מרטין סורל מזהה את העתיד באפליקציות הסלולר: "לא צפינו את מהפכת אפל"
סיר מרטין סורל, מנכ"ל WPP, אחד ממספר האנשים הבודדים המניעים את עולם הפרסום דרך חברות האם המחזיקות בסוכנויות הפזורות בעולם יודע היכן העתיד נמצא. סורל שיבח לפני מספר ימים בכנס הסלולר העולמי את סקטור האפליקציות שהופך דומיננטי מיום ליום.
"ציינו בעבר שבמידה וחברות הסלולר ויצרני המכשירים לא יתאגדו יחד כדי לייצר פלטפורמה נוחה עבור עולם הפרסום והמדיה מישהו 'ידחוף' אותם לכך. הבחנו בכוחה של גוגל בעבר אך אנו חייבים להודות כי לא צפינו את מהפכת 'אפל". כך לדברי סורל בנאום אותו נשא בכנס.
סורל נאם בפאנל תחת הכותרת "כוחן של האפליקציות". ציון ההצלחה האדירה של האפליקציות בשנה האחרונה לא הגיע ללא גיבוי בנתונים מרשימים: המשתמש הממוצע במערכות ההפעלה של אפל במכשירים כמו אייפון, אייפוד ואייפד הוריד כ-60 אפליקציות פר מכשיר. על פי ההערכות סך ההורדות הכולל מ'חנויות האפליקציות' (APP STORE) יעבור בתוך מספר חודשים את הורדות המוסיקה ווידיאו של איי-טיונס. על פי גרטנר הצפי הוא ל-17.7 מיליארד הורדות של אפליקציות שיתורגמו למחזור של 15.1 מיליארד דולר. WPP עצמה נוגעת לעולם האפליקציות ב-3 דרכים: פעם אחת באמצעות עידוד סוכניות הפרסום תחתיה להשקיע בכשרונות העולים בעולם הסלולר. פעם שנייה היא דוחפת את סוכנויות הפרסום שלה לאמץ את עולם הסלולר באופן אינטנסיבי יותר כחלק מהתפיסה שמדובר במהפכת האונליין, ולבסוף WPP עצמה משקיעה בחברות שעתידות לשפר את יכולתה בעולם הסלולר.
"אפליקציות הן הדוגמא הקלאסית למעבר מתקשורת המונים לאינטראקציה לפי סגמנטים מדויקים. הן מאפשרות למותגים להגיע ללקוחות בכל מיני נקודות מגע, אם בבית ואם בחנויות. זה מאפשר ללקוחותינו מגוון רחב של הזדמנויות אך לא מעט אתגרים". כך ציין סורל.
- 1.אחרי 2 מיליארד אפליקציות שהורדו-הוא "מזהה" (ל"ת)את העתיד-איזה ליצן 20/02/2011 12:40הגב לתגובה זו