פרסום ראשון

תקציב הפרסום של קוקה-קולה במגזר הערבי עובר מאל בוסתאני ל'מגזרים'

לאחר שנים בהן טופל התקציב במשרד המגזרי אל בוסתאני נפרדו הצדדים. במכרז בו התמודדו mazzawi, אסוואק ו-YARA זכה מגזרים לפני כחודש
משה בנימין | (7)

תקציבי הפרסום של מותגי קוקה- קולה וקולה זירו במגזר הערבי (החברה המרכזית למשקאות קלים) יטופלו על-ידי משרד הפרסום המגזרי 'מגזרים'. כך נודע לאייס.

לאחר שנים רבות, ולמעשה יותר מעשור בו טופל תקציב הפרסום של קוקה קולה על-ידי מוסא חסדייה, לשעבר פובליסיס סקטורס וכעת אל בוסתאני נפרדו הצדדים. חסדייה לא התמודד בשנית על התקציב במכרז שיצא לפני כחודשיים.

זרעי הפיצול בין אל בוסתאני לקוקה קולה נשתלו עוד ב-2008 אז קיבל חסדיה לטיפולו את תקציב הפרסום של משקה האנרגיה XL במגזר הערבי. במהלך 2010 עבר הזיכיון של שיווק XL לידי טמפו המתחרה בחברה המרכזית למשקאות קלים. חסדיה נדרש לבחירה והעדיף את XL וטמפו על פני החברה המרכזית.

3 משרדי פרסום מגזריים התמודדו במכרז שיצא לפני כחודשיים. בניהם 3 משרדי פרסום ייעודיים למגזר הערבי: Mazzawi, אסוואק, קבוצת YARA ומשרד הפרסום 'מגזרים' מקבוצת באומן בר ריבנאי שבו פועלת מחלקת פרסום למגזר הערבי, בנוסף למגזר החרדי והרוסי.

3 המשרדים הערביים נחשבים לבולטים במגזר. Mazzawi מטפלים בתקציבי שטראוס ואסוואק מטפלים בין השאר בתקציב הטוטו במגזר הערבי.קבוצת YARA (המשמשת גם כחברה לשילוט חוצות במגזר הערבי) מטפלת במותגיה האחרים של החברה המרכזית למשקאות קלים (פאנטה וספרייט) והתמודדה במכרז במטרה להעביר לידיה את הטיפול בתקציב במלואו.

תקציב קוקה קולה הוא בין הנחשקים ביותר שפועלים בענף הפרסום המגזרי. בענף המזון והמשקאות הוא נחשב כאחד הבולטים שיש. קוקה קולה פעילה מאוד בקרב המגזר הערבי ומחזיקה בנתח השוק הגבוה ביותר בין המשקאות הקלים. מידי שנה מפרסמת החברה המרכזית למשקאות קלים המשווקת את קוקה קולה בישראל בהיקף של כ-5 מיליון שקלים במגזר הערבי (מחירים בפועל), לא כולל טרה המשווקת גם היא על ידי החברה המרכזית.

תקציב מותגי החברה המרכזית למשקאות קלים יחולק כעת בין קבוצת YARA למגזרים כפי שחולק בעבר עם משרדו של מוסא חאסדייה. זכייתו של מגזרים בתקציב קוקה קולה מחזק מטבע הדברים את המשרד בפעילותו במגזר זה במה שעתיד אולי לאותת לקראת 2011.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    כמה זמן לוקח לכם 22/02/2011 13:11
    הגב לתגובה זו
    מדהים כמה מנהלי השווק והפרסום "עוורים" מוסא מורח אותכם שנים...את פלאפון עשק שנים...והם זרקו אותו...עכשיו קוקה קולה ...תבדקו טוב טוב מה הוא מוכר לכם או יותר נכון מה הוא לא מוכר לכם.....
  • 5.
    אחד מהענף 22/02/2011 00:03
    הגב לתגובה זו
    קוקה קולה הרוויחו מנהלת אסטרטגיה מעולה - מיכל עובדיה אטיה.
  • 4.
    מישו 21/02/2011 18:49
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שמישהו אחר יהנה מ"התענוג הגדול" לעבוד עם החברה המרכזית. הם לא רוצים משרד פרסום, הם רוצים ביצועיסטים. עיין ערך "דחף".
  • 3.
    אייל 21/02/2011 18:25
    הגב לתגובה זו
    כמה כבר נתח השוק של המגזר הערבי ביחס לכלל המגזר? קטן מאד. אני בטוח שזה לא מורגש בתקציב הפרסום של החברה למשקאות
  • 2.
    מוסא העדיף את הכסף של XL (ל"ת)
    לא ערבי 21/02/2011 18:23
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שירן 21/02/2011 18:23
    הגב לתגובה זו
    אחרי כל כך הרבה שנים עזבו אותו, זה אומר משהו
  • 24/02/2011 03:51
    הגב לתגובה זו
    אנו בשוק השיווק מופתעים מזה שקוקה קולה לא יודעת לבחור משרד פרסום.
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI
מדד המחירים

מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?

הטיסות, השכר, הסיכויים להפחתת ריבית אצלנו, והסיכויים להפחתת ריבית השבוע בארה"ב

תמיר חכמוף |

ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. למדד המחירים יש משמעות גדולה עלינו כצרכנים, כמשקיעים וכלווים. כשהמדד עולה המשמעות היא שהמחירים עולים, כשהמדד עולה ההשקעות שלנו שצמודות למדד עולות, אבל גם ההלוואות ומסלולי המשכנתא שלנו במסלול הצמוד, מתייקרים. למדד יש גם השפעה גדולה על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב עלול להביא לדחייה של הורדת הריבית, אם כי, הפעם סיכוי גבוה שהריבית תרד במפגש הבא בסוף החודש וזאת מכיוון שהפד בישיבתו ביום רביעי הקרוב צפוי להוריד את הריבית.

