גיא וינברגר תוקף: "עדיף שב'ויצו' יילחמו במפלצות האמיתיות - תוכניות הטלוויזיה"

המשנה למנכ"ל זרמון-גולדמן מגיב על מדד הקלון: "מטעמים אינטרסנטיים של עשיית הון תקשורתי בוחרים בוויצו להתייחס רק למה שמשרת את צורכיהם"
משה בנימין | (20)

התגובות למדד ויצו מגיעות, כצפוי: אחרי שהארגון פרסם אתמול (יום א') את מדד אות הקלון שלו לקראת יום האשה שכלל את 10 הפרסומות הסקסיסטיות של 2010, הגיעה תגובת אנשי משרד זרמון גולדמן, שמככב במדד הוא זרמון גולדמן בעיקר עם הקמפיין הפרובוקטיבי לקניון ארנה.

המשנה למנכ"ל זרמון גולדמן, גיא וינברגר, עמד מאחורי הקמפיין מיומו הראשון למול נשות ויצו וטען כי מדובר במהלך שבחר לעשות הומאז' לצילומי האופנה הגדולים בהיסטוריה בהובלת צלמי האופנה המובילים בישראל. כזכור הקמפיין ליווה את השקת ארנה כקניון האופנה של ישראל. .

"אני רוצה לנצל במה זו כדי להודות לאמי ואבי שגידלו אותי ותמכו בי לאורך כל הדרך עד שהגעתי לגמר מכובד זה. כולי תקווה שאנצח בתחרות", אמר וינברגר לאייס. "ובנימה רצינית יותר, חבל שארגון ויצו בוחר להתמקד רק בשלילי ולתת במה רק לאותם קמפיינים שהוא מבקש להוקיע ולא לתגמל את החיובי ולתת לו את הבמה והחשיפה הראויים. אני מציע שהם יערכו תחרות על הפרסומת הפמיניסטית של השנה ולא הסקסיסטית. זה לא קורה, וכנראה שגם לא יקרה בגלל שהם בדיוק כמונו יודעים שסקס מוכר".

"אייטם תקשורתי על תחרות הפרסומת הפמיניסטית של השנה לא יספק את הרייטינג הנדרש. זו האמת גם אם היא כואבת או מפריעה למישהו. כמו שאמרתי כבר בעבר קמפיין ארנה היה בין הקמפיינים הפמיניסטים ביותר שנעשו בישראל. הוא הציג לראשונה גבר ערום, אישה לבושה התופסת גבר ערום בביצים, אישה ההולכת על גבר ועוד ועוד. כלומר, שלל דימויים המעצימים את הנשים והנשיות, ומציגים אותן לא כאובייקטיבים מיניים בשירות הגברים אלא כבעלות מיניות משל עצמן ומתן הלגיטימציה ליהנות ממנה ולחגוג אותה".

"חבל שויצו מטעמים אינטרסנטיים של עשיית הון תקשורתי בוחרים להתייחס רק למה שמשרת את צורכיהם ולא לאמת. אגב, אם ויצו רוצים לעשות עבודה אמיתית בביאור הנגע הסקסיסטי שיילחמו במפלצות האמיתיות, תוכניות הטלוויזיה שבסופו של דבר הן אלו שיוצרות את השיח הציבורי תרבותי ולא הפרסומות".

