תקציב הפרסום של קוקה-קולה במגזר הערבי עובר מאל בוסתאני ל'מגזרים'
תקציבי הפרסום של מותגי קוקה- קולה וקולה זירו במגזר הערבי (החברה המרכזית למשקאות קלים) יטופלו על-ידי משרד הפרסום המגזרי 'מגזרים'. כך נודע לאייס.
לאחר שנים רבות, ולמעשה יותר מעשור בו טופל תקציב הפרסום של קוקה קולה על-ידי מוסא חסדייה, לשעבר פובליסיס סקטורס וכעת אל בוסתאני נפרדו הצדדים. חסדייה לא התמודד בשנית על התקציב במכרז שיצא לפני כחודשיים.
זרעי הפיצול בין אל בוסתאני לקוקה קולה נשתלו עוד ב-2008 אז קיבל חסדיה לטיפולו את תקציב הפרסום של משקה האנרגיה XL במגזר הערבי. במהלך 2010 עבר הזיכיון של שיווק XL לידי טמפו המתחרה בחברה המרכזית למשקאות קלים. חסדיה נדרש לבחירה והעדיף את XL וטמפו על פני החברה המרכזית.
3 משרדי פרסום מגזריים התמודדו במכרז שיצא לפני כחודשיים. בניהם 3 משרדי פרסום ייעודיים למגזר הערבי: Mazzawi, אסוואק, קבוצת YARA ומשרד הפרסום 'מגזרים' מקבוצת באומן בר ריבנאי שבו פועלת מחלקת פרסום למגזר הערבי, בנוסף למגזר החרדי והרוסי.
3 המשרדים הערביים נחשבים לבולטים במגזר. Mazzawi מטפלים בתקציבי שטראוס ואסוואק מטפלים בין השאר בתקציב הטוטו במגזר הערבי.קבוצת YARA (המשמשת גם כחברה לשילוט חוצות במגזר הערבי) מטפלת במותגיה האחרים של החברה המרכזית למשקאות קלים (פאנטה וספרייט) והתמודדה במכרז במטרה להעביר לידיה את הטיפול בתקציב במלואו.
תקציב קוקה קולה הוא בין הנחשקים ביותר שפועלים בענף הפרסום המגזרי. בענף המזון והמשקאות הוא נחשב כאחד הבולטים שיש. קוקה קולה פעילה מאוד בקרב המגזר הערבי ומחזיקה בנתח השוק הגבוה ביותר בין המשקאות הקלים. מידי שנה מפרסמת החברה המרכזית למשקאות קלים המשווקת את קוקה קולה בישראל בהיקף של כ-5 מיליון שקלים במגזר הערבי (מחירים בפועל), לא כולל טרה המשווקת גם היא על ידי החברה המרכזית.
תקציב מותגי החברה המרכזית למשקאות קלים יחולק כעת בין קבוצת YARA למגזרים כפי שחולק בעבר עם משרדו של מוסא חאסדייה. זכייתו של מגזרים בתקציב קוקה קולה מחזק מטבע הדברים את המשרד בפעילותו במגזר זה במה שעתיד אולי לאותת לקראת 2011.
- 6.כמה זמן לוקח לכם 22/02/2011 13:11הגב לתגובה זומדהים כמה מנהלי השווק והפרסום "עוורים" מוסא מורח אותכם שנים...את פלאפון עשק שנים...והם זרקו אותו...עכשיו קוקה קולה ...תבדקו טוב טוב מה הוא מוכר לכם או יותר נכון מה הוא לא מוכר לכם.....
- 5.אחד מהענף 22/02/2011 00:03הגב לתגובה זוקוקה קולה הרוויחו מנהלת אסטרטגיה מעולה - מיכל עובדיה אטיה.
- 4.מישו 21/02/2011 18:49הגב לתגובה זוהגיע הזמן שמישהו אחר יהנה מ"התענוג הגדול" לעבוד עם החברה המרכזית. הם לא רוצים משרד פרסום, הם רוצים ביצועיסטים. עיין ערך "דחף".
- 3.אייל 21/02/2011 18:25הגב לתגובה זוכמה כבר נתח השוק של המגזר הערבי ביחס לכלל המגזר? קטן מאד. אני בטוח שזה לא מורגש בתקציב הפרסום של החברה למשקאות
- 2.מוסא העדיף את הכסף של XL (ל"ת)לא ערבי 21/02/2011 18:23הגב לתגובה זו
- 1.שירן 21/02/2011 18:23הגב לתגובה זואחרי כל כך הרבה שנים עזבו אותו, זה אומר משהו
- 24/02/2011 03:51הגב לתגובה זואנו בשוק השיווק מופתעים מזה שקוקה קולה לא יודעת לבחור משרד פרסום.