בנק ישראל ירגיש הרבה יותר בטוח להוריד ריבית אחרי שהקולגה ג'רום פאוול יוריד ראשון. אבל בעוד שההימורים בארה"ב הם מעל 95% להורדת ריבית, אצלנו יש שאלה גדולה בקשר למלחמה. הנגיד כבר התבטא בעבר על אי הוודאות שנגרמת כתוצאה מהמלחמה ולמרות שמבחינת הנתונים הכלכליים אין שום סיבה שלא להוריד ריבית. אפילו הגירעון בשיעור של 4.7% יחסית טוב, הנגיד מתלבט.    

הריבית הגבוהה היא בראש וראשונה כדי לרסן את האינפלציה. האינפלציה אומנם עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%, אבל כשמסתכלים קדימה היא באזור 2.1%-2.2% ויש כלכלנים שצופים אפילו פחות מכך, מבינים שהאינפלציה חוזרת לתוואי של בנק ישראל ואם כך, אז למה לא להוריד ריבית? 

מדד המחירים באוגוסט - עלייה של 0.7%-0.5%

יונתן כץ, כלכלן המאקרו של לידר סבור שהמדד באוגוסט עלה ב-0.7% - "מחירי הדלקים עלו ב- 1.2% תחילת ספטמבר, אך מחירי הנפט בעולם ירדו ב- 3% בשל הציפייה לגידול בתפוקת הנפט על ידי קרטל הנפט ואינדיקטורים חלשים לגבי הפעילות בארה"ב. 

"השקל התייצב יחסית אחרי התחזקות במהלך החודש.  לא צפויה העלאת מחירים במגזר החינוך על רקע הקפאת השכר. מסתמנת האצת מסוימת בשכר בסקטור העסקי בחודש יולי . מספר היוצאים לחו"ל באוגוסט חזר לרמה של חודש מאי. ריבוי הטיסות צפוי לתרום לירידות מחירים בחודש ספטמבר לאחר עלייה עונתיות חדה באוגוסט. תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.7% באוגוסט, -0.3% בספטמבר, 0.5% באוקטובר ו- 2.1% שנה קדימה".


בנק אש
צילום: אורן טסלר

בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?

אחרי כמעט שלוש שנים מרגע קבלת הרישיון - אש מתחיל לפעול. המייסדים מציגים חזון של "בנקאות אחרת" - האומנם?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בנק אש

בנק אש (esh), הבנק הדיגיטלי החדש שבשליטת היזם ניר צוק, יחל מחר  את פעילותו באופן רשמי, עם אירוע השקה מקוון בו תוצג התוכנית העסקית של הבנק.המהלך מגיע כמעט שלוש שנים לאחר שבדצמבר 2022 קיבל הבנק רישיון מבנק ישראל. מחר צפויים המייסדים, ובהם יובל אלוני, לחשוף את החזון והכיוון שאליו הם מתכננים להוביל את הבנק. אלוני, שותף מייסד ומבעלי השליטה, פרסם בפוסט כי מדובר ב"רגע מכונן" אחרי שנות עבודה רבות, וציין כי הבנק ישנה את פני הבנקאות המסורתית. 

מודל עסקי שונה מזה של וואן זירו

בניגוד לבנק הדיגיטלי וואן זירו שהשיק את שירותיו כבר באוגוסט 2022 ומכוון בעיקר למשקי בית, בנק אש מתכנן להתמקד במגזר העסקי - ובעיקר בעסקים קטנים וזעירים. הפלטפורמה הטכנולוגית העצמאית של הבנק כבר פועלת ומבוססת על מערכות ליבה בענן הציבורי, מתוך מטרה להפחית עלויות ולייעל תהליכים.

הטכנולוגיה הזו אינה מיועדת רק לשימוש פנימי. בכוונת אש לשווק אותה בהמשך גם לבנקים דיגיטליים נוספים בארץ ובעולם. בין המוצרים שאש צפוי להציע: חשבונות עו"ש, פיקדונות, אשראי עסקי ושירותים פיננסיים מותאמים לעסקים קטנים. נראה שהמקום שבו הם יכולים לעורר את השוק הוא בפיקדונות  הריבית על הפיקדונות בבנקים נמוכה מאוד, במיוחד הריבית על עו"ש והריבית לפיקדונות קצרים. כל גורם שייכנס לתחום ויספק ריביות טובות, עשוי למשוך קהל, אם כי, כפי שניתן להיווכח מהניסיון של וואן זירו, זה לא יהיה פשוט. 

השקעות עתק ותג מחיר של חצי מיליארד דולר

מאחורי בנק אש עומדת קבוצת משקיעים בראשות ניר צוק, מייסד פאלו אלטו, חברת הסייבר הגדולה בעולם, הנסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-125מיליארד דולר. השקעה משמעותית של גוף מוסדי, היתה של כלל ביטוח, שהשקיעה כ-100 מיליון שקל תמורת 4.99% ממניות הבנק וחברת הטכנולוגיה שעל בסיסה הוקם.

ההשקעה בוצעה לפי שווי של כ-512 מיליון דולר אחרי הכסף, ואליה הצטרפו גם אלוני, ושותפים נוספים. מדובר בסכום משמעותי, בעיקר בהתחשב בכך שהבנק עדיין לא התחיל לפעול בפועל מול הציבור.