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 19.
    משנה למשנה מנכ"ל 09/03/2011 15:09
    הגב לתגובה זו
    אם הוא היה מבין באסטרטגיה זה לא היה נראה ככה- מי נתן לו להיות משנה למנכ"ל
  • 18.
    חני 08/03/2011 09:05
    הגב לתגובה זו
    רוב הנשים חושפות כאילו שתמיד רק קיץ כאן. הגברים משום מה די לבושים בדרך כלל בואו נחליט-אם חם אז שכולם יתפשטו(גם לי מגיע לראות משהו, לא?) אם קר - אז שכולם יתלבשו! וברצינות: הנשים המופיעות על מסף הטלויזיה בדרך כלל יותר מידי חשופות ומשדרות זולות. למה? גם הילדות הרוקדות כבר מופשטות ולא מתלבשות בבגדי ריקוד לילדות.(אני רקדתי שנים רבות ויודעת שאפשר להיראות טוב גם בבגדים שאינם כל כך חושפניים). אז ויצו-בבקשה לפעול לביגוד יאה לנשים בהופעות בטלויזיה כ"סיפתח". ואזי נמשיך הלאה.
  • 17.
    גלית 08/03/2011 09:04
    הגב לתגובה זו
    בהעדר רוח קריאטיבית הם תמיד פונים לשטיקים הסקסיסטים הזולים -זה כבר לא עניין פמינסטי זה פשוט מעייף הפרובוקציות המיניות שלכם- סקס אומנם מוכר אבל זה הכי קל ללכת לכיוונים האלו
  • 16.
    דיןדין 08/03/2011 03:36
    הגב לתגובה זו
    "אישה לבושה התופסת גבר ערום בביצים, אשה הולכת על גבר; שלל דימויים המעצימים נשים" וינברג, תתבגר! אנחנו מזמן בעולם אחר - תצטרף..........
  • 15.
    פנטזיה 07/03/2011 23:33
    הגב לתגובה זו
    אולי הקמפיין זה בעצם הפנטזיות של גיא
  • יודע 08/03/2011 18:56
    הגב לתגובה זו
    זבל של בנאדם הגיא הזה
  • 14.
    יוקנת 07/03/2011 21:51
    הגב לתגובה זו
    שחצן מגעיל
  • 13.
    ג'וליה רוברטס 07/03/2011 17:01
    הגב לתגובה זו
    הוא בטח יודע דבר או שניים על נשים :)
  • 12.
    יעל 07/03/2011 15:37
    הגב לתגובה זו
    מהכרותי המקצועית את גיא ..הבחור יהיר ואפילו מתנשא אבל שובינסיט הוא בטוח לא
  • 11.
    משרד משעמם 07/03/2011 15:32
    הגב לתגובה זו
    ובטח שלא כזה קמפיין מוצלח. עושה רושם שבזרמון הלכו על אסטרטגיה של ניגוח מול כל מי שאפשר על חשבון יצירת קריאטיב מקורי ומעניין
  • 10.
    אשה חזקה 07/03/2011 15:17
    הגב לתגובה זו
    נשים רוצות את הכוח שלהן ואת השליטה על המיניות שלהן! זאת התרבות וזאת הרוח שאנחנו חיים בה, ויצ"ו תתעוררו, תבינו איך ממנפים כוח נשי ולא איך שמים בפרונט את החולשה
  • 9.
    פמינה 07/03/2011 15:14
    הגב לתגובה זו
    "אישה לבושה התופסת גבר ערום בביצים" זה פמיניסטי? זה חלום רטוב של כל גבר. אני באמת מקווה שהארגונים הפמינסטים עושים גם דברם "חיוביים" חוץ מהמלחמה בשלטים בוטים. אתה צודק. אתה בטוח שזה כל מה שהן עושות?
  • 8.
    רוני 07/03/2011 15:07
    הגב לתגובה זו
    די למתחסדים!!!
  • 7.
    איש ביצה 07/03/2011 15:06
    הגב לתגובה זו
    bntx fcr nvmsebu, vp,yh, a
  • 6.
    מנשה פתח תקווה 07/03/2011 15:03
    הגב לתגובה זו
    אומנם זרמון גולדמן קצת פרובוקטיביים אבל מספיק לעלעל בסדרות בערוץ 2 ועשר קרי הישרדות והאח הגדול ולראות שם את היחס המזלזל בנשים החל מהבקיני של אירית רחמים ועד היחס של אמיר לסיוון
  • 5.
    דיי לצביעות (ל"ת)
    בובו 07/03/2011 15:01
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ויצו ישנים בעמידה 07/03/2011 15:00
    הגב לתגובה זו
    לשנה אז הם לא עושים כלום. אם תתמידו כמו שהפרסומאים מתמידים בהעברת מסר אולי תגיעו רחוק יותר
  • 3.
    האמת צריכה להיאמר (ל"ת)
    שי ב. 07/03/2011 14:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הקוצר ברינה 07/03/2011 14:57
    הגב לתגובה זו
    הלאה המתחסדים !
  • 1.
    מסכים עם כל מילה. (ל"ת)
    עידן 07/03/2011 14:52
    הגב לתגובה זו
דניאל חחיאשווילי המפקח על הבנקים
צילום: דוברות בנק ישראל

עמלת ההפצה בקרנות נאמנות צפויה לרדת; ועדה ממליצה על הגבלת העמלה ל-0.2% לעומת 0.35% כיום

מנגד עמלת קנייה ומכירת קרנות נאמנות תעלה - עוד רפורמה שבסוף לא פתרת עיוותים בשוק ההון ומעלה את הכוח של הבנקים והגופים המוסדיים. הכיוון נכון, אבל למה בכלל להשאיר את עמלות ההפצה? אין ייצור כזה בעולם; למה להשאיר דמי ניהול חשבון ניירות ערך? גם זה נכחד מהעולם

מנדי הניג |

נתחיל מהסוף - רפורמה בעמלות של דמי הניהול בחשון הניירות ערך, עמלות הפצה ועמלת הקנייה ומכירה, לא אמורה להיראות כך. הרפורמה שפורסמה היום היא לעג לרש. הציבור משלם משלם דמי ניהול יקרים על קרנות נאמנות כי קרנות הנאמנות משלמים עמלת הפצה לבנקים. מדובר בעמלה היסטורית שוועדת בכר הטילה על הקרנות כפיצוי לבנקים על אובדן פעילות הקרנות. הבנקים הרוויחו פעמיים - גם מכרו את הקרנות ביוקר וגם מקבלים סכומי עתק מדי שנה כבר 20 שנה. אין עמלות כאלו בעולם, תבטלו אותם. על פי הצוות שסיפק המלצות הן יורדו לעד 0.2%, בעוד שכיום זה עד 0.35%. אבל זה לא נכון, לא חכם, זה סתם ניסיון ללכת בין הטיפות - לא לריב עם זה ולא לריב עם זה. אתם רגולטורים, התפקיד שלכם לריב לטובת הציבור - אין שום הגיון בעמלה הזו. וועדת בכר טעתה, זה נשאר 20 שנה, הגיע הזמן לחסל את זה.  

