פרשת 'ארנה' 2? דרישה מרשת TNT להסיר פרסומות עם "רמזים מיניים בוטים"
רק סיימנו את טקס אות הקלון של ויצו בו הוענק האות לזרמון גולדמן ולפרסומת לקניון ארנה וכבר נפתחת חזית נוספת באותו הנושא - הפעם בין הרשות להגנת הצרכן ורשת TNT מבית הוניגמן.
הרשות להגנת הצרכן הורתה לחברת האופנה TNT (הוניגמן) להסיר בתוך 7 ימים את הפרסומים הכוללים עירום ורמזים מיניים בוטים. לטענת הרשות "בתמונות, המתפרסמות בחנויות ובאתר האינטרנט של המותג TNT, נעשה שימוש בדוגמנית הנחזית להיות קטינה, תוך שימוש בעירום וברמזים מיניים לקידום מכירות המותג". בפניית הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס הורתה למנכ"ל חברת הוניגמן להסיר בתוך 7 ימים, מהמותג T.N.T תמונות ו/או קטלוגים שנעשה בהם שימוש בעירום וברמזים מיניים. למשרדי הרשות להגנת הצרכן הגיעה תלונה מהמועצה לשלום הילד על פרסומת הנוגדת את תקנות הגנת הצרכן (פרסומת המכוונת לקטינים) בצרוף קטלוג. הרשות בדקה את התלונה ומצאה כי בחנויות ובאתר האינטרנט של של חברת הוניגמן מוצגות תמונות פרסומת ו/או קטלוג של המותג TNT המפרים את התקנות. עו"ד פינקוס מציינת כי מבדיקת אתר האינטרנט של החברה עולה בברור כי המותג TNT כמו הפרסומים של הקטלוג והתמונות, מכוונים בעיקר לבני/בנות נוער ולצעירים שהם קהל היעד העיקרי של הרשת. עוד מציינת פינקוס כי "סעיף 3 לתקנות אוסר על פרסום לקטינים שיש בו שימוש בעירום או ברמזים מיניים. בתמונות המתפרסמות בחנויות המותג ובאתר האינטרנט נעשה אף שימוש בדוגמנית הנחזית להיות קטינה תוך שימוש בעירום וברמזים מיניים לצורך קידום מכירות המותג".
תגובת הוניגמן: "הוניגמן מקפידה הקפדה יתרה על קיום הוראות החוק. המותג TNT פונה אמנם לקהל הצעיר, אולם הפרופיל הצרכני העומד מנגד עיני החברה הוא הצרכן בגילאי 20-30. אמנם בין לקוחותיה של החברה נמנים גם לקוחות הצעירים מגילאים אלו, אולם אין כל פניה ישירה ואו פרסומית של החברה אל קהל לקוחות זה. אנו דוחים את הטענה לפיה הדוגמנית נחזית לקטינה ונדגיש כי הדוגמנית האמורה היתה בת 19 במועד הצילומים ולמען הסר ספק , על גבי שילוט החוצות ובשלטי תוך חנות הוסף הכיתוב "המציגים הינם בגירים".
"מבלי לגרוע מהאמור לעיל, נשיב כי הקמפיין המאוזכר במכתב התלונה, הינו קמפיין החורף של רשת TNT, יסתיים במחצית שבוע הבא והתמונות יוסרו, ללא כל קשר לתלונה, מנקודות המכירה. אנו בטוחים כי קהל לקוחותינו יאהב את קמפיין קיץ 2011 של TNT בו מככב הכוכב ההוליוודי וורן טרוייר, הלוא הוא 'מינימי' מסרטי אוסטין פאוארס".
- 10.עו"ד פינ-קוס???!!! אחלה שם לקמפיין (ל"ת)מר בריף 12/03/2011 14:43הגב לתגובה זו
- 9.עידן 11/03/2011 01:13הגב לתגובה זוכולנו חפץ מיני, זה הטבע האנושי וזה גם מוכר. אין דרך ליצור בידול בפרסום בגדים, אז עושים כל מיני דברים כמו לשים אנשים ערומים. בכל מקרה, את יצורה טרחנית וצבועה ואנשים כמוך מביאים לי את הסעיף על בסיס יומי.
- 8.אשקלוני 10/03/2011 15:00הגב לתגובה זוהייתי תולה אותה בחדר
- 7.מה אתם רוצים, היא באמת נראית בת 19. (ל"ת)גיל 10/03/2011 13:53הגב לתגובה זו
- 6.מה קשור הפרסום לבגדים? אני לא קונה מהם נקודה (ל"ת)ישראלה 10/03/2011 13:27הגב לתגובה זו
- 5.יניב 10/03/2011 12:24הגב לתגובה זוכל הכבוד TNT
- 4.בושה 10/03/2011 12:05הגב לתגובה זוגועל נפש !
- 3.זאת לא אותה אחת מארנה בתמונה??? (ל"ת)עושה אחלה כסף הקטינה 10/03/2011 11:24הגב לתגובה זו
- 2.TNT לא אמורה לפקסם בגדים??? איה הבגדים? (ל"ת)הילה 10/03/2011 11:07הגב לתגובה זו
- 1.מאחלת לילדות של בעלי הוניגמן שיהיו חפץ מיני (ל"ת)בת 19 נראית 14 10/03/2011 10:55הגב לתגובה זו