מסתמן בתקציב פרטנר: 'ת"א מוסקבה' יחזרו לעבוד על המגזר הרוסי בלבד
בשנה החולפת הפך משרד הפרסום תל אביב מוסקבה לאחת הסיבות המרכזיות בדרדור מערכת היחסים בין חברת הסלולר למשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי לאחר שקיבל את נתח הפרסום של שלמור. לפני כשבוע נפרדו בפרטנר גם מהמשרד הנוסף שליווה אותם שנים, ראובני-פרידן, כאן ביוזמת המשרד.
כעת לקראת 2011 בעוד שבפרטנר מתנהל מכרז על תקציב הפרסום של החברה בין 5 משרדים מהם ייבחרו 2 מסתמן כי תל אביב מוסקבה, משרד הפרסום המגזרי סיים את דרכו כ'דמות המשנית' ששינתה את העלילה ותחזור לעבוד אך ורק על קמפיינים למגזר הרוסי - כך נודע לאייס. בנוסף נראה כי לראובני פרידן נודעה עובדה זו עוד לפני ההחלטה על סיום ההתקשרות עם פרטנר ובמשרד החליטו שלא להמשיך בטיפול בתקציב, למרות ההבטחה כי שיווי המשקל יהיה בין 2 משרדים בלבד במגזר הכללי.
המשמעות שעולה מכך שתל אביב מוסקבה תחזור לעבוד במגזר הכללי בלבד היא שלפחות סוגיה אחת שהפכה לסדין האדום בשנה הסוערת שעברה על פרטנר עם משרדי הפרסום שלה הוסרה מהדרך. 2 משרי הפרסום שייזכו לטפל בתקציב המיליונים של חברת הסלולר יצטרכו עדיין להתמודד מדי משימה וקמפיין במכרז פנימי ביניהם, צורת עבודה אותה הנהיג יעקב קדמי בשנה שעברה.
עם זאת, נראה כי קדמי עדיין לא מרפה מ'לפיתת אגרוף הברזל' עימה שב לפרטנר ועדיין משדר למשרדי הפרסום הנתפסים בעיניו כספקים ותו לא את התחושה שלמרות גודלם וניסיונם הוא עדיין לא שלם במאת האחוזים עם העובדה שהם לא יאכזבו אותו. עובדה זו עדיין מרחפת באוויר ובעיקר בזכותה נדמה כי תל אביב מוסקבה עדיין נשארת בתמונה כקלף מיקוח, אמנם בסבירות נמוכה מאוד.
פובליסיס-גלר נסיס מוצאת עצמה ניצבת בפני מספר תסריטים אפשריים עם קיום המכרז על תקציב פרטנר, בעוד היא מחזיקה בתקציב הפרסום של סמייל 012 עליה השתלטה סופית פרטנר, מוקדם יותר היום (יום ה) תמורת סכום של 650 מיליון שקלים.
משרד התקשורת אישר את רכישת סמייל בידי פרטנר עם תנאי מגביל לפיו תתקיים הפרדה מבנית בין פרטנר ל-012 סמייל. הדרישה היא ש-012 סמייל לא תשולב ישירות בחברת פרטנר, ותתנהל תחת גוף ניהולי נפרד. עדיין לא ידוע כיצד יתרגמו בפרטנר את הננחייה הזו לתקציב הפרסום של החברות.
עובדה זו מותירה את פובליסיס-גלר נסיס המתמודד על תקציב פרטנר בפני סצנריו מסוים בו הוא זוכה במכרז על תקציב פרטנר ואז נאלץ לוותר על תקציב הפרסום של 012 סמייל שיעשה דרכו למשרד פרסום חדש וימשיך את משחק הכיסאות בשוק הסלולר. במידה וגלר-נסיס יזכו בתקציב יכול גם להיות שפרטנר תמצא את הדרך להשאיר בידיו גם את 012 מה שיהפוך אותו למנצח הגדול של המכרז שיצליח להגדיל את כוחו משמעותית. הסצנריו הפחות מועדף על המשרד יהיה מן הסתם לא לזכות בתקציב פרטנר ולאבד מאוחר יותר גם את 012, מה שיותיר אותם קירחים מכל הכיוונים.
לאייס נודע כי בפרטנר עצמם עדיין לא החליטו כיצד ייראה מבנה העבודה העתידי ברמת הפרסום כאשר סמייל 012 יעבור לשליטתם.
- 4.אחד שיודע 06/03/2011 15:02הגב לתגובה זוקדמי מנסה להרגיע את המשרדים המתמודדים על התקציב. אחרי שייבחרו יצטרכו להתמודד על כל בריף במכרז ויפסידו כמובן לקריאטיב פורץ הדרך של תל אביב מוסקווה
- שני 06/03/2011 15:18הגב לתגובה זואז לפחות שיהיה נכון
- 3.אייל 06/03/2011 01:57הגב לתגובה זולכל המגיבים, עובדי שלמור וראובני. זה שקדמי לא סבל אתכם לא בהכרח אומר משהו עליו, אולי זה אומר משהו עליכם. על הבינוניות שלכם, השטחיות שלכם, חוסר היכולת שלכם להציע פתרון אסטרטגי אמיתי ללקוח גדול כמו אורנג'. עדיף שתשקיעו עוד כמה שעות בעבודה ואולי לקוח שלכם לא יעלה פרסומות שעשה המשרד הקודם שלו אותו הוא עזב לפני שנה (טורנדו).
- 2.זהו? 04/03/2011 14:44הגב לתגובה זואני מציע לגלר ולכל מי שבתוך השיט הזה להתעשת ןלא להשתתף במכרז. שמר קדמי בעל יד הברזל וראש הקש ינהל מכרזים בין סטודיו א' לסטודיו ב'. גם ככה הוא לא דורש יותר מזה. בכלל אני לא מבין איך במדינה מחורבנת כמו שלנו בה יש מונופול בכל תחום, בדלק, בשוק הסלולר, בטלוויזיה - איך בשוק הפרסום, שיש בו 4 משרדים משמעותיים ועוד 5 קצת פחות -איך פה במקום להתאגד, ולהפעיל כח על מפרסמים פלצנים ובלתי מוכשרים בעליל, אנחנו נלחמים אחד בשני כמו חבורה של זונות בשקל - לא פלא שמתייחסים אלינו ככה.
- אורית 06/03/2011 15:18הגב לתגובה זותגובה קצת נמוכה ודוחה, לא? אתה מכיר אותה? היא עשתה לך משהו? מדוע לערבב דברים שלא קשורים. אני פגשתי אותה רק פעם אחת וזה מה שיש לי לומר:1 היא לחלוטין, אבל לחלוטין לא ממוצא רוסי! 2 מדובר באחת הנשים הנעימות ואנטיליגנטיות שיצא לי להכיר. זוהי אישה נעימה טובה וחכמה. יכול להיות שהוא זבל של בנאדם, אבל מדוע להחפיש שם של משהיא שאתה לא מכיר?
- חומר למחשבה 05/03/2011 19:08הגב לתגובה זוהפרסום בתמונה.למה עד עכשיו לעזעזל הוא לא קבע קוד אתי עליו יצטרכו לחתום המפרסמים כדי שלא 'יתהפכו' באמצע התקשרות על משרד הפרסום שלהם. מתבקש, לא? זה יותר חשוב מעוד קקטוס...
- 1.אלק בולדווין 03/03/2011 23:19הגב לתגובה זומי זה ת"א מוסקווה?
- Yoram Baumann 05/03/2011 01:38הגב לתגובה זוKedmi would like to find an agency he like respect willing to work . hard for Orange,he will find it. Easy and simple

עמלת ההפצה בקרנות נאמנות צפויה לרדת; ועדה ממליצה על הגבלת העמלה ל-0.2% לעומת 0.35% כיום
מנגד עמלת קנייה ומכירת קרנות נאמנות תעלה - עוד רפורמה שבסוף לא פתרת עיוותים בשוק ההון ומעלה את הכוח של הבנקים והגופים המוסדיים. הכיוון נכון, אבל למה בכלל להשאיר את עמלות ההפצה? אין ייצור כזה בעולם; למה להשאיר דמי ניהול חשבון ניירות ערך? גם זה נכחד מהעולם
נתחיל מהסוף - רפורמה בעמלות של דמי הניהול בחשון הניירות ערך, עמלות הפצה ועמלת הקנייה ומכירה, לא אמורה להיראות כך. הרפורמה שפורסמה היום היא לעג לרש. הציבור משלם משלם דמי ניהול יקרים על קרנות נאמנות כי קרנות הנאמנות משלמים עמלת הפצה לבנקים. מדובר בעמלה היסטורית שוועדת בכר הטילה על הקרנות כפיצוי לבנקים על אובדן פעילות הקרנות. הבנקים הרוויחו פעמיים - גם מכרו את הקרנות ביוקר וגם מקבלים סכומי עתק מדי שנה כבר 20 שנה. אין עמלות כאלו בעולם, תבטלו אותם. על פי הצוות שסיפק המלצות הן יורדו לעד 0.2%, בעוד שכיום זה עד 0.35%. אבל זה לא נכון, לא חכם, זה סתם ניסיון ללכת בין הטיפות - לא לריב עם זה ולא לריב עם זה. אתם רגולטורים, התפקיד שלכם לריב לטובת הציבור - אין שום הגיון בעמלה הזו. וועדת בכר טעתה, זה נשאר 20 שנה, הגיע הזמן לחסל את זה.
