם כסף כדי לראות אותם והם חיים על דמי המנוי שלי על מנת שלא יכנסו אלמנטים פרסומיים!!! אם הם מפרסמים שיורידו את דמי המנוי, אי אפשר לאכול את כל העוגה ולהשאיר אותה שלמה. הם הצליחו לפתוח עוד שני ערוצים בתשלום גובים כסף על ערוץ הHD עד כמה אפשר לעשוק את הצרכן ומועצת הצרכנות והכבלים והלווין תשתוק? ניצן חן ניסה לעשות ולהזיז דברים ואז קצת לחצים קצת איומים והוא נעלם כלא היה . עוד שפן שמפחד מהגדולים. ערוץ הספורט הוא רק ליגת האלופות כל השאר קשקשת ברשת של יונתן כהן המאסו עמיחי שפיגלר הצנון המתנשא ושלא לדבר על חברות הזבל של החדשות שכבר שנים לא הביאו סקופ אחד ראוי... הכל פולואפים של העיתונים. בקיצור ערוץ עושק שלא נותן כלום. אפילו צ'רלטון שלא משקיעים בצופה בכלל, לפחות נותנים המון המון שידורים מעניינים הרי זו המהות לראות את המשחק ולא את זיוני השכל של כל המעפנים שם בערוץ הספורט
  • 3.
    הערוץ ערוץ PAY (ל"ת)
    BEN 15/03/2011 20:45
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יוסיפון 15/03/2011 19:58
    הגב לתגובה זו
    אחלה פעילות. כצופה ערוץ הספורט בכלל וליגת האלופות בפרט זה עובר בצורה חלקה וזורם לחלוטין. מבחינתי חיבור מושלם בין ערכי המותג והתוכן המשודר. קהל יעד ממוקד ומפולח. שאפו
  • 1.
    שת"פ חזק!!! (ל"ת)
    יואב 15/03/2011 18:22
    הגב לתגובה זו
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.