טעות נוספת - דמי ניהול על החשבון. אין עמלה כזו. פעם אגב קראו לה דמי משמרת. כאילו שהבנק שומר על הניירות שלנו מפני גניבה. אין עמלה כזו בברוקרים הפרטיים, אין עמלה כזו גם בבנקים ללקוחות שמתעקשים. זה לא קיים ברוב העולם. הצוות משנה את העמלות משיעור קבוע על סכום התיק למדרגות. שוב חצי עבודה. לחסל את העמלה זה מה שצריך. הרי הרפורמה הזו היא מתנה בשביל הבנקים. הם יודעים שזו עמלה לא רלבנטית והם מנסים להאריך אותה ככל שיוכלו (גם עמלת הפצה), ברגע שיש רפורמה זה נותן להם שקט לשנים רבות. הם מעדיפים  להתגמש במחיר ולקבל שקט. הרגולטור צריך לראות רק את טובת הצרכן, וזה לא משתקף מהרפורמה הזו.  זה בולט בעמלות קנייה ומכירה על קרנות נאמנות - העלו את העמלה "כפיצוי" על הירידה בעמלות הפצה. מה זה צריך להיות? אם מספקים עמלת קנייה על קרנות נאמנות שאין שום סיבה שתהיה בהן עמלה כזו, זה לא כמו מניה או נייר ערך סחיר, לפחות תורידו לגמרי את עמלת ההפצה. 


התחלנו בביקורת, ובכך שזו לא באמת רפורמה, ונמשיך עם הצרכנים-לקוחות, הצוות שנבחר והבנקים. כשאתם קונים או מוכרים מניה, קרן נאמנות או אג"ח, תמיד מופיעה שורת עמלה. היא מחויבת אוטומטית, נכנסת אל הדו"ח החודשי, והרבה פעמים נבלעת בין אינספור סעיפים קטנים. אבל מי באמת עוצר ומבין על מה בדיוק נגבית כל עמלה, מה ההבדל בין עמלת קנייה, דמי ניהול, דמי משמרת או עמלות עקיפות, ואיך בכלל אפשר להשוות בין הבנקים לחברי הבורסה האחרים? המבנה שאנחנו מכירים נבנה שכבה על שכבה לאורך שנים, והפך למשהו שרק יועצים או רואי חשבון יכולים לפענח. עבור רוב המשקיעים, במיוחד הקטנים, זה כמו מסך עשן: אתה יודע שאתה משלם, אבל לא באמת יודע על מה.

מי שהיה במשך שנים אחראי לבלגן הזה מנסה לעשות בו סדר. האוצר, בנק ישראל ורשות ניירות ערך, שלושת הרגולטורים פועלים ביחד במטרה לשפר את אחד הנושאים המעורפלים של שוק ההון שזה השקיפות והיכולת של המשקיעים הקטנים להבין את המחיר של השירות עליו הם משלמים. הם מפרסמים דוח הביניים שהוא לא רק הצהרה שהם פועלים בנושא אלא גם מציעים מתווה מעשי: מודל עמלות חדש שבו הלקוח מבין כמה עולה לו השירות, יכול להשוות בין הצעות מתחרות, ובסופו של דבר גם לבחור בצורה מושכלת. המהלך הזה הוא ניסיון ליישר קו עם מגמות בינלאומיות בבורסות בעולם. אבל הוא פספס את המטרה לחלוטין כמו הרבה רפורמות עבר. רפורמה צריכה להביא שינוי אמיתי לצרכן. זאת לא תביא כלום - הצרכן אולי יקבל דמי ניהול נמוכים יותר- גם לא בטוח כי יצרן הקרן לא בהכרח יוריד דמי ניהול וגם ישלם עמלת קנייה ומכירה. 


הרכב הצוות המכובד היה אמור לתת פתרון אמיתי לציבור. הכוונה היתה הסתכלות רוחבית על כלל פעילות שוק ההון, ולייצר מתווה שיוכל לחול על מגוון הגופים הפועלים בתחום. במסגרת עבודתו, הצוות בחן את מבנה העמלות הקיים, ערך דיונים עם בנקים, חברי בורסה שאינם בנקים, מנהלי קרנות נאמנות, בעלי רישיון ייעוץ ושיווק השקעות וכן נציגי ציבור, וקיים שיח עם רשות התחרות. בפועל, הוא לא הציג את עמדת הציבור, אלא "נכנע" לבנקים.