טעות נוספת - דמי ניהול על החשבון. אין עמלה כזו. פעם אגב קראו לה דמי משמרת. כאילו שהבנק שומר על הניירות שלנו מפני גניבה. אין עמלה כזו בברוקרים הפרטיים, אין עמלה כזו גם בבנקים ללקוחות שמתעקשים. זה לא קיים ברוב העולם. הצוות משנה את העמלות משיעור קבוע על סכום התיק למדרגות. שוב חצי עבודה. לחסל את העמלה זה מה שצריך. הרי הרפורמה הזו היא מתנה בשביל הבנקים. הם יודעים שזו עמלה לא רלבנטית והם מנסים להאריך אותה ככל שיוכלו (גם עמלת הפצה), ברגע שיש רפורמה זה נותן להם שקט לשנים רבות. הם מעדיפים להתגמש במחיר ולקבל שקט. הרגולטור צריך לראות רק את טובת הצרכן, וזה לא משתקף מהרפורמה הזו. זה בולט בעמלות קנייה ומכירה על קרנות נאמנות - העלו את העמלה "כפיצוי" על הירידה בעמלות הפצה. מה זה צריך להיות? אם מספקים עמלת קנייה על קרנות נאמנות שאין שום סיבה שתהיה בהן עמלה כזו, זה לא כמו מניה או נייר ערך סחיר, לפחות תורידו לגמרי את עמלת ההפצה.
התחלנו בביקורת, ובכך שזו לא באמת רפורמה, ונמשיך עם הצרכנים-לקוחות, הצוות שנבחר והבנקים. כשאתם קונים או מוכרים מניה, קרן נאמנות או אג"ח, תמיד מופיעה שורת עמלה. היא מחויבת אוטומטית, נכנסת אל הדו"ח החודשי, והרבה פעמים נבלעת בין אינספור סעיפים קטנים. אבל מי באמת עוצר ומבין על מה בדיוק נגבית כל עמלה, מה ההבדל בין עמלת קנייה, דמי ניהול, דמי משמרת או עמלות עקיפות, ואיך בכלל אפשר להשוות בין הבנקים לחברי הבורסה האחרים? המבנה שאנחנו מכירים נבנה שכבה על שכבה לאורך שנים, והפך למשהו שרק יועצים או רואי חשבון יכולים לפענח. עבור רוב המשקיעים, במיוחד הקטנים, זה כמו מסך עשן: אתה יודע שאתה משלם, אבל לא באמת יודע על מה.
מי שהיה במשך שנים אחראי לבלגן הזה מנסה לעשות בו סדר. האוצר, בנק ישראל ורשות ניירות ערך, שלושת הרגולטורים פועלים ביחד במטרה
לשפר את אחד הנושאים המעורפלים של שוק ההון שזה השקיפות והיכולת של המשקיעים הקטנים להבין את המחיר של השירות עליו הם משלמים. הם מפרסמים דוח הביניים שהוא לא רק הצהרה שהם פועלים בנושא אלא גם מציעים מתווה מעשי: מודל עמלות חדש שבו הלקוח מבין כמה עולה לו השירות, יכול
להשוות בין הצעות מתחרות, ובסופו של דבר גם לבחור בצורה מושכלת. המהלך הזה הוא ניסיון ליישר קו עם מגמות בינלאומיות בבורסות בעולם. אבל הוא פספס את המטרה לחלוטין כמו הרבה רפורמות עבר. רפורמה צריכה להביא שינוי אמיתי לצרכן. זאת לא תביא כלום - הצרכן אולי יקבל דמי
ניהול נמוכים יותר- גם לא בטוח כי יצרן הקרן לא בהכרח יוריד דמי ניהול וגם ישלם עמלת קנייה ומכירה.
- בית השקעות במוקד: הקרנות המעורבות של אקורד
- זרקור על קרן: הגמישה המובילה והמלכודת של דמי ניהול אפס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכב הצוות המכובד היה אמור לתת פתרון אמיתי לציבור. הכוונה היתה הסתכלות רוחבית על כלל פעילות שוק ההון, ולייצר מתווה שיוכל לחול על מגוון
הגופים הפועלים בתחום. במסגרת עבודתו, הצוות בחן את מבנה העמלות הקיים, ערך דיונים עם בנקים, חברי בורסה שאינם בנקים, מנהלי קרנות נאמנות, בעלי רישיון ייעוץ ושיווק השקעות וכן נציגי ציבור, וקיים שיח עם רשות התחרות. בפועל, הוא לא הציג את עמדת הציבור, אלא "נכנע" לבנקים.