הדרייפר הישראלי

הילד הרע גבר בקושי על השועל הוותיק: הדר גולדמן הוא דון דרייפר הישראלי

זה התחיל עם 16 פרסומאים, והסתיים בגמר בו ניצח גולדמן עם 54% את אודי פרידן שקיבל 46%, בגמר הצמוד בתחרות דון דרייפר של אייס ורדיו תל אביב
כתבי אייס | (7)

תחרות דון דרייפר של אתר אייס ורדיו תל אביב, שהתנהלה בחודש האחרון והעמידה 16 מהפרסומאים המובילים בענף הפרסום בישראל, הגיעה הערב (יום א') לסיומה. הערב באירוע וויסקי בחסות ג'וני ווקר הוכרז הזוכה והמנצח הגדול - הדר גולדמן שניצח בקרב צמוד את אודי פרידן עם 54% מול 46% מהקולות.

גולדמן ניצח במהלך התחרות את גדעון עמיחי משלמור אבנון עמיחי Y&R, דודי שמעוני משמעוני פינקלשטיין וספי שקד מענבר מרחב שקד. ולבסוף גבר על אחד השועלים הוותיקים של הענף, הלא הוא אודי פרידן, בהחלט גמר ראוי בין שניים מהבולטים בענף. אודי פרידן גבר במהלך דרכו לגמר על אייל חומסקי מאדלר-חומסקי, רמי יהושע מיהושע TBWA וינון לנדנברג מפובליסיס-אידיאולוג'יק.

את הקריאייטיב לתחרות הגו בסוכנות הקידום למדיה חברתית של אייס, חברת DIBOOR של דנה קול. עוד עמלו במלאכה, צביקה בשור - סמנכ"ל אסטרטגיה ותוכן והאיש שהגה את התחרות. על ניהול הקמפיין הופקדו מנהלת הלקוחות, טלי בריל; ומנהלת התוכן, דנית גוטפריד. עיצוב הבאנרים נעשה ע"י סוכנות G I אינטראקטיב, של ערן ארדן.

ומה הלאה? על הקמפיין הבא של אייס במדיה החברתית מוטל בשלב זה איפול כבד, ונוכל בשלב זה רק לגלות כי אייס יטיס מספר זוכים מענפי הפרסום והיח"צ - לניו יורק.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    נו..אז...מה זה אומר לנו על הענף? עוד סתמסלב (ל"ת)
    דיןדין 28/02/2011 22:22
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ירון 28/02/2011 11:30
    הגב לתגובה זו
    האמת, באמת מתאים מתאים לו דון דיירפר. גם מתאים לו שנות החמישים. ככה גם נראה הפרסום שלהם, פרסום שמתאים במקרה הטוב לשנות ה- 70. הדר, מברוכ על התואר הלא כ"כ מכובד
  • 4.
    אסף 28/02/2011 09:43
    הגב לתגובה זו
    מזל טוב איש מוכשר !
  • 3.
    דון גריפה 28/02/2011 09:38
    הגב לתגובה זו
    לא היו..נו טוב.עוד יהיו
  • 2.
    (ל"ת)
    דונה דרייפר הישראלית 27/02/2011 15:24
    הגב לתגובה זו
  • צודקת (ל"ת)
    28/02/2011 10:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דונה דרייפר הישראלית 27/02/2011 15:13
    הגב לתגובה זו
    מה צריך לעשות